تهیهکننده آپاندیس معتقد است که سینماداران از فیلمهای کمدی استقبال میکنند و شورای صنفی نمایش نمیتواند به آنها فشار بیاورد که این فیلمها را اکران نکنند.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی آپاندیس به کارگردانی حسین نمازی و تهیهکنندگی مقصود جباری این روزها در حال اکران است و با استقبال خوب مخطابان همراه شده است.
مقصود جباری (تهیهکننده فیلم سینمایی آپاندیس)، با اشاره به وضعیت امروز اکران و به خصوص نمایش فیلم آپاندیس گفت: واقعیت این است که مردم به فیلمهای کمدی و طنز اقبال بیشتری نشان میدهند اما اینگونه نیست که به تماشای فیلمهایی از گونههای دیگر ننشینند. باید فضایی به وجود بیاید که همه فیلمها در گونههای مختلف امکان دیده شدن داشته باشند و سبد اکران برای مردم متنوع باشد.
وی ادامه داد: یکی از بخشهایی که باعث دیده شدن فیلمهایی همچون آپاندیس میشود؛ رسانههای گروهی و خبرنگاران هستند. نقش آنها در ترغیب مردم به رفتن به سینما و تماشای فیلمها بسیار اثرگذار است اما بازهم به تنهایی نمیتواند باعث موفقیت یک فیلم شود و عوامل دیگری همچون توجه مدیران فرهنگی، وزارت ارشاد و چرخه اکران دخیل هستند.
جباری با اشاره به جوایزی که فیلم آپاندیس در جشنوارههای مختلف کسب کرده است، گفت: این فیلم در جشنواره مونترال کانادا جایزه فیلمنامه را در حالی کسب کرد که رقبای بسیار مهمی داشت اما این موفقیت در ایران بسیار مورد توجه مدیران قرار نگرفت و فقط از سوی ابراهیم داروغهزاده (معاون نظارت ارزشیابی) و محمدرضا فرجی (مدیرکل سینمای حرفهای) بلافاصله مورد تشویق و تبریک قرار گفتیم.
وی با اشاره به اینکه فیلمهایی از جنس آپاندیس هشدارهایی دارند که بسیار مهم است، گفت: از نگاه اکران امروز منِ تهیهکننده به سوددهی مالی رسیدهام اما مهمتر از سود من این است که مردم به سوددهی برسند و فیلم توسط آنها دیده شود.
جباری ادامه داد: هر کدام از ارگانها اعم از شورای صنفی نمایش و وزارت ارشاد باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند زیرا تمامی فیلمها به شکلی نتیجه و بچههای وزارت ارشاد هستند و اگر فیلمی مانند آپاندیس جوایز خوبی به دست میآورد، باید به اندازه خودش مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: قطعا صنوف و شورای صنفی نمایش نقش تعیینکنندهای در چیدمان اکران دارند ولی وقتی میبینند فیلمهای کمدی که با استقبال بیشتری مواجه است، آنها هم نمیتوانند به سینماداران فشار بیاورند زیرا به هر حال سینماداران علاقه دارند فیلمی را اکران کنند که فروش خوبی داشته باشد و فروش فیلم برای آنها اولویت اول است. شاید به فیلمهایی همچون آپاندیس روی خوشی نشان ندهند اما نمیتوان این مساله را به گردن یک فرد یا یک گروه انداخت بلکه باید ساختار سینما و نوع ذائقهسازی و هدایت ذائقه مخاطبان به مرور بهبود پیدا کند.
جباری در پایان گفت: با تمام مشکلات از ساخت فیلم آپاندیس و گروهن سازنده بسیار خوشحالم و به آن افتخار میکنم.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «شهسوار»؛ شیرین اما تلخ…
- اکران «شهسوار» از چهارشنبه
- الگوی ضعیف/ نگاهی به فیلم «شهسوار»
- «قلب رقه» و «شهسوار»؛ تریلر و کمدی، دو روی جشنواره فیلم فجر
- «سیاهچاله» از اول اردیبهشت در فیلمنت
- چوب دستِ هریپاتر یا عصای موسی/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- نگاهی به فیلم «شادروان»
- هشدار جدی هنرمند درباره چالشهای بزرگ پیش روی جامعه/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- «شادروان»؛ شوخی با سینما
- «شادروان»؛ طنزِ تلخِ موقعیت
- یک واقعیت تلخ و یک تلخیِ واقعی/ نگاهی به فیلمهای «علفزار» و «شادروان»
- در ستایش فقر/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- «شادروان»؛ موفق در شوخینویسی، ناکام در قصهپردازی
- «شادروان»؛ یک فیلم قابل احترام
- روز دوم: تداومِ بومی کردنِ ژانرها/ نگاهی به فیلمهای «علفزار» و «شادروان»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- حذف فرهنگ از سبد طبقه متوسط؟/ هزینههای سبد فرهنگی خانواده ۴نفره در تهران چقدر است؟
- نکوداشت زنده یاد اکبر عالمی و بزرگداشت مهدی رحیمیان در آیین معرفی برندگان هفتمین جایزه پژوهش سال سینما
- با پیشتازی «۴۷» و «مخفیانه»؛ نامزدهای جوایز اسکار سینمای اسپانیا معرفی شد
- همزمان با سالگرد اولین نمایش عمومی «قیصر»؛ بزرگداشت مسعود کیمیایی برگزار میشود
- دو خبر از جشنواره بینالمللی تئاتر فجر؛ زمان بازبینی حضوری و انتخاب نهایی آثار بخش دیگرگونههای نمایشی/ آغاز ثبتنام اصحاب رسانه و منتقدان
- برگزاری نمایشگاه پشت دریای وهم
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه