فیلم علمی-تخیلی «پارک ژوراسیک» ساخته «استیون اسپیلبرگ» چند دهه پس از تولید، بار دیگر در صدر گیشه فروش سینمای آمریکا قرار گرفت.
به گزارش سینماسینما به نقل از گاردین، فیلم «پارک ژوراسیک» (۱۹۹۳) ساخته «استیون اسپیلبرگ» ۲۷ سال پس از اکران اولیه، این روزها بار دیگر در سینماهای آمریکا اکران شده و تنها در سه روز توانسته به فروش چشمگیر ۵۱۷ هزار دلاری دست یابد و در صدر جدول هفتگی فروش سینماهای آمریکا قرار گیرد.
«پارک ژوراسیک» در ۲۳۰ سینما در آمریکا اکران شده که اغلب آنها سینما-ماشین هستند. این فیلم در سال ۱۹۹۳ و درهفته نخست اکران خود ۲۰۰ میلیون دلار فروخته بود و در نهایت فروش جهانی بالغ بر یک میلیارد دلار را به ثبت رساند.
فیلم «آروارهها» دیگر ساخته معروف «اسپیلبرگ» که پس از تعطیلی سینماها و برای جذب مخاطبین دوباره اکران شده نیز ۴۵ سال پس از اکران اولیه در سال ۱۹۷۵، در سه روز منتهی به پایان هفته میلادی در آمریکا (۱۹ تا ۲۱ ژوئن) به فروش ۳۸۳ هزار دلاری دست یافته است.
سینما-ماشینها مورد استقبال بیشتری در مقایسه با سالنهای سینمایی سربسته در آمریکا قرار گرفتهاند و از ۲۰۱ سینما پرفروش هفته، ۱۶۰ سینما از نوع سینما-ماشین بودند. کل فروش هفتگی سینمای آمریکا به ۳٫۸ میلیون دلار رسید.
سینماهای آمریکا قرار است در ماه جولای به صورت گستردهتری میزبان مخاطبان باشند و «Unhinged» با بازی «راسل کرو» اولین فیلمی خواهد بود که به صورت سراسری در آمریکا از تاریخ ۱۰ جولای اکران میشود.
«مولان» محصول کمپانی دیزنی و «انگاره» جدیدترین ساخته «کریستوفر نولان» نیز به ترتیب از ۲۴ و ۳۱ جولای اکران خواهند شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- جوایز Governors ۲۰۲۵ اهدا شد/ اسپیلبرگ خطاب به پناهی: لطفاً همچنان به فیلمسازی ادامه دهید
- «آروارهها»ی اسپیلبرگ در میان صدرنشینهای گیشه
- با رای ۱۰۰ منتقد؛ «آروارهها» و «فهرست شیندلر» در صدر بهترین فیلمهای اسپیلبرگ
- درباره «اسب جنگی»/ فیلمی درباره جنگ، اما برای صلح؛ جنگ میکُشد، اما صلح میپیوندد
- به خاطر یک عمر دستاورد سینمایی؛ موسسه فیلم آمریکا به فرانسیس فورد کوپولا جایزه میدهد
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- استیون اسپیلبرگ، اسپایک لی و کن برنز مدال ملی هنر میگیرند
- مستند «آروارهها» ساخته میشود/ اکران در پنجاهمین سالگرد ساخت فیلم
- امیلی بلانت در فیلم جدید استیون اسپیلبرگ بازی میکند
- جزئیات برنامههای جشنواره ترایبکا اعلام شد/ نمایش فیلمهای خاطرهانگیز هیچکاک، اسکورسیزی و اسپیلبرگ
- گزارش اقلیت اسپیلبرگ و پیام دوربینهای مشهد/یادداشتی از افشین امیر شاهی
- کایه دو سینما بهترین فیلمهای ۲۰۲۳ را معرفی کرد
- بردلی کوپر برای یک «خماری» دیگر آماده است
- به تهیهکنندگی اسپیلبرگ؛ کریس راک کارگردان فیلمی درباره مارتین لوتر کینگ شد
- صحبتهای یک بازیگر علیه آکادمی اسکار
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





