به گزارش سینماسینما، فرهاد توحیدی، نویسنده و مدرس سینما گفت: «ارتقای سطح کیفی و استاندارد فیلمهای تولیدی، مهمترین تحول و دستاورد سینمای کشور در سال گذشته بود. در سال گذشته سینمای ایران فراز و نشیبهای فراوانی را گذراند و توانست سطح کیفی و استاندارد تولیدات فیلم را ارتقا دهد.»
او با بیان این که در حوزه زیرساخت نیز فعالیتهای خوبی انجام شد، ادامه داد: «در حال حاضر موج سالنسازی سینما افزایش یافته و دولت نیز سینماگران را در این زمینه همراهی میکند.»
نویسنده فیلم سینمایی «شهر موشها ۲» افزود: «با افزایش ساخت سالن در سال گذشته، فیلمهای اکران شده در سینماها فروش خوبی داشتند و امیدواریم در سال جاری نیز تعداد سالنها بیشتر شود.»
فرهادی با بیان این که افزایش ساخت سالنها حوزه اقتصادی سینمای ایران را متحول میکند، تصریح کرد: «گسترش زیرساختها در حوزه نمایش مهمترین تاثیر را در حوزه اقتصادی سینمای ایران دارد و باعث میشود سینماگران با انگیزه بیشتر، فیلمهای باکیفیت و خوب را تولید و اکران کنند.»
به گفته او، در چند سال گذشته، بسیاری از فیلمهای اثرگذار به دلیل کمبود سالنهای سینمایی خوب دیده نشدند و یا پشت درهای اکران عمومی ماندند که با تعامل دولت، در سال ۹۶، موج سالنسازی به راه افتاد و بسیاری از آنها برای نمایش فیلمها گشایش یافتند.
این مدرس سینما با بیان این که در حوزه ساخت و تولید فیلم رونق وجود دارد، افزود: «با توجه به رونق تولید فیلمهای متعدد، لازم است بخش خصوصی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.»
توحیدی اظهار کرد: «ورود بخش خصوصی با تلاش تهیهکنندگان برای جذب سرمایه اتفاق مبارکی بود که در سال ۹۶ به وقوع پیوست و انتظار میرود در سال جاری از این بخش حمایت بیشتری شود.»
نویسنده فیلم سینمایی «امکان مینا» با بیان این که هنوز از ثبات واقعی اقتصادی سینمای ایران فاصله داریم، گفت: «حوزه تولید به لحاظ تعداد و کیفیت رو به افزایش است و از لحاظ فنی نیز سینما پیشرفت خوبی کرده است.»
توحیدی ادامه داد: «برای رسیدن به ثبات واقعی سینمای ایران با توجه به تحول در بخش نرمافزاری از مدیریت گرفته تا فیلمنامهنویسی، ایدهیابی تا فیلمنامهنویسی باید یک جنبش نرمافزاری انجام شود تا بتوانیم به جایگاه بینالمللی دست یابیم.»
نویسنده فیلم سینمایی «پاداش سکوت» خاطرنشان کرد: «مهمترین انتظار سینماگران از دولت پشتیبانی سازمان سینمایی در حوزه صیانت از اسنادی است که خود صادر میکند. به عبارتی دیگر نباید به پروانه ساخت و پروانه نمایش خدشهای وارد شود.»
او با بیان این که سینمای ایران نباید تحت فشارهای گروههای خارج از این حوزه قرار گیرد، افزود: «سازمان سینمایی باید براساس موازین قانونی حرف اول و آخر را بزند و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی امنیت سرمایهگذاری را تامین کنند تا افراد غیر صاحبنظر به سینمای ایران ورود نکنند. کلید توسعه در دست سینمای ایران است باید به خودآگاهی برسد به مسوولیت خود عمل کند.»
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی شد
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
- سینمای استراتژیک به استراتژی سینما تبدیل شود
- با موافقت شورای پروانه نمایش آثار سینمایی؛ ۷ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما مطرح کرد؛ درخواست شفافسازی مالی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی
- حسن فتحی: جهانِ پر از طمع و ویرانی را با افعال خود سیاهتر نکنیم
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- صدور پروانه نمایش غیرسینمایی برای ۴۱ اثر
- یادی از داریوش مهرجویی در بیستوپنجمین نشست ماهانهی «مستندهای ایرانشناسی»
- چه بودیم و چه شد!
- خاطرههای «خزاعی» از دورههای مختلف فجر/ «من آن محمد خزاعی نیستم!»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش