
دبیرخانه نخستین جایزه آکادمی «سینماسینما» درباره دلیل حضور برخی آثار بین نامزدهای بخش مستند توضیحاتی ارایه داد.
به گزارش سینماسینما، پیرو اعلام نامزدهای نخستین جایزه آکادمی «سینماسینما» شبههای درباره برخی نامزدها به وجود آمد که موضوع را از دبیرخانه جایزه پیگیری کرده و خواستار توضیح درباره نحوه امتیازدهی اعضای اولین آکادمی و همچنین برخی آثار که صاحبان آنها در مقام رای دهنده حضور داشتند، شدیم.
در متنی که از سوی دبیرخانه در اختیار خبرنگار مهر قرار داده شده آمده است: «اعضای سینماگر آکادمی سینماسینما جملگی از فعالان و بعضا پرکارهای خانواده سینما هستند که به همین دلیل در آیین نامه آکادمی که از ابتدا در اختیار اعضا قرار گرفته بود، ساز و کاری پیش بینی شده است.
مطابق بند ۲۳ آیین نامه آکادمی «هر عضو آکادمی که در میان فیلمهای اکران شده در سال ۹۶ در فیلمی مشارکت داشته باشد، مجاز به رای دادن به آن فیلم و عوامل آن نخواهد بود.» پس اگر در حال حاضر نام آثار دو، سه عضو آکادمی در میان نامزدها به چشم میخورد با همین محدودیت انتخاب شدهاند یعنی خود آن افراد اجازه رای دادن به اثرشان را نداشته اند.
و اما درباره نحوه امتیازدهی نیز مطابق بند ۱۳ آییننامه «شیوه رای گیری به صورت غیرحضوری و غیرمتمرکز خواهد بود» به این معنا که هیچ جلسه حضوری میان اعضا برگزار نشده، هیچ بحث اقناعی در کار نبوده و روند محاسبه آرا کاملا مطابق بند ۱۷ آیین نامه به شکل «جمع بندی آرا با احتساب ضرایب مربوطه با استفاده از نرم افزار و به صورت کاملا ریاضی» انجام شده است.
در بخش مستند آزاده بیزارگیتی و محسن استادعلی درخواستی به صورت مکتوب مبنی بر خروج فیلمهای «زنانگی»، «خوان بیخان» و «نیمه پنهان» به دبیر جایزه ارایه دادند که با توجه به اینکه آرای بقیه اعضای داوری مستند، پیش از آن گرفته شده بود به احترام آرای آنان، نامزدهای مستند به شکل فعلی اعلام شد.
ضمن تشکر فراوان از حساسیت و دقت اهالی سینمای مستند و سایر اعضای خانواده سینما به همه اطمینان خاطر میدهیم همه چیز در عین دقت و سلامت انجام شده و امیدوارم نتایج نهایی نیز مطلوب و قرین به عدالت باشد.»
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اختصاصی سینماسینما/ ویدئویی از صحبتهای امیر نادری در جشن آکادمی سینماسینما، شهریور ۹۷
- آرای چهره سال جایزه سینماسینما به تفکیک رایدهندگان – ۷/ از عطیه موذن تا مهدی یاورمنش
- آرای چهره سال جایزه سینماسینما به تفکیک رایدهندگان – ۶/ از حسین گوهرپور تا آروین موذنزاده
- آرای چهره سال جایزه سینماسینما به تفکیک رایدهندگان – ۵/ از دنیا عیوضی تا محمود گبرلو
- آرای چهره سال جایزه سینماسینما به تفکیک رایدهندگان – ۴/ از احمد شاهوند تا حسین عیدیزاده
- آرای چهره سال جایزه سینماسینما به تفکیک رایدهندگان – ۳/ از نغمه دانش تا صبا شادور
- آرای چهره سال جایزه سینماسینما به تفکیک رایدهندگان – ۲/ از سام بهشتی تا احمدرضا دانش
- جزئیات آرای ۱۰ چهره موثر سینما در سال ۱۳۹۷ آکادمی سینماسینما/ رتبه اول: نرگس آبیار
- جزئیات آرای ۱۰ چهره موثر سینما در سال ۱۳۹۷ آکادمی سینماسینما/ رتبه دوم: نوید محمدزاده
- جزئیات آرای ۱۰ چهره موثر سینما در سال ۱۳۹۷ آکادمی سینماسینما/ رتبه سوم: محسن امیریوسفی
- جزئیات آرای ۱۰ چهره موثر سینما در سال ۱۳۹۷ آکادمی سینماسینما/ رتبه چهارم: رضا میرکریمی
- جزئیات آرای ۱۰ چهره موثر سینما در سال ۱۳۹۷ آکادمی سینماسینما/ رتبه پنجم: علی نصیریان
- جزئیات آرای ۱۰ چهره موثر سینما در سال ۱۳۹۷ آکادمی سینماسینما/ رتبه ششم: سعید روستایی
- جزئیات آرای ۱۰ چهره موثر سینما در سال ۱۳۹۷ آکادمی سینماسینما/ رتبه هفتم: حسین انتظامی
- جزئیات آرای ۱۰ چهره موثر سینما در سال ۱۳۹۷ آکادمی سینماسینما/ رتبه هشتم: هومن سیدی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





