تهیهکننده آپاندیس معتقد است که سینماداران از فیلمهای کمدی استقبال میکنند و شورای صنفی نمایش نمیتواند به آنها فشار بیاورد که این فیلمها را اکران نکنند.
به گزارش سینماسینما، فیلم سینمایی آپاندیس به کارگردانی حسین نمازی و تهیهکنندگی مقصود جباری این روزها در حال اکران است و با استقبال خوب مخطابان همراه شده است.
مقصود جباری (تهیهکننده فیلم سینمایی آپاندیس)، با اشاره به وضعیت امروز اکران و به خصوص نمایش فیلم آپاندیس گفت: واقعیت این است که مردم به فیلمهای کمدی و طنز اقبال بیشتری نشان میدهند اما اینگونه نیست که به تماشای فیلمهایی از گونههای دیگر ننشینند. باید فضایی به وجود بیاید که همه فیلمها در گونههای مختلف امکان دیده شدن داشته باشند و سبد اکران برای مردم متنوع باشد.
وی ادامه داد: یکی از بخشهایی که باعث دیده شدن فیلمهایی همچون آپاندیس میشود؛ رسانههای گروهی و خبرنگاران هستند. نقش آنها در ترغیب مردم به رفتن به سینما و تماشای فیلمها بسیار اثرگذار است اما بازهم به تنهایی نمیتواند باعث موفقیت یک فیلم شود و عوامل دیگری همچون توجه مدیران فرهنگی، وزارت ارشاد و چرخه اکران دخیل هستند.
جباری با اشاره به جوایزی که فیلم آپاندیس در جشنوارههای مختلف کسب کرده است، گفت: این فیلم در جشنواره مونترال کانادا جایزه فیلمنامه را در حالی کسب کرد که رقبای بسیار مهمی داشت اما این موفقیت در ایران بسیار مورد توجه مدیران قرار نگرفت و فقط از سوی ابراهیم داروغهزاده (معاون نظارت ارزشیابی) و محمدرضا فرجی (مدیرکل سینمای حرفهای) بلافاصله مورد تشویق و تبریک قرار گفتیم.
وی با اشاره به اینکه فیلمهایی از جنس آپاندیس هشدارهایی دارند که بسیار مهم است، گفت: از نگاه اکران امروز منِ تهیهکننده به سوددهی مالی رسیدهام اما مهمتر از سود من این است که مردم به سوددهی برسند و فیلم توسط آنها دیده شود.
جباری ادامه داد: هر کدام از ارگانها اعم از شورای صنفی نمایش و وزارت ارشاد باید وظیفه خود را به درستی انجام دهند زیرا تمامی فیلمها به شکلی نتیجه و بچههای وزارت ارشاد هستند و اگر فیلمی مانند آپاندیس جوایز خوبی به دست میآورد، باید به اندازه خودش مورد توجه قرار گیرد.
وی ادامه داد: قطعا صنوف و شورای صنفی نمایش نقش تعیینکنندهای در چیدمان اکران دارند ولی وقتی میبینند فیلمهای کمدی که با استقبال بیشتری مواجه است، آنها هم نمیتوانند به سینماداران فشار بیاورند زیرا به هر حال سینماداران علاقه دارند فیلمی را اکران کنند که فروش خوبی داشته باشد و فروش فیلم برای آنها اولویت اول است. شاید به فیلمهایی همچون آپاندیس روی خوشی نشان ندهند اما نمیتوان این مساله را به گردن یک فرد یا یک گروه انداخت بلکه باید ساختار سینما و نوع ذائقهسازی و هدایت ذائقه مخاطبان به مرور بهبود پیدا کند.
جباری در پایان گفت: با تمام مشکلات از ساخت فیلم آپاندیس و گروهن سازنده بسیار خوشحالم و به آن افتخار میکنم.
منبع: ایلنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «شهسوار»؛ شیرین اما تلخ…
- اکران «شهسوار» از چهارشنبه
- الگوی ضعیف/ نگاهی به فیلم «شهسوار»
- «قلب رقه» و «شهسوار»؛ تریلر و کمدی، دو روی جشنواره فیلم فجر
- «سیاهچاله» از اول اردیبهشت در فیلمنت
- چوب دستِ هریپاتر یا عصای موسی/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- نگاهی به فیلم «شادروان»
- هشدار جدی هنرمند درباره چالشهای بزرگ پیش روی جامعه/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- «شادروان»؛ شوخی با سینما
- «شادروان»؛ طنزِ تلخِ موقعیت
- یک واقعیت تلخ و یک تلخیِ واقعی/ نگاهی به فیلمهای «علفزار» و «شادروان»
- در ستایش فقر/ نگاهی به فیلم «شادروان»
- «شادروان»؛ موفق در شوخینویسی، ناکام در قصهپردازی
- «شادروان»؛ یک فیلم قابل احترام
- روز دوم: تداومِ بومی کردنِ ژانرها/ نگاهی به فیلمهای «علفزار» و «شادروان»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
آخرین ها
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- هدیه نوروزی سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده (۲)» با صدای فرهاد اصلانی
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند