تهیه کننده سری جدید برنامه سینمایی «هفت» گفت: نگاه ما این است که کاملا به صورت شایسته سالاری و عادلانه و به دور از هرگونه غرضورزی به مسائل سینما بپردازیم و در اجرای این برنامه با قدرت پای مبانی و اصولمان خواهیم ماند.
به گزارش سینماسینما، مجتبی امینی تهیه کننده برنامه سینمایی «هفت» درباره انتخاب محمد حسین لطیفی به عنوان مجری این برنامه در ایام جشنواره فیلم فجر گفت: هنوز حضور محمدحسین لطیفی در برنامه «هفت» به مرحله نهایی نرسیده است.
او ادامه داد: بعد از اینکه تهیهکنندگی این برنامه را عهدهدار شدم، طی جلسههای مختلفی که برای طراحی برنامه در فصل جدید و برنامهریزیها برگزار کردیم، برای بررسی و چارچوب افراد هیئت تحریریه و همچنین افرادی که میتوانستند کاندیدای اجرای برنامه«هفت» شوند به جمع بندیهایی رسیدیم.
امینی در ادامه در همین زمینه بیان داشت: یکی از این گزینههایمان آقای لطیفی بود که در حال حاضر مشغول مذاکره با او هستیم و سعی بر این است تا نقطه نظرات طرفین را جمعبندی کرده و ببینیم این تعامل تا چه سطح منطقی و همسو خواهد بود.
او با اشاره به اینکه نقطه نظرهای مشترکی با لطیفی داریم، بیان داشت: آقای لطیفی نگاهی که ما در رویکرد جدید این برنامه داریم را پسندیده و نقطه نظرهای مشترک زیادی جهت هدایت این برنامه داریم که همه چیز در مرحله جمع بندی است و سعیمان بر این است که در آینده نزدیک این جمع بندی قطعی شود.
امینی درباره اینکه گزینههای دیگری نیز برای اجرای برنامه «هفت» داریم، گفت: گزینههای دیگری هم برای اجرای این برنامه داریم، اما محمدحسین لطیفی در بخش سیاستهایی که در اتاق فکر برنامه «هفت» طراحی شده با ما همسوتر است.
این تهیهکننده درباره تغییر رویکرد برنامه «هفت» در فصل جدید خود نیز بیان داشت: در کل در رویکرد جدید این برنامه نگاه ما این است که کاملا به صورت شایسته سالاری و عادلانه و به دور از هرگونه غرض ورزی به مسائل سینما بپردازیم و در اجرای این برنامه با قدرت پای مبانی و اصولمان خواهیم ماند.
وی ادامه داد: فضایی که از نگاه ما در این برنامه حاکم است فضایی است که جای خالی آن در سینما احساس میشود. فضای این برنامه کاملا پدرانه است تا بتواند همبستگی و همدلی را در بدنه سینما بوجود آورد و با رویکرد فضای تعالی و پیشرفت جلو رود. اگر فضای نقد به صورت تخصصی در این برنامه حاکم باشد قطعا با رویکرد عقلانی و علمی پیش خواهیم رفت. ما در همه گفتوگوهایمان قصد بستری سازی و فراهم کردن شرایط پیشرفت و تکامل را برای فیلم سازان خواستاریم، نه تخریب و تضعیف مؤلف و اثر.
منبع: فارس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی داوران جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- بالاخره در روز هشتم جشنواره اتفاق افتاد؛ معرفی داوران چهل و دومین جشنواره فیلم فجر
- در نشست خبری مطرح شد: چهار بزرگداشت در افتتاحیه فیلم فجر/ تکلیف سیمرغ مردمی چه میشود؟
- اعلام آثار راهیافته به چهل و دومین جشنواره فیلم فجر
- دبیر جشنواره ۴۲ حکم گرفت؛ امینی دبیر ماند
- داوران جشنواره فیلم ۱۰۰ معرفی شدند
- بیانیه انجمن بازیگران درباره هتک حرمت زنان/ شکایت میکنیم
- پاسخ انتقاد توهین و تهدید نیست!/ واکنش خانه سینما به اظهارات ابوالقاسم طالبی در برنامه «هفت»
- واکنش بدیعی و ضیاییپرور به حرفهای طالبی؛ دیده شدن به هر قیمت/ توهین به نیمی از جمعیت کشور
- جشنواره فیلم فجر یا دورهمی؟
- واکنش دبیر جشنواره فجر به انصراف برخی فیلمهای جشنواره و غیبت بازیگران مطرح
- جشنواره فیلم فجر آغاز شد/ سیمرغ مردمی در بلاتکلیفی/ فیلمهای بخش کوتاه و بینالملل هنوز معرفی نشده
- آیا دبیر احتمال بیرونقی جشنواره را میدهد؟/ فرش قرمز نداریم/ احتمال حذف سیمرغ مردمی
- دبیر جشنواره فیلم فجر خبر داد؛ اعلام آثار سودای سیمرغ تا پنجم بهمن/ معرفی اعضای هیات انتخاب فجر۴۱
- ستاد جشنواره اعلام کرد؛ ۵۷۸ فیلم متقاضی حضور در بخش بینالملل چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





