
«پنجاهکیلو آلبالو» در روزهای پایانی اکرانش از سوی سازمان سینمایی به طور غیر مستقیم توقیف شد.
به گزارش خبرنگار سینماسینما، در ساعات پایانی امروز ۱۷ خرداد خبری در رسانه ها منتشر شد با این مضمون که از اکران فیلم مانی حقیقی، جلوگیری شده و «۵۰کیلو آلبالو» در روزهای پایانی اکرانش، توقیف شده است.
این اتفاق در حالی رخ میدهد، که قرار بود اکران فیلم های پرفروش سینمای ایران در ماه مبارک رمضان، در سانس های پراکنده ادامه داشته باشد، اما امروز ورق برگشت و ماجرا دستخوش تغییراتی شد.
ماجراهای «۵۰ کیلو آلبالو» از زمان دیدار وزیر ارشاد با یکی از مراجع تقلید آغاز شد و زمزمه هایی مبنی بر این که وزیر ارشاد دستور توقیف این فیلم را به رییس سازمان سینمایی داده است، مطرح شده بود اما تا امروز اتفاقی نیفتاد.
روابط عمومی سازمان سینمایی، این اتفاق را تکذیب میکند و میگوید که این سازمان اطلاعیه ای برای توقیف این فیلم به سینمادارها نداده است.
با پیگیری های خبرنگار سینماسینما، از مدیران سینماهای مختلف، تایید شد که این اس ام اس برای آن ها ارسال شده است.
یکی از مدیران سینماهای تهران در گفتگو با خبرنگار سینماسینما گفت: در متن پیامکی که برای ما ارسال شده، واژه توقیف نیامده است و اعلام کردند بنا بر صلاحدید شورای صنفی نمایش و سازمان سینمایی از امروز برای فیلم «۵۰ کیلو آلبالو» به کارگردانی مانی حقیقی، هیچ سانسی تعریف نشود و یک بلیت هم برای این فیلم فروخته نشود.
یکی دیگر از اتفاق های خارق العاده ای که میتوانست در این روزها سینمای ایران را متحول کند و سوژه تازه ای را فراهم کند، توقیف فیلم مانی حقیقی در روزهای پایانی اکرانش بود. این فیلم فروش قابل قبولی داشته و با این تصمیم احتمالا دیگر نمی تواند در شبکه نمایش خانگی عرضه شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بررسی توقیف و انتظار ۶ ساله اکران «قاتل و وحشی»
- توقیف فیلم سینمایی «آنتیک» بهدلیل کپیبرداری غیرمجاز
- حقیقتِ حذف/ وقتی حذف، جای گفتوگو را در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی میگیرد
- آغاز شمارش معکوس برای میزبانی فارس از جشنواره جهانی فیلم فجر
- خلف وعده سازمان سینمایی/ خانه سینما از حضور در کمیته انتخاب نماینده ایران برای اسکار کنارهگیری کرد
- نشست خبری وزیر ارشاد برگزار شد؛ مشکل شرعی، مانع «قاتل و وحشی»/ دور تازه بازگشت هنرمندان وطندوست
- گشت ارشاد فکری در سینما/ بیانیه کانون کارگردانان سینما در واکنش به حمله به خانه کارگردان جوان
- بماند به یادگار از دولت وفاق!/ نامه سرگشاده یک مستندساز به رئیس سازمان سینمایی
- خروج کانون کارگردانان سینما از شورای صنفی نمایش/ برای رائد فریدزاده متاسفیم
- بیانیه سازمان سینمایی در پی حمله به صداوسیما
- برگزاری فعالیتهای هنری تا اطلاع ثانوی لغو شد
- نماوا دوباره بیانیه داد؛ پیگیری حل مسائل از مراجع قانونی
- بیانیه ساترا درباره توقف پخش سریال «سووشون»
- واکنش کارگردان به توقیف سریالش و فیلتر نماوا/ نرگس آبیار: در برابر این حذف بیرحمانه، سکوت نخواهیم کرد
- پس از انتشار اولین قسمت «سووشون»؛ نماوا فیلتر شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





