به گزارش سینماسینما ، تهمینه میلانی در مراسم اکران مردمی فیلم سینمایی «ملی و راههای نرفتهاش» در زنجان با اشاره به وضعیت فروش این فیلم سینمایی اظهار کرد: فروش از یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان گذشته است، البته این میزان فروش خوب نیست، چون فیلم ما تیزر تلویزیونی ندارد و از بین ۱۰ فیلمی که در حال اکران است، تنها «ملی و راههای نرفتهاش» تیزر تلویزیونی ندارد.
وی با اشاره به اینکه بدون تیزر تلویزیونی فروش فیلم مطلوب بوده است، تصریح کرد: فیلم «ملی و راههای نرفتهاش» تاکنون در تهران و بسیاری از استانها اکران شده و استقبال نیز خوب بوده است، اما امیدوارم نیستم که بتواند هزینه ساخت خود را دربیاورد.
کارگردان ملی و راههای نرفتهاش پخش نشدن تبلیغات تلویزیونی برای این فیلم را یکی از دلایل فروش کم آن عنوان کرد و گفت: برای رقیبان ۱۰۰ ها بار تیزر پخش میکنند و این یعنی ظلم مضاعف به فیلم ” ملی و راههای نرفته اش .این فیلم را که از بهترین فیلمهای جشنواره سلامت بود را به جشنواره فیلم فجر هم راه ندادند.
میلانی با بیان اینکه مشکلات بسیاری سر راه ساخت فیلم «ملی و راههای نرفتهاش» بود و بعد از ساخت هم اصلاحیههای زیادی به فیلم خورد که هیچکدام از آنها کارشناسی شده نبود ، گفت: در واقع اصلاحیهها غیرکارشناسی بود و به علوم اجتماعی ربطی نداشت در حالی که معتقدم فیلم باید علمی ساخته میشد و برای تولید آن از متخصصان اجتماعی ،حقوقی و روانشناسان استفاده شده بود.
وی با انتقاد از اینکه برخی از مسئولان راضی به ساخت این فیلم نبودند، اضافه کرد: من به همراه همسرم فیلم ملی و راههای نرفتهاش را ساختهام و هزینه این فیلم کاملا شخصی است.
کارگردان ملی و راههای نرفتهاش با اشاره به موضوع محوری فیلم سینمایی «ملی و راههای نرفتهاش» گفت: روی سخن این فیلم با زوجهای جوان است، اما موضوع ازدواج فقط عاشق شدن نیست و نگهداری عشق مهمترین از دستیابی به آن است.
کارگردان ملی و راههای نرفتهاش با بیان اینکه فیلم سینمایی «ملی و راههای نرفتهاش» برای اقشار مختلف جامعه است، افزود: در این فیلم طبقه متوسط جامعه به تصویر کشیده شده و افراد به راحتی با آن همزادپنداری میکنند.
میلانی با انتقاد از عدم همراهی مسؤولان برای ساخت فیلم «ملی و راههای نرفتهاش» اضافه کرد: جامعه ما ان قدر ضد زن است که با ساخت یک فیلم اصلاح نمیشود و به زن به عنوان یک شیء نگریسته میشود.
وی با بیان اینکه نگاه فیلم «ملی و راههای نرفتهاش» به زن انسانی است، اضافه کرد: هرچند برداشتهای اسلامی یا فمنیستی قابل تفسیر است اما این فیلم نگاه انسانی به زن دارد .
کارگردان ملی و راههای نرفتهاش در ادامه به برخی از آسیبهای اجتماعی موجود در جامعه نیز اشاره کرد و گفت: برای مثال امروزه طلاق عاطفی و ازدواج سفید در جامعه بیداد میکند، اما نباید فکر کنیم، باید نگفتن مشکل حل میشود یا اگر بیتعارف حرف نزنیم وضع بدتر میشود چرا که اگر روزی دختر و پسر را در کافی شاپ و مکانهای عمومی اذیت نمیکردند کار به اینجا نمیرسید.
میلانی با بیان اینکه فیلمهای سینمایی در بروز آسیبهای اجتماعی نقشی ندارند، بلکه روشنفکران جامعه نخست در مورد بحرانهای جامعه هشدار میدهند، تصریح کرد: در واقع یک سری بدبینیها موجب شده تا صورت مسئلههای فرهنگی حذف شود.
وی با اشاره به مشکلات زنان در جامعه گفت: عدم داشتن اتکا به نفس از مهمترین مشکلات زنان است که موجب شده ضعیف به بار بیایند و این فیلم در واقع تلنگری به خانوادهها است تا به دختران بیشتر بها دهند.
کارگردان ملی و راههای نرفتهاش درباره علل موفقیت خود به عنوان یک فیلمساز زن نیز گفت: پدر من مرد روشنفکری بود و مادرم نیز انسان روشنی بود، من در خانواده طوری تربیت شده بودم که مسائل اخلاقی برای ما درونی شده و نیازی به تذکر نبود و فشارهایی که همکلاسیهای من در زمینه غیرت و مسائل این چنینی دیده بودند را درک نکرده بودم و چون محدودیتهای بقیه زنان را نداشتم باید زبان جامعه میشدم که فکر میکنم این کار را با ساخت فیلم انجام داده ام.
میلانی با بیان اینکه در کار حرفهای هیچ محدودیت یا نگاههای خاص جامعه به عنوان یک زن را تجربه نکردم، اضافه کرد: اما موانع سیاسی در کار بسیار بوده است و برخی تصور میکنند بهتر است راجع به زنان فیلم ساخته نشود یا برخی مسائل جامعه پنهان بماند.
کارگردان ملی و راههای نرفتهاش در پاسخ به سوالی درباره استفاده ابزاری از چهره زن در سینما یا بازیگران عمل کرده نیز گفت: لزوما این کار بد نیست برای نشان دادن برخی نقشها این کار لازماست .
میلانی وضعیت فیلمسازی کشور را میانمایه عنوان کرد و افزود: آنقدر کنترل زیاد است که همه متوسط هستیم اما نسل جوان حرکتهای پویا و خلاقی انجام میدهند.
منبع: خبرگزاری فارس در زنجان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «دو زن» در آینه مکتب نقد عمیقگرا/ تصویری ماندگار از زنان
- پرتاب شدن به جهان تلخ زنان زجر کشیده تهمینه میلانی
- بازخوانی مطلب طنز شهرام شکیبا درباره تهمینه میلانی به بهانه تولد او: به امید نابودی نسل مردها!
- «آتش بس ۳» و دو فیلمنامه دیگر پروانه ساخت گرفتند
- سینماگران هشدار دادند: بیکاری؛ بحران سینما در سال ۱۴۰۱/ آیا مدیران جدید میخواهند سینما را از ابتدا اختراع کنند؟!
- به یادماندنی و معترضترین دانشجویان سینمای ایران/ از نیمه پنهان تا اعتراض و قصه ها
- جریان شناسی نمایشگاه نقاشی دو کارگردان مطرح سینمای ایران
- واکنش تهمینه میلانی به بیلبوردهای شهرداری در حمایت از دروازه بان تیم فوتبال بانوان
- عکسی قدیمی از سه فیلمساز زن ایرانی
- میلانی :امیدوارم با واکسینه شدن اهالی سینما، ساخت سریال میانبر را بطور جدی آغاز کنیم
- برشهای کوتاه/ تصاویری از هجدهمین جشنواره فیلم فجر
- اعتراض تهمینه میلانی به توقیف فیلم قاتل و وحشی
- بازخوانی مطلب طنز شهرام شکیبا درباره تهمینه میلانی:به امید نابودی نسل مردها!
- استوری تهمینه میلانی در واکنش به وضعیت وخیم خانه هنرمندان در دوران کرونا
- محمد نیکبین خبر داد/ تولید «پازل» پس از کرونا/ ساخت یک سریال برای شبکه نمایش خانگی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
آخرین ها
- ماجرایِ ظریفِ وزارت خارجهی سوئیس
- فیلم-کنسرت «هری پاتر»و «ارباب حلقهها» به آخرین اجرای پاییزی رسیدند
- پوستر «باد زرد – ونگوگ» رونمایی شد
- مولف بودن در آینه مکتب نقد عمیقگرا
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت





