فیلمبرداری فیلم سینمایی “آخرین بار کی سحر را دیدی” به کارگردانی فرزاد موتمن به پایان رسید.
به گزارش سینما سینما؛ فیلم تازه فرزاد موتمن که قرار بود طی ۴۵ جلسه فیلمبرداری شود با ۶۰ جلسه فیلمبرداری وارد مراحل فنی شد. فیلم تازه فرزاد موتمن دو توقف ۲ روزه و ۳ روزه در میانه های فیلمبرداری داشت. سعید عصمتی تهیه کننده «آخرین بار کی سحر را دیدی؟» در گفتگو با «سینما» درباره پایان فیلمبرداری این فیلم گفت: بعد از این که آقای فریبرز عرب نیا سکانس اصلی این فیلم را رها کردند. تغییراتی در فیلمنامه داده شد و با توجه به این تغییرات روز چهارشنبه فیلمبرداری این فیلم به پایان رسید. علی عصمتی با اعلام اینکه فرم جشنواره فجر را پر کرده از آماده شدن فاینال کات فیلم تا پایان هفته جاری خبر داد.
گروه تولید و کارگردانی مقصر طولانی شدن فیلمبرداری
سعید عصمتی در ادامه گفتگو باروزنامه «سینما» درباره طولانی شدن مدت فیلمبرداری«اخرین بار کی سحر را دیدی؟» گفت: برآورد مدیر تولید برای فیلمبرداری این فیلم ۴۵ روز بود. اما در ۴۵ روز تنها حدود نیمی از کار فیلمبرداری شده بود و اینباعث شد هزینه های ما دو برابر شود. ما به نحوه عملکرد گروه کارگردانی و تولید اعتراض داشتیم هر چند به نظرم مقصر اصلی در این میان مدیر تولید بود. چون آقای موتمن می خواست فیلمش را به بهترین شکل بسازد و روی دکوپاژ و کارگردانی اش حساسیت و توجه ویژه ای داشت و این توجه به کارگردانی بیش از هزینه ها و مسایل تولیدی بود و وظیفه مدیر تولید پیش بینی و مدیریت هزینه ها بود. در نتیجه ما گروه تولید و برنامه ریزی و تدارکات را عوض کردیم و به ناچار در کار مدیر تولیدمان فیلم دخالت کردیم. همچنین با توجه به طولانی شدن زمان فیلمبرداری آقای بدخشانی تعهد دیگری داشتند که باید به آن پروژه می رسیدند و اقای غفوری جایگزین ایشان شدند که بسیار مسلط و خوب کار را به پایان رساندند.
لازم باشد شکایت مان از عرب نیا را به مراجع قضایی می کشانیم
سعید عصمتی در ادامه فریبرز عرب نیا را مقصر یکی از توقف های فیلم دانست و گفت: اولین توقف زمانی بود که فریبرز عرب نیا پیش از سررسید قسط شان از ماپول خواستند و گفت اگر پول نگیرم نمی آیم و ما هم قبول نکردیم اما آقای موتمننظرشان این بود که با کدخدا منشی کار را ادامه بدهیم .
عصمتی درباره ترک پروژه توسط عرب نیا پیش از پایان فیلمبرداری گفت: ما شکایت مان را از این بازیگر به خانه سینما ارائه داده ایم و امیدواریم آنها بر اساس قانون عمل کنند و دنبال مسایل عرفی و ریش سفیدی نباشند. آقای عرب نیا در مدت قرارداد از همکاری با ما سرباز زده و اگر خانه سینما حقوق قانونی ما را تامین نکند شاکیت مان از ایشان را به مراجع قضایی ارائه می دهیم.
وی با ذکر جزییاتی از توقف های فیلم گفت: قانون در مواردی که مدیریت انسانی دخیل نباشد. بحث موارد اضطراری را مطرح کرده و ما کارمان چند روز به خاطر بارندگی متوقف شد. من که نمی توانستم باران را بند بیاوردم یا خیابان ها را خشک کنم! ما آفیش ها را انجام داددیم و هنرورها آماده بودند اما به علت بارندگی فیلمبرداری انجام نشد و ایشان به طور غیر قانونی کار را ترک کرد.
عصمتی در پایان گفت: در سینمای ایران این نوع رفتارهای آقای عرب نیا عادی شده و امیدوارم برخوردهای ایشان در این پروژه مدنظر همه کسانی می خواهند از ایشان در فیلم هایشان استفاده کنند باشد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مراسم خاکسپاری سیروس گرجستانی / گزارش تصویری
- راز نهفته، نگفته باقی ماند!/ نگاهی به فیلم «چ»
- صفحه اینستاگرام فریبرز عربنیا هک شد
- توضیح فریبرز عربنیا درباره واکنشها به صحبتهای اخیرش/ ارز از کشور خارج نمیکنم
- واکنش فریبرز عربنیا به اخبار اخیر درباره او:نه بازیگری را کنار گذاشته ام، نه از ایران رفته ام!
- آخر هفته با شهاب حسینی، هنگامه قاضیانی، فریبرز عربنیا و…/پخش بیش از ۵۰ فیلم سینمایی در تاسوعا و عاشورای حسینی
- پست اینستاگرامی هنرمندان درباره سومین مناظره/ از کاهانی و ایزدیار تا عربنیا
- تجلیل فریبرز عرب نیا از یک بانوی کارآفرین
- واکنش هنرمندان به درگذشت حسن جوهرچی/ از فریبرز عربنیا تا هدیه تهرانی
- واکنش هنرمندان به حادثه آتش سوزی پلاسکو (۳)/ از عرب نیا و نامداری تا پانته آ بهرام
- همکاری دوباره عرب نیا و میرباقری
- رونمایی از دو پوستر متفاوت «گاهی» / سلفی عربنیا با اندیشه فولادوند
- واکنش فریبرز عرب نیا از آمریکا به خبر شکایت سرمایه گذار فیلم فرزاد موتمن از او
- آخرین خبر از فیلم «آخرین بار سحر را کی دیدی» فرزاد مؤتمن
- فریبرز عربنیا نامزد دریافت بهترین کارگردانی/ جشنواره یاس به ایستگاه پایانی رسید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





