اکران فیلم سینمایی «بخارست» به کارگردانی مسعود اطیابی که از نگاه سینماداران میتوانست تکانی به گیشههای راکد سینمای این روزها بدهد، بهدلیل تغییر نظر عوامل فیلم، لغو شد.
به گزارش سینماسینما، در پی درخواستهای مکرر سینماداران برای اکران یک فیلم با ظرفیت بالای فروش و جذب مخاطب بهمنظور عبور از شرایط بهشدت بحرانزده گیشه سینماها، یکشنبه همین هفته بود که شورای صنفی اکران بالاخره از ورود فیلم سینمایی «بخارست» به کارگردانی مسعود اطیابی به چرخه اکران خبر داد.
بر اساس مصوبه شورای صنفی اکران قرار بود این فیلم سینمایی با حضور بازیگرانی همچون حسین یاری، پژمان جمشیدی، امیرحسین آرمان و هادی کاظمی به سرگروهی سینما آزادی اکران سراسری خود را آغاز کند اما تنها چند روز مانده به این موعد، اکران این فیلم منتفی شد.
علی طلوعی تهیهکننده فیلم سینمایی «بخارست» درباره این اتفاق ضمن تأیید منتفی شدن اکران این فیلم درباره شائبه عدم توافق با سازمان سینمایی برای ارائه ضمانت مالی مناسب جهت حمایت از اکران این فیلم در شرایط فعلی توضیح داد: بحث ما گارانتی و ضمانت نبود. این فیلم اولین فیلمی است که در مراحل تولید شاهد عرضه آن در فرابورس بودیم و این اتفاق پیشتر در سینمای ایران سابقه نداشته است. با توجه به منافع سهامداران خردی که در فرابورس بر روی این فیلم سرمایهگذاری کرده بودند، مجموع جمعبندیمان با توجه به رایزنیهایی که با فرابورس داشتیم به این نتیجه رسید که فعلاً اکران فیلم را متوقف کنیم.
وی افزود: امروز منتفی شدن اکران فیلم را اعلام کردهایم و منتظریم تشریفات قانونی آن هم طی شود. زمانبندی بعدی برای اکران فیلم هم بهطور کامل بستگی به حفظ منافع سهامداران خرد فیلم دارد که بالاخره بر روی این فیلم سرمایهگذاری کردهاند.
این تهیهکننده درباره طرحهای حمایتی سازمان سینمایی برای تسهیل اکران این فیلم هم گفت: سازمان سینمایی همه ظرفیتهای ممکن را در اختیار ما قرار داده بود. در زمینه تبلیغات تلویزیونی هم قرار بود حمایتهای صورت بگیرد و واقعیت این است که دوستان سازمان سینمایی زحمت خود را کشیدند اما در کل با توجه به وضعیت موجود و بلاتکلیفی حاکم در وضعیت اکران سینماها، فعلاً عرضه فیلم را متوقف کردهایم تا ببینیم در آینده چه پیش میآید.
طلوعی درباره شرایط مشابه فیلم «دینامیت» ساخته دیگری از مسعود اطیابی که در بحران کرونا توانست اکران موفقی را در سینماها تجربه کند هم تأکید کرد: به نظرم شرایط این دو فیلم قابل قیاس نیست بهخصوص که شرایط حاکم بر جامعه امروز هم با آن زمان قابل قیاس نیست. در زمان کرونا و در بازهای که «دینامیت» هم اکران شد، تا سه چهارماه اول همچنان شاهد رکود در سینماها بودیم و در نیمه دوم سال که واکسن بهصورت سراسری عرضه شد، شرایط تغییر کرد و چرخ سینماها به راه افتاد. شرایط امروز با آن زمان قابل مقایسه نیست و فیلم باید در زمانی اکران شود که حال عمومی مردم خوب باشد. دنبال همین زمان مناسب هستیم تا بتوانیم حداکثر مخاطب را به سالنهای سینما جذب کنیم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «هتل» صدرنشین تازه اکران سینماها
- در آستانه اکران در سینماها؛ پوستر «هتل» رونمایی شد
- گیشه سینما تحت تاثیر سرما است؟!
- حرف و حدیثهای اکران یک فیلم پرحاشیه در روزهای خاص سینما
- بیش از ۹ میلیون نفر از ابتدای سال به سینما رفتهاند
- ۲۹۲ میلیارد تومان؛ آخرین آمار فروش کل سینمای ایران از ابتدای امسال
- نگاهی به آمار گیشه پیش از اکران «بخارست»؛ آیا رکورد «انفرادی» میشکند؟
- «بخارست» از ۲۴ آبان اکران میشود
- فیلمهایی که نمیخواهند اکران شوند/ به کما رفتن یا مرگ تدریجی سینمای ایران؟
- «دوزیست» و «کوزوو» این هفته روی پرده میروند
- واکنش کارگردان «دینامیت» به نامه ساترا؛ من همچنان به صحت این نامه شک دارم/ این نامه تفرقه برانگیز است
- تهیهکننده «چند میگیری گریه کنی ۲»: قیمت تیزر در زمان مناسب در شبکه یک، ثانیهای ۳۳۰میلیون تومان است
- حالا وقت خنداندن است!/ نگاهی به فیلم «دینامیت»
- اطیابی: بهترین سکانسهای «دینامیت» را حذف کردهاند!
- سینماسینما/ روایت سرتیپی و سعید خانی از فروش فیلم «دینامیت»
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





