سینماسینما،علی پاکزاد – ثریا قاسمی بازیگر فیلم «ویلاییها» معتقد است این فیلم به خوبی به موضوع زنان در زمان جنگ پرداخته است.
به گزارش سینماسینما، ثریا قاسمی بازیگر با سابقه تلویزیون و سینما در جشنواره سی و پنجم حضور دارد. او در فیلم منیر قیدی با نام «ویلاییها» بازی کرده است. باید صبر کرد و دید که این فیلم چه جایگاهی را در بخش سودای سیمرغ کسب خواهد کرد.
ثریا قاسمی بازیگر فیلم «ویلاییها» درباره این فیلم گفت: «این فیلم را از صمیم قلب دوست دارم. زیرا فیلمنامه متفاوتی دارد. نگاه خاصی به جنگ در فیلم میشود. حضور زنان در «ویلاییها» پررنگ است. نگاه این فیلم جهانی است و به موضوعات روز دنیا میپردازد. جنگ مهمترین معضل امروز بشر است. امیدوارم توانسته باشیم در این فیلم به خوبی به موضوع مورد نظر بپردازیم.»
او سخنان خود را چنین ادامه داد: «به شرایط زنان در جنگ اشاره خوبی در این فیلم شده است. نقش متفاوتی در این فیلم دارم به همین دلیل به دلم نشسته است.»
این بازیگر باسابقه در مورد جریان پیشروی تولید این پروژه گفت: «البته مشکلاتی نیز این میان وجود داشت. زمان زیادی به طول انجامید تا پروژه به پایان برسد. بعضی از سکانسها باید حذف میشد که این اتفاق نیز افتاده و من اکنون نمیدانم که فیلم به چه صورتی درآمده، اما امیدوارم در مجموع دلنشین باشد. شرایط بسیار سختی در زمان فیلمبرداری وجود داشت. وضعیت دمای هوا و آلودگی شدیدی که وجود داشت کار را بیش از حد سخت کرده بود. با کودکان زیادی در این فیلم همکاری داشتیم که آنها نیز شرایط برایشان مطلوب نبود. عموما شبها استراحت می کردیم و کولر داشتیم، اما روزها در بیابان بودیم خب هوای بیابان در آن محیط قابل درک است که چطور میتواند باشد. اما در مجموع تجربه خوبی بود.»
بازیگر فیلم «ویلاییها» درباره همکاری با منیر قیدی کارگردان این فیلم گفت: «خانم قیدی را از سالیان گذشته میشناسم. خانم قیدی سالهاست که دستیار کارگردانان مختلفی بوده است. به هر حال توانایی خانم قیدی با به نمایش درآمدن این فیلم مشخص میشود. همه بازیگران و عوامل این فیلم تلاششان را کردهاند که فیلم خوبی بسازند، اما معلوم نیست که چه اتفاقی صورت گیرد.»
قاسمی درباره نقشی که در فیلم «ویلاییها» دارد گفت: «در این فیلم همه خانمها به اندازهای نقش دارند و هر کدام از ما در هر سکانسی که حضور داریم بازی جالبی را از خود ارائه میدهیم. تمام زنانی که در این فیلم حضور دارند هر کدام برای خودشان یک الگو هستند. از چهره زنانی که در این فیلم بازی میکنند به راحتی میتوانید ببینید که تا چه حد رنج کشیدهاند. چهره واقعی جنگ را در این زنان خواهید دید. در این فیلم کسی نقش اول نیست نقش اول این فیلم را زن یا زنان بازی میکنند. خانم پریناز ایزدیار و طناز طباطبایی نیز در این فیلم بازی خوبی از خود نشان میدهند. موضوع اصلی این فیلم درباره تقابل زنان با جنگ است.»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تصویربرداری سریال «حکم رشد» ادامه دارد/ تدوین همزمان
- «حبس مجرد» با بازی ثریا قاسمی کلید خورد
- خبرهایی از فیلم «حرف آخر»/ معرفی بازیگران
- رونمایی از «بانو» با حضور ثریا قاسمی
- از «امکان مینا» و «ماجرای نیمروز» تا «به رنگ ارغوان» و «ویلاییها»؛ فیلمهای آخر هفته تلویزیون
- ثریا قاسمی چگونه از کسب جایزه آسیاپاسفیک مطلع شد؟
- نامزدهای جایزه آکادمی سینماسینما اعلام شدند
- نقشآفرینی ثریا قاسمی با گریمی متفاوت در یک فیلم سینمایی + عکس
- مادرانی که در قاب سینمای ایران ماندگار شدند / از رقیه چهرهآزاد و نادره تا جمیله شیخی
- ثریا قاسمی و مریم امیرجلالی جلوی دوربین «هیات مدیره» رفتند
- ثریا قاسمی در گفتوگو با سینماسینما/ اگر در جشنواره فجر فیلم هم داشته باشم، در این رویداد حاضر نخواهم شد
- «ویلاییها» در کرالا
- بررسی مسایل مالی جشنواره فیلم فجر/ مساله فقط دستمزد یک مشاور نیست
- رقم هایی که تناقض دارند/لزوم شفاف سازی جزییات بودجه و هزینه جشنواره های ملی و جهانی فجر
- پخش «ویلاییها» و «کربلا جغرافیای یک تاریخ» همزمان با محرم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





