جانی دپ با حضور در جشنواره فیلم برلین همراه دیگر بازیگران فیلم «میناماتا» در کنفرانس مطبوعاتی فیلم شرکت کرد.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ورایتی، جانی دپ دیروز جمعه ۲۱ فوریه وارد برلین شد تا برای حمایت و معرفی فیلم جدیدش «میناماتا» در کنفرانس مطبوعاتی فیلم شرکت کند.
وی در این فیلم در نقش دبلیو اوژن اسمیت عکاس مشهور جنگی بازی کرده است. این فیلم بر مبنای رویدادهای واقعی ساخته شده و داستان آن با تمرکز بر اسمیت ساخته شده است که در برابر شرکت قدرتمندی میایستد که مسئول مسموم کردن مردم شهر میناماتا در ژاپن با جیوه در سال ۱۹۷۱ است.
دیگر بازیگران این فیلم نیز در برلین حضور یافتند. مینامی از جمله این بازیگران است که در فیلم در نقش آیلین زن جوان ژاپنی بازی کرده که اسمیت را متقاعد میکند به این تلاش دست بزند. بیل نیگی نیز در نقش باب هیس بازی کرده که سردبیر مجله «لایف» و کارفرمای اسمیت است. هیویوکی سانادا که در نقش یک فعال محلی بازی کرده، بنویی دلوم فیلمبردار و اندرو لویتاس کارگردان فیلم نیز در این رویداد حضور داشتند.
در کنفرانس مطبوعاتی فیلم جانی دپ گفت که کشش عجیبی به اسمیت و عکاسی او داشت و وقتی کمی درباره زندگی وی و تجربیاتش مطالعه کرد و دریافت او چه چیزهایی را قربانی کرد تا بتواند آن لحظات را در عکسهایش جاودانه کند، این کشش خیلی بیشتر هم شد.
در آغاز فیلم، شخصیت اسمیت در اثر مصیبتهای اختلال پس از سانحه در تجربههای جنگیاش، کاملاً مختل است و الکلیسم و اعتیاد به مواد مخدر او را به ویرانی کشانده است.
دپ گفت همه آن سروصداها، ایستایی و آشوب فرد را به انزوا میکشند و من مانند او کاملاً حس میکردم در درک خاص او از سرنوشت، گرفتار شدهام.
جانی دپ در پاسخ به سوالی درباره مسئولیت سیاسی بازیگران هم گفت: در مقاطع مختلف زندگی مان، درست مانند مردم، همه ما با مشکلات بزرگی روبرو میشویم.
وی با اشاره به متن چینی «یی چینگ» یا «کتاب تغییرات» به سمبل زیبای «قدرت کوچک» در این کتاب اشاره کرد و گفت: وقتی با قدرتی یکپارچه مواجه میشوید در هر زمینهای که میخواهد باشد از مسائل محیط زیستی تا بهداشتی یا اجتماعی یا سیاسی، مجموع قدرتهای کوچک میتواند تغییرات بزرگی به بار آورد.
در این کنفرانس گرچه سوالی از دپ درباره مشکلاتش با امبر هرد پرسیده نشد اما خبرنگاران با اشاره به جنبههای شخصیت آشفته خود اسمیت سعی کردند وی را به حرف درآورند. از جمله درباره رابطه سخت اسمیت با فرزندانش سوال شد که دپ گفت: ما سعی کردیم بر این فاجعه متمرکز شویم و کمتر به زندگی خصوصی این شخصیت پرداختیم.
وی گفت رسوایی میناماتا داستانی است که باید روایت میشد و او تلاش داشت تا از قدرت رسانه یا سینما یا هنر برای باز کردن چشم مردم به روی واقعیتها استفاده کند.
جانی دپ امتیاز کتاب «میناماتا: داستان مسموم شدن یک شهر» را خرید. این کتاب سال ۱۹۷۵ توسط اسمیت و همسرش آیلین میوکو اسمیت نوشته شده بود. اندرو لویتاس نویسنده فیلمنامه همراه دیوید کسلر، استیون دوترس و جیسون فارمان بودند که سال ۲۰۱۸ به ژاپن سفر کردند و با بازماندگان این سانحه به گفتگو نشستند.
این فیلم دیروز جمعه در بخش ویژه برلیناله ۲۰۲۰ که از پنجشنبه شروع به کار کرده، به نمایش درآمد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با حضور پنهلوپه کروز؛ انتشار اولین تصویر از جانی دپ در «بادهنوش روز»
- معرفی نخستین برندگان جشنواره برلین؛ جایزه بزرگ بخش مسابقه نسل به فیلم ایرلندی رسید
- صحبتهای رئیس هیئت داوران جشنواره برلین/ همه فیلمها سیاسیاند
- جزئیاتی درباره «۱۰۰۱ قاب»؛ قصه شهرزاد و هزار و یک شب در جشنواره برلین
- اثر کارگردان ایرانی، نماینده آمریکا در برلین/ آثار چند بخش از هفتاد و پنجمین جشنواره برلین اعلام شد
- بدون حضور جانی دپ؛ دو فیلم جدید از «دزدان دریایی کاراییب» سال آینده تولید میشود
- بازگشت دِپ به هالیوود؛ پنه لوپه کروز و جانی دپ در یک فیلم اکشن مهیج بازی میکنند
- تجلیل جانی دپ در جشنواره فیلم رم/ رد شدن را دوست دارم!
- آکادمی فیلم بریتانیا تجلیل کرد؛ اهدای جایزه به جانی دپ در لندن/ سفر طولانی و غمانگیز در هالیوود
- چهرههای مطرح سینمایی در جشنواره ونیز ۲۰۲۴/ کلونی و پیت با «گرگها» میآیند
- سینماسینما/ لحظه اعلام نام «کیک محبوب من» به عنوان بهترین فیلم از نگاه داوران فیپرشی
- سینماسینما/ دیدار مارتین اسکورسیزی و ویم وندرس در جشنواره برلین
- یک روز مانده به پایان جشنواره برلین؛ «کیک محبوب من» در رتبه اول، «حمام شیطان» در رتبه دوم
- مدیر هنری جشنواره برلین: نسل جدید فیلمسازان به سیاست علاقهمندند
- برلیناله، سیاسیترین جشنواره بینالمللی؟!/ مدیر جشنواره برلین از تعادل میان سیاست و هنر میگوید
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





