مسعود نجفی باحضور در برنامه «فرمول یک» به حواشی و شایعات جشنواره فیلم فجر پاسخ داد.
به گزارش سینماسینما، مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سیوپنجمین جشنواره فیلم فجر صبح دوشنبه ۲۵ بهمن مهمان برنامه «فرمول یک» با اجرای سیدعلی ضیا در شبکه یک سیما بود و به سوالاتی در خصوص مسائل مطرح شده درباره حواشی جشنواره پاسخ داد.
نجفی در ابتدای برنامه در پاسخ به این سوال که مشکلاتی که برای سامانه بلیت فروشی در روزهای قبل از آغاز جشنواره پیش آمد ناشی از چه بود، اظهار کرد: «سایت بلیت فروشی سه ماه پیش از برگزاری جشنواره تست و جلسات متعددی برای آن برگزار شد و در آن مقطع هیج مشکلی نداشتیم. اما امسال یک امکان جدید به بخش خرید بلیت اضافه شده بود و مردم میتوانستند صندلی مورد نظر خود در سینما را هم انتخاب کنند. ما دقیقا در این مرحله به مشکل میخوردیم و به خاطر حضور همزمان چندین نفر در سایت، کاربران در این بخش با مشکل مواجه میشدند. چنانکه در شهرستانها که گزینه انتخاب صندلی وجود نداشت، خرید بلیت بدون هیچ مشکلی انجام شد.»
او درباره اعتراض برخی کارگردانها به اینکه فیلمشان ساعت ۲۳ اکران میشد، توضیح داد: «آخرین اکرانهای جشنواره هم همگی با استقبال روبرو میشد و حتی آخرین نشستهای برج میلاد با وجود این که تا ساعت دو صبح ادامه پیدا میکرد، خبرنگاران در آن حضور پرشوری داشتند و خود من هم در این جلسات حاضر میشدم.»
مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، درباره حواشی انتخاب نامزدها و برگزیدهها، تصریح کرد: «سالهای گذشته باید نامزدها و برگزیدهها از بین ۲۵ فیلم انتخاب میشد و امسال از بین ۳۳ فیلم این انتخاب صورت میگرفت. بنابراین طبیعتا میزان اعتراضها هم که همیشگی و ناگزیر است، بیشتر شد.»
علی ضیاء در ادامه به این نکته اشاره کرد که شایعاتی مبنی بر این وجود داشت که داوران جشنواره فیلمها را بین خودشان تقسیم کردهاند و همه فیلمها را ندیدهاند، نجفی هم در این باره گفت: «از ۱۰ روز قبل از شروع جشنواره هیئت داوران کار خود را آغاز کرد. مگر میشود داوری فیلم را نبیند؟ داوران فرصت کافی را برای دیدن ۳۳ فیلم داشتند و به صورت کامل آثار را در فضایی آرام بررسی کردند.»
او در پاسخ به سوالی درباره اینکه گفته میشد فیلمی که موسیقی نداشته یا فاقد جلوههای ویژه بوده در این حوزه نامزد شده، تصریح کرد: «جلوههای ویژه یک فیلم از نظر داوران نامزد شد در حالی که نام ارائه شده در فرم فهرست عوامل دچار تغییر شده بود. وقتی تهیهکنندهای خواستار حضور فیلمش در جشنواره میشود، آن تهیهکننده فرم فهرست عوامل سازنده فیلم را پر میکند، اگر تا زمان رسیدن فیلم به جشنواره و آغاز کار جشنواره، تغییراتی در فیلم او رخ میدهد، این اشکال به داوران برنمیگردد.»
او در این باره که میگفتند عوامل «بدون تاریخ بدون امضا» اعلام کردهاند این فیلم اصلا موسیقی نداشته اما یزدانیان بابت ساخت موسیقی آن کاندیدا شده، بیان کرد: «این هم از شایعاتی بود که راه افتاد. فضای مجازی علیرغم همه حسنها، عیبهای زیادی دارد. خود جلیلوند گفت من هیچ جا نگفتم موسیقی نداریم. سه دقیقه تیتراژ ما کامل موسیقی دارد که سه ماه برای آن زحمت کشیده شده است.»
نجفی درخصوص اینکه ثریا قاسمی اعلام کرده بود دعوتی از سوی جشنواره برای حضور او درمراسم اختتامیه صورت نگرفته گفت: «برای جشن نامزدها با ایشان تماس گرفته شد که گفتند من علاقهمند به این برنامهها نیستم. روال جشنواره این است که برای اختتامیه به تهیهکننده زنگ میزنند تا عوامل کاندیدا شده فیلم را برای حضور در اختتامیه باخبر کنند. درباره «ویلاییها» هم همین اتفاق افتاد. البته آقای حیدری هم چند بار به احترام کسوت ایشان با تلفنشان تماس گرفتند اما گوشی ایشان خاموش بوده است.»
مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، در پاسخ به اینکه سابقه نداشته دو تا سیمرغ برای یک رشته داده شود و درباره اهدای دو سیمرغ به بازیگران زن نیز که گفته شد خلاف قانون جشنواره است، افزود: «در خیلی از دورهها چنین اتفاقی افتاده و حتی دورهای داشتیم که دو فیلم به عنوان بهترین فیلم انتخاب شدهاند و دو سیمرغ در یک رشته به افراد تعلق پیدا کرده است. طبق بند ۱۲ آیین نامه جشنواره قانون در این زمینه دست دبیر را باز گذاشته شده است و دبیر میتواند اجازه دهد که در یک رشته دو سیمرغ اهدا شود.»
نجفی در این زمینه که چرا در کارت دعوت ساره بیات، عنوان نامزدها قید شده بود، بیان کرد: «در برنامهای که برای نامزدها بوده است هنرمندان دیگری هم دعوت شده بودند و ایشان به این دلیل به آن جشن دعوت شد. خانم طائرپور یا آقای علی معلم مگر نامزد بودند که به جشن دعوت شدند؟»
او به سوالی در خصوص پایین بودن کیفیت غذا اینگونه پاسخ داد: «شایعهای پیش آمده بود که غذا مربوط به خانم مهتاب کرامتی است در حالی که این شرکت هیچ ربطی به ایشان ندارد و به لحاظ تشابه اسم متاسفانه شایعاتی مطرح شد. خود خانم کرامتی هم از جمله کسانی بود که به وضعیت غذا معترض بودند، برج میلاد طبق قوانین از دو سه شرکتی که با این برج قرارداد دارد، میتواند برای پذیرایی استفاده کند که همین اتفاق هم افتاد. ضمن آن که بعد از انتقاداتی که شد، کیفیت غذا بهتر شد.»
مدیر روابط عمومی جشنواره فیلم فجر، در این باره که منیر قیدی، جایزهای را که به او داده بودند، من درآوردی قلمداد کرده، توضیح داد: «این جایزه با عنوان استعداد جوان در فراخوان هم قید شده بود و اتفاقا یکی از با ارزشترین جوایز جشنواره بوده که در ادوار گذشته جشنواره هم اهدا شده است. در واقع جایزه بهترین فیلم اول به ایشان تعلق گرفت که اصلا خلقالساعه نبود.»
منبع: خبرآنلاین

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی شد
- در نشست خبری مطرح شد: چهار بزرگداشت در افتتاحیه فیلم فجر/ تکلیف سیمرغ مردمی چه میشود؟
- مسعود نجفی مدیر روابط عمومی جشنواره بینالمللی فیلم فجر شد
- همکاری پنج ساله فارابی و یونیسف/ جوادی: کیفیت آثار تولیدی حوزه کودک را فدای زمانبندی جشنواره نکنیم
- معرفی هیات داوران بخش سینمایی یک جشنواره/ مهتاب کرامتی و پژمان بازغی فیلمهای ورزشی را داوری میکنند
- هومن بهمنش اولین سریال خود را میسازد/ «سواره نظام کوچک» وارد پیشتولید شد
- تصویربرداری سریال «حکم رشد» ادامه دارد/ تدوین همزمان
- گمشده در شهر
- بازگشایی سینماهای تهران از روز شنبه
- روزبه حصاری: دوست ندارم درباره بچه مهندس صحبت کنم
- «اورکا» در موسسه فیلم دوحه پذیرفته شد
- «حبس مجرد» با بازی ثریا قاسمی کلید خورد
- «جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد» آغاز شد
- آثار منتخب اولین «جشنواره آنلاین فیلم کوتاه کشف استعداد» معرفی شدند
- خبرهایی از فیلم «حرف آخر»/ معرفی بازیگران
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
آخرین ها
- پرفروشهای سینما در هفته اول نوروز/ هیچ کدام از فیلمهای نوروزی، یک میلیون تماشاگر نداشتند
- آکادمی اسکار عذرخواهی کرد
- «میراث» در جشنواره هاتداکس رقابت میکند
- تازهترین ساخته هادی محقق به چین میرود/ اولین حضور جهانی «دِرنو» در جشنواره پکن
- یک جایزه برای آیدا پناهنده؛ جشنواره فرانسوی به «در انتهای شب» جایزه داد
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری