مدیر دبیرخانه سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر درباره روند ارسال آثار به دبیرخانه فجر توضیحاتی را ارایه کرد.
به گزارش سینماسینما، سیمون سیمونیان مدیر دبیرخانه جشنواره ملی فیلم فجر درباره ثبت نام آثار برای حضور در جشنواره گفت: متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت جشنواره به آدرس fajrfilmfestival.com و یا به صورت حضوری با پر کردن فرم شرکت در جشنواره ثبت نام کنند.
او ادامه داد: تهیه کنندگان و کارگردانها توجه داشته باشند که اگر اولین اثر سینمایی شان است در بخش «نگاه نو» و اگر فیلم چندمشان است در بخش سینمای ایران و اگر مستند است در بخش فیلم های مستند ثبت نام کنند.
سیمونیان با بیان اینکه متقاضیان باید بر اساس آیین نامه ثبت نام کنند، یادآور شد: در جشنواره سی و هفتم فیلمی مورد پذیرش است که پروانه ساخت یا نمایش سینمایی داشته باشد و فیلمهای مستند بالای ۷۰ دقیقه مجاز به ثبت نام هستند.
او با بیان اینکه امسال در فراخوان جشنواره بخشی برای ثبت نام فیلم کوتاه داستانی وجود ندارد، توضیح داد: بهترین فیلم کوتاه داستانی از بین برگزیده های جشن خانه سینما و همچنین برگزیدگان جشنواره انجمن سینمای جوان به داوری گذاشته و انتخاب می شوند بنابراین بخشی مجزا برای ثبت نام فیلم کوتاه داستانی وجود ندارد.
مدیر دبیرخانه جشنواره فیلم فجر با اشاره به مهلت ارسال آثار گفت: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره ملی فیلم فجر به صورت اینترنتی و حضوری تا پایان آبان ماه است و بازبینی آثار توسط هیات انتخاب آذرماه صورت می گیرد یعنی متقاضیان باید آثار خود را به صورت dvd و یا dcp در اختیار دبیرخانه جشنواره قرار دهند تا توسط هیات انتخاب در آذرماه بازبینی و هفته اول دی ماه نتیجه بازبینی ها اعلام شود و فیلم های راه یافته به بخش مسابقه نسخه های dcp را برای نمایش عمومی و برای داوران آماده کنند تا جشنواره ای با نظم و حرفه ای برگزار شود.
مدیر دبیرخانه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر تاکید کرد: بهتر است فیلمسازان نسخه کامل آثارشان را برای نمایش به هیات انتخاب تحویل دهند تا اگر فیلمشان انتخاب نشد اعتراضی مبنی بر ناقص بودن فیلم هایشان نداشته باشند.
سیمونیان در پایان درباره آثار رسیده به دبیرخانه نیز گفت: از زمانی که فراخوان جشنواره اعلام شده استقبال فیلمسازان برای ثبت نام در بخش مستند، سینمایی و نگاه نو خوب بوده که البته در بخش نگاه نو تعداد فیلم بیشتری ثبت نام شده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- حمایت انجمن تهیه کنندگان مستقل از تفکیک جشنواره جهانی و ملی فجر
- واکنش «هنروتجربه» به بیانیه داوران جشنواره فیلم فجر؛ نام سیمرغ «هنروتجربه» تغییر کند
- پاسخ به چند ابهام درباره فیلمهای متقاضی «فجر۳۹»/ اسناد موجود است
- مهلت ارسال فیلمها به دبیرخانه جشنواره فیلم فجر تمدید نمیشود
- انتشار جزییات هزینههای جشنوارهی ملی فجر + جدول
- چه کسی ضربه فنی شد؟/ نگاهی به فیلم «غلامرضا تختی»
- محمود اربابی: مخالف ادغام جشنوارههای ملی و جهانی فجر هستم
- صحبتهای حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی در مراسم تجلی اراده ملی / وقتی میتوان از ظرفیت سینما برای پیشرفت کشور استفاده کرد
- «تجلی اراده ملی»، سی و هفتمین دفتر جشنواره فیلم فجر را بست
- نگاهی به دو فیلم «ماجرای نیمروز» و «قسم»
- نگاهی به فیلم «متری شش و نیم» ساخته سعید روستایی/ دل خوش سیری چند؟
- نگاهی اجمالی به سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر / سینمای بی ادعا و مدعیان بی شمار
- نگاهی به لیست کسانی که در جشنواره درخشیدند ولی داوران آنها را ندیدند/ جا ماندههای جشنوارهی سی و هفتم
- محمد متوسلانی: نگاه حاکمیتی به سینما، سیمرغهای فیلم نرگس آبیار را افزایش داد
- توضیحی درباره آرای مردمی «متری شیش و نیم»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





