تماشاخانه ایرانشهر درباره ازدحام به وجود آمده هنگام اجرای نمایش «خنکای ختم خاطره»توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش سینماسینما، با توجه به خبر منتشر شده از سوی برخی رسانهها درباره ازدحام به وجود آمده در هنگام نمایش «خنکای ختم خاطره» در تاریخ سوم اسفند ماه، روابط عمومی و امور بینالملل مجموعه تماشاخانه ایرانشهر برای شفافسازی و تنویر افکار عمومی به خصوص جامعه تئاتر کشور و مخاطبان سی و هفتمین جشنواره تئاتر فجر چند نکته را در قالب یک بیانیه منتشر کرد:
۱- استقبال پرشور مردم و مخاطبان جشنواره تئاتر فجر از یک اثر نمایشی بسیار قابل تحسین است، این امر در حالی است که بسیاری از سازمانها و ارگانها نیز تمایل جدی برای دیدن این نمایش فاخر را ابراز داشتند، با این وجود تماشاخانه ایرانشهر در فروش بلیت، صدور کارت مهمان و خبرنگار و بلیت بدون صندلی هیچگونه دخل و تصرفی نداشته و این امر کاملا تحت قوانین دبیرخانه جشنواره صورت گرفته است، این در حالی است که صدور تعداد بالای کارتهای مهمان از سوی دبیرخانه سبب ایجاد اختلال در روند حضور مخاطبان در سالن شده بود.
۲- پیرو توافقات صورت گرفته در جلسات هماهنگی قبل از آغاز جشنواره، مقرر شد که در زمان بروز هر نوع ناهماهنگی در سالنها، در اسرع وقت دبیرخانه جشنواره در جریان قرار گرفته و مدیریت و کنترل شرایط را بر عهده بگیرند، که دیروز ضمن تماس فوری موارد ناهماهنگی در صدور بلیتها به دبیرخانه اعلام شد و مدیران و کادر تماشاخانه در همکاری کامل با ستاد اجرایی جشنواره و با رعایت کرامت و احترام مخاطبان و مهمانان و علی رغم فشار و هجمه سنگین تا استقرار کامل مخاطبان از هیچ تلاشی دریغ نکردند.
۳-در خصوص حضور مهمانان شهرداری، لازم به توضیح است که هیچ فردی از شهرداری تهران و یا سازمان دیگر از سوی تماشاخانه ایرانشهر مهمان این نمایش نبوده و اختلال ایجاد شده تنها به دلیل مدیریت نامناسب صدور کارتها و بلیتها رخ داده است.
۴- انتظار بر آن بود که بیان و انعکاس رخداد دیروز با مسئولیت پذیری و رعایت اصول اخلاق حرفهای همراه شود که متاسفانه در پوشش خبری برخی از رسانهها این امر دیده نشد. امید است که مدیران ارشد و ستادی اینگونه رخدادهای ملی و بینالمللی با دقت نظر بیشتری در سالهای آتی مراسم مربوطه را برنامهریزی و اجرا کنند تا احیاناً کامی تلخ نشود.
منبع: فارس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سعید چنگیزیان با «مبانی تاریکی» روی صحنه میرود
- هادی مرزبان «پریزاد» را به صحنه میآورد
- هادی حجازیفر تهیه کننده «صفر پنج» شد/ معرفی بازیگران «بازی استریندبرگ»
- احمد سلگی «یخ بستگی» را در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه میبرد
- معرفی بازیگران نمایشهای «هدویگ» و «نامههای بینام و نشان»
- گردهمایی هنرمندان برای آتیلا پسیانی؛ صابر ابر: جای آتیلا اصلا خالی نیست!
- معرفی بازیگران تئاتر ستاره پسیانی
- نشست تئاتر و آموزش با حضور صابر ابر، الهام کردا و ستاره اسکندری
- دو نمایش جدید روی صحنه ایرانشهر
- حامد بهداد و رضا کیانیان از یک «استاد» گفتند
- بازگشت رضا بابک به دنیای تئاتر
- بازگشت سعید پورصمیمی به صحنه/ «خوشدلان» روی صحنه میرود
- مسافر آستانه: اجراهای تماشاخانه ایرانشهر از هفته اول مهر ماه آغاز میشوند
- وحید فقیهی مطرح کرد/ اینهمه جشنواره چه مشکلی از تئاتر درمان میکند/ «گاومیش» روی صحنه میرود
- گروههای تئاتری حاضر به اجرای نمایشهای خود نیستند/ تعطیلی تماشاخانه ایرانشهر ادامه دارد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





