دبیرخانه نخستین جایزه آکادمی «سینماسینما» درباره دلیل حضور برخی آثار بین نامزدهای بخش مستند توضیحاتی ارایه داد.
به گزارش سینماسینما، پیرو اعلام نامزدهای نخستین جایزه آکادمی «سینماسینما» شبههای درباره برخی نامزدها به وجود آمد که موضوع را از دبیرخانه جایزه پیگیری کرده و خواستار توضیح درباره نحوه امتیازدهی اعضای اولین آکادمی و همچنین برخی آثار که صاحبان آنها در مقام رای دهنده حضور داشتند، شدیم.
در متنی که از سوی دبیرخانه در اختیار خبرنگار مهر قرار داده شده آمده است: «اعضای سینماگر آکادمی سینماسینما جملگی از فعالان و بعضا پرکارهای خانواده سینما هستند که به همین دلیل در آیین نامه آکادمی که از ابتدا در اختیار اعضا قرار گرفته بود، ساز و کاری پیش بینی شده است.
مطابق بند ۲۳ آیین نامه آکادمی «هر عضو آکادمی که در میان فیلمهای اکران شده در سال ۹۶ در فیلمی مشارکت داشته باشد، مجاز به رای دادن به آن فیلم و عوامل آن نخواهد بود.» پس اگر در حال حاضر نام آثار دو، سه عضو آکادمی در میان نامزدها به چشم میخورد با همین محدودیت انتخاب شدهاند یعنی خود آن افراد اجازه رای دادن به اثرشان را نداشته اند.
و اما درباره نحوه امتیازدهی نیز مطابق بند ۱۳ آییننامه «شیوه رای گیری به صورت غیرحضوری و غیرمتمرکز خواهد بود» به این معنا که هیچ جلسه حضوری میان اعضا برگزار نشده، هیچ بحث اقناعی در کار نبوده و روند محاسبه آرا کاملا مطابق بند ۱۷ آیین نامه به شکل «جمع بندی آرا با احتساب ضرایب مربوطه با استفاده از نرم افزار و به صورت کاملا ریاضی» انجام شده است.
در بخش مستند آزاده بیزارگیتی و محسن استادعلی درخواستی به صورت مکتوب مبنی بر خروج فیلمهای «زنانگی»، «خوان بیخان» و «نیمه پنهان» به دبیر جایزه ارایه دادند که با توجه به اینکه آرای بقیه اعضای داوری مستند، پیش از آن گرفته شده بود به احترام آرای آنان، نامزدهای مستند به شکل فعلی اعلام شد.
ضمن تشکر فراوان از حساسیت و دقت اهالی سینمای مستند و سایر اعضای خانواده سینما به همه اطمینان خاطر میدهیم همه چیز در عین دقت و سلامت انجام شده و امیدوارم نتایج نهایی نیز مطلوب و قرین به عدالت باشد.»
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اختصاصی سینماسینما/ ویدئویی از صحبتهای امیر نادری در جشن آکادمی سینماسینما، شهریور ۹۷
- آرای چهره سال جایزه سینماسینما به تفکیک رایدهندگان – ۷/ از عطیه موذن تا مهدی یاورمنش
- آرای چهره سال جایزه سینماسینما به تفکیک رایدهندگان – ۶/ از حسین گوهرپور تا آروین موذنزاده
- آرای چهره سال جایزه سینماسینما به تفکیک رایدهندگان – ۵/ از دنیا عیوضی تا محمود گبرلو
- آرای چهره سال جایزه سینماسینما به تفکیک رایدهندگان – ۴/ از احمد شاهوند تا حسین عیدیزاده
- آرای چهره سال جایزه سینماسینما به تفکیک رایدهندگان – ۳/ از نغمه دانش تا صبا شادور
- آرای چهره سال جایزه سینماسینما به تفکیک رایدهندگان – ۲/ از سام بهشتی تا احمدرضا دانش
- جزئیات آرای ۱۰ چهره موثر سینما در سال ۱۳۹۷ آکادمی سینماسینما/ رتبه اول: نرگس آبیار
- جزئیات آرای ۱۰ چهره موثر سینما در سال ۱۳۹۷ آکادمی سینماسینما/ رتبه دوم: نوید محمدزاده
- جزئیات آرای ۱۰ چهره موثر سینما در سال ۱۳۹۷ آکادمی سینماسینما/ رتبه سوم: محسن امیریوسفی
- جزئیات آرای ۱۰ چهره موثر سینما در سال ۱۳۹۷ آکادمی سینماسینما/ رتبه چهارم: رضا میرکریمی
- جزئیات آرای ۱۰ چهره موثر سینما در سال ۱۳۹۷ آکادمی سینماسینما/ رتبه پنجم: علی نصیریان
- جزئیات آرای ۱۰ چهره موثر سینما در سال ۱۳۹۷ آکادمی سینماسینما/ رتبه ششم: سعید روستایی
- جزئیات آرای ۱۰ چهره موثر سینما در سال ۱۳۹۷ آکادمی سینماسینما/ رتبه هفتم: حسین انتظامی
- جزئیات آرای ۱۰ چهره موثر سینما در سال ۱۳۹۷ آکادمی سینماسینما/ رتبه هشتم: هومن سیدی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- گفتوگو با محمد مقدم درباره سینمای مستند/ فیلم مستند، جهانی است ساختگی؟
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- حضورهای بین المللی فیلم کوتاه تامینا
- گلدن گلوب اعلام کرد؛ وایولا دیویس جایزه سیسیل بی دمیل ۲۰۲۵ را میگیرد
- درباره «قهوه پدری»؛ قهوه بیمزه پدری
- «کارون – اهواز» در راه مصر
- اختتامیه جشنواره «دیدار» ۱۷ دی برگزار خواهد شد
- اختصاص سینماسینما/ سه فیلم ایرانی در جشنواره فیلمهای برتر سال ۲۰۲۴ مجله تله راما
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «مجمع کاردینالها»؛ موفقیت غیرمنتظره در گیشه و جذب مخاطبان مسنتر
- مدیر شبکه نسیم توضیح داد؛ مهران مدیری، جنابخان، فرزاد حسنی و چند برنامه دیگر
- تاکید بر سمزدایی از سینما و جشنواره فجر/ علیرضا شجاع نوری: ادغام جشنوارهی ملی و جهانی فجر سیاسیکاری بود
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ جادوی «شرور»؛ داستانی از دوستی، تفاوتها و مبارزه با تبعیض
- برای پخش در سال ۲۰۲۵؛ پسر شاهرخ خان برای نتفلیکس سریال میسازد
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ «گلادیاتور ۲»؛ بازگشتی باشکوه به کُلُسیوم و سنت حماسههای سینمایی
- اعلام نامزدهای چهلمین دوره جوایز انجمن بینالمللی مستند/ محصول مشترک ایران و انگلیس در شاخه بهترین مستند کوتاه
- اصغر افضلی و انیمیشن «رابینهود» در تازهترین قسمت «صداهای ابریشمی»
- جایزه جشنواره آمریکایی به پگاه آهنگرانی رسید
- چهل و سومین جشنواره فیلم فجر؛ از فرصت ثبت نام فیلمها تا داوری عوامل بخش نگاه نو
- نمایش بچه / گزارش تصویری
- اهمیت «باغ کیانوش» در سینمای کمدی زدهی این روزها
- برای بازی در فیلم «ماریا»؛ نخل صحرای پالم اسپرینگز به آنجلینا جولی اهدا میشود
- اکران فیلم علی زرنگار از اواخر آذر؛ «علت مرگ: نامعلوم» رفع توقیف شد
- مانور آمادگی همراه اول برای رویارویی با بحران؛ تمرینی برای پایداری ارتباطات
- بررسی هزینه و درآمد تولیدات ۳ سال اخیر؛ حساب کتاب فارابی جور است؟
- در اولین روزهای اکران بینالمللی؛ «گلادیاتور۲»، ۸۷ میلیون دلار فروخت
- اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره فیلم فجر معرفی شدند
- نامزدی ۲ جایزه آمریکایی برای «دوربین فرانسوی»
- «شهر خاموش» بهترین فیلم جشنواره نوستالژیا شد
- فروغ قجابگلی بهترین بازیگر جشنواره ریچموند شد
- «تگزاس ۳»؛ کمدی از نفس افتاده یا موفقیت تکراری؟
- روایتی از سه نمایشنامه از محمد مساوات روی صحنه میرود
- «کارون – اهواز» در مراکش