اکران فیلم سینمایی «بخارست» به کارگردانی مسعود اطیابی که از نگاه سینماداران میتوانست تکانی به گیشههای راکد سینمای این روزها بدهد، بهدلیل تغییر نظر عوامل فیلم، لغو شد.
به گزارش سینماسینما، در پی درخواستهای مکرر سینماداران برای اکران یک فیلم با ظرفیت بالای فروش و جذب مخاطب بهمنظور عبور از شرایط بهشدت بحرانزده گیشه سینماها، یکشنبه همین هفته بود که شورای صنفی اکران بالاخره از ورود فیلم سینمایی «بخارست» به کارگردانی مسعود اطیابی به چرخه اکران خبر داد.
بر اساس مصوبه شورای صنفی اکران قرار بود این فیلم سینمایی با حضور بازیگرانی همچون حسین یاری، پژمان جمشیدی، امیرحسین آرمان و هادی کاظمی به سرگروهی سینما آزادی اکران سراسری خود را آغاز کند اما تنها چند روز مانده به این موعد، اکران این فیلم منتفی شد.
علی طلوعی تهیهکننده فیلم سینمایی «بخارست» درباره این اتفاق ضمن تأیید منتفی شدن اکران این فیلم درباره شائبه عدم توافق با سازمان سینمایی برای ارائه ضمانت مالی مناسب جهت حمایت از اکران این فیلم در شرایط فعلی توضیح داد: بحث ما گارانتی و ضمانت نبود. این فیلم اولین فیلمی است که در مراحل تولید شاهد عرضه آن در فرابورس بودیم و این اتفاق پیشتر در سینمای ایران سابقه نداشته است. با توجه به منافع سهامداران خردی که در فرابورس بر روی این فیلم سرمایهگذاری کرده بودند، مجموع جمعبندیمان با توجه به رایزنیهایی که با فرابورس داشتیم به این نتیجه رسید که فعلاً اکران فیلم را متوقف کنیم.
وی افزود: امروز منتفی شدن اکران فیلم را اعلام کردهایم و منتظریم تشریفات قانونی آن هم طی شود. زمانبندی بعدی برای اکران فیلم هم بهطور کامل بستگی به حفظ منافع سهامداران خرد فیلم دارد که بالاخره بر روی این فیلم سرمایهگذاری کردهاند.
این تهیهکننده درباره طرحهای حمایتی سازمان سینمایی برای تسهیل اکران این فیلم هم گفت: سازمان سینمایی همه ظرفیتهای ممکن را در اختیار ما قرار داده بود. در زمینه تبلیغات تلویزیونی هم قرار بود حمایتهای صورت بگیرد و واقعیت این است که دوستان سازمان سینمایی زحمت خود را کشیدند اما در کل با توجه به وضعیت موجود و بلاتکلیفی حاکم در وضعیت اکران سینماها، فعلاً عرضه فیلم را متوقف کردهایم تا ببینیم در آینده چه پیش میآید.
طلوعی درباره شرایط مشابه فیلم «دینامیت» ساخته دیگری از مسعود اطیابی که در بحران کرونا توانست اکران موفقی را در سینماها تجربه کند هم تأکید کرد: به نظرم شرایط این دو فیلم قابل قیاس نیست بهخصوص که شرایط حاکم بر جامعه امروز هم با آن زمان قابل قیاس نیست. در زمان کرونا و در بازهای که «دینامیت» هم اکران شد، تا سه چهارماه اول همچنان شاهد رکود در سینماها بودیم و در نیمه دوم سال که واکسن بهصورت سراسری عرضه شد، شرایط تغییر کرد و چرخ سینماها به راه افتاد. شرایط امروز با آن زمان قابل مقایسه نیست و فیلم باید در زمانی اکران شود که حال عمومی مردم خوب باشد. دنبال همین زمان مناسب هستیم تا بتوانیم حداکثر مخاطب را به سالنهای سینما جذب کنیم.
منبع: مهر

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «هتل» صدرنشین تازه اکران سینماها
- در آستانه اکران در سینماها؛ پوستر «هتل» رونمایی شد
- گیشه سینما تحت تاثیر سرما است؟!
- حرف و حدیثهای اکران یک فیلم پرحاشیه در روزهای خاص سینما
- بیش از ۹ میلیون نفر از ابتدای سال به سینما رفتهاند
- ۲۹۲ میلیارد تومان؛ آخرین آمار فروش کل سینمای ایران از ابتدای امسال
- نگاهی به آمار گیشه پیش از اکران «بخارست»؛ آیا رکورد «انفرادی» میشکند؟
- «بخارست» از ۲۴ آبان اکران میشود
- فیلمهایی که نمیخواهند اکران شوند/ به کما رفتن یا مرگ تدریجی سینمای ایران؟
- «دوزیست» و «کوزوو» این هفته روی پرده میروند
- واکنش کارگردان «دینامیت» به نامه ساترا؛ من همچنان به صحت این نامه شک دارم/ این نامه تفرقه برانگیز است
- تهیهکننده «چند میگیری گریه کنی ۲»: قیمت تیزر در زمان مناسب در شبکه یک، ثانیهای ۳۳۰میلیون تومان است
- حالا وقت خنداندن است!/ نگاهی به فیلم «دینامیت»
- اطیابی: بهترین سکانسهای «دینامیت» را حذف کردهاند!
- سینماسینما/ روایت سرتیپی و سعید خانی از فروش فیلم «دینامیت»
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
آخرین ها
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- هدیه نوروزی سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده (۲)» با صدای فرهاد اصلانی
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند