درام جنگی «۱۹۱۷» ساخته «سم مندس» با کسب جایزه معتبر انجمن کارگردانان آمریکا، قدم بزرگی به سوی کسب جوایز اصلی اسکار پیش رو برداشت.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، هفتاد و دومین دوره جوایز سالانه انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) برندگان خود را طی مراسمی معرفی کرد و «سم مندس» کارگردان انگلیسی توانست برای فیلم «۱۹۱۷» جایزه بهترین کارگردانی فیلمهای بلند سینمایی را از آن خود کند.
در شاخه بهترین کارگردانی این جوایز مهم «بونگ جون هو» برای فیلم «اَنگل»، «مارتین اسکورسیزی» برای ساخت فیلم «مرد ایرلندی»، «کوئنتین تارانتینو» برای فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» و «تایکا وایتیتی» هم برای ساخت فیلم «جوجو ربیت» نامزد دریافت جایزه بودند.
جوایز انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) یکی از بهترین پیشبینیکنندههای جوایز اسکار است، بطوری که در طول همه اداوار گذشته تنها در ۷ مورد برنده اصلی این جوایز نتوانسته جایزه اسکار بهترین کارگردانی را از آن خود کند. سال گذشته نیز جایزه انجمن کارگردانان و اسکار کارگردانی به «آلفونسو کواران» برای فیلم «روما» رسید. آخرین باری که برنده این دو جایزه یکسان نبودند به سال ۲۰۱۳ بازمیگردد که «بن افلک» برای فیلم «آرگو» پس از کسب جایزه (DGA) حتی نتوانست در شاخه کارگردانی اسکار نامزد شود.
«مندس» پس از کسب این جایزه عنوان کرد: آنقدر خوششانس بودهام که جایزه انجمن کارگردانان آمریکا را اولین بار دو دهه پیش دریافت کنم (برای فیلم زیبای آمریکایی در سال ۱۹۹۹). فکر میکنم با خودم صادق هستم. فکر نمیکنم آن زمان کاملا میدانستم که دارم چه کار میکنم اما اکنون کمی بیشتر میدانم در حال انجام چه کاری هستم.
«مندس» همچنین در صحبتهایش به تمجید از رقبایش «بونگ جون هو»، «مارتین اسکورسیزی»، «کوئنتین تارانتینو» و «تایکا وایتیتی» پرداخت و از فرصت ایجاد شده برای شناخت بهتری این سینماگران قدردانی کرد.
درام «۱۹۱۷» که به روایت داستانی در جریان جنگ جهانی اول میپردازد پیش از این جوایز گلدن گلوب بهترین فیلم درام و کارگردانی و جایزه اصلی انجمن تهیهکنندگان آمریکا (PGA) را نیز دریافت کرده است و حالا بیش از هر فیلم دیگری شانس درخشش در اسکار ۲۰۲۰ را دارد.
در سایر بخشهای جوایز «DGA» نیز جایزه بهترین کارگردانی فیلمهای اول به ««آلما هارل» برای فیلم «هانی بوی» اعطاء شد، «استیون بوگنار» و «جولیا ریچارت» جایزه بهترین کارگردانی مستند بلند را برای «کارخانه آمریکایی» به خانه بردند.
جایزه بهترین کارگردانی سریالهای درام و کمدی نیز به ترتیب به «نیکل کاسل» برای سریال «نگهبان» و «بیل هادر» برای سریال «باری» رسید.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی نامزدهای جوایز ۲۰۲۵ انجمن کارگردانان آمریکا
- بر اساس اعلام DGA؛ جایزه دستاورد یک عمرِ انجمن کارگردانان به آنگ لی اهدا میشود
- سم مندس پیشنهاد ساخت جیمز باند را رد کرد
- گام بلند «همه چیز همه جا به یکباره» به سمت موفقیت در اسکار/ برگزیدگان انجمن کارگردانان آمریکا معرفی شدند
- الیور استون رئیس داوران جشنواره عربستان شد/ یک فیلم ایرانی در رقابت
- سم مندس جایزه کیشلوفسکی را دریافت میکند
- سم مندس بازیگر فیلم جدیدش را انتخاب کرد/ همکاری با اولیویا کولمن
- راجر دیکینز نشان شوالیه دریافت میکند
- سکانس طلایی/ جادهای به سوی تباهی
- برگزاری آنلاین هفتادوچهارمین دوره اهدای جوایز «تونی»
- کمک مالی سم مندس به اهالی تئاتر که بر اثر کرونا بیکار شدهاند
- استیون سودربرگ رئیس کارگروه بازگشت امن سینماگران به کار شد
- انجمن فیلمبرداران آمریکا بهترین فیلمبردار سال ۲۰۱۹ را معرفی کرد
- «۱۹۱۷» در صدر گیشه سینمای آمریکا
- کارگردان «جیمز باند»، با «۱۹۱۷» وارد رقابت اسکار شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- رونمایی از پوستر «زال و رودابه» در آستانه جشنواره فیلم فجر
- یادداشتی برای فیلم «رها»/ جامعه ناکارآمد و پدرهای بیخاصیت
- حاشیههای جشنواره فیلم فجر/ از دست دادن رضا بابک با مرضیه برومند تا سوءاستفاده از صدا و تصویر شکیبایی
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- ششمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- بخش زیادی از انتقاداتی که در برنامه هفت مطرح می شود به خود افخمی بر می گردد
- برخی نهادهای حاکمیتی و ارزشی ، از برند سازی برای مسعود فراستی چه هدفی را دنبال می کنند ؟
- چهارگانه صدرعاملی کامل شد/ عاشقانه آرام میان دو غریبه آشنا
- «توقیف»؛ روایتی صریح از ممیزی در آثار هنری
- پنجمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- افتتاح دومین دوره بورسیه نخبگان علمی توسط همراه اول
- «یوزفکا» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو میرود
- رونمایی از پوستر «ژن زامبی» همزمان با معرفی بازیگران و عوامل
- برنده اسکار در داوری نخل طلا؛ ژولیت بینوش رئیس هیات داوران جشنواره کن ۲۰۲۵ شد
- درباره «شمال از جنوب غربی» و «چشم بادومی»/ غلبه نگاه سادهانگاره و طرح مساله با راهحلی نشدنی
- ادب مرد به ز دولت اوست
- «آبستن» و آیندهای درخشان برای کارگردانان فیلم
- یادداشتی بر دو فیلم «رها» و «آبستن»/ زخمهای ماندگار و ماندگاری زخمها
- «بچه مردم»؛ فیلمی که به دیگران جوالدوز میزند، اما از زدن سوزن به خودی باز میماند
- حرفهای تازه رییس اسبق سازمان سینمایی؛ ایوبی: پشتم را خالی کردند/ دولت باید پایش را عقب بکشد
- چهارمین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- حاشیههای سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ از مشکل حل نشدنی صدای برج میلاد تا حضور نوزادان در سینمای رسانه
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- پروانه نمایش برای فجر صادر شد؛ «قاتل و وحشی» در جشنواره اکران میشود
- یادداشتی بر «بچه مردم» و «اسفند»/ از روایت دلنشین و شیرین تلخیها تا فیلمنامه چشم اسفندیار
- سومین روز جشنواره فیلم فجر / گزارش تصویری
- اندر احوالات هوش مصنوعی
- در سومین روز جشنواره فیلم فجر؛ بهرام رادان از هیات داوران جشنواره خارج شد
- آغاز دور جدید حراج شمارههای رند همراه اول
- تنور سرد روز دوم جشنواره فیلم فجر/ چرا باید هر فیلمی سر از جشنواره دربیاورد؟
- نقد «صنم» و «آنتیک»/ از چرایی حضور یک فیلم در جشنواره تا اثری که محترم ماند
- «رگهای آبی»؛ با فروغ، رزومهای برای باران
- واکنش پوریا شکیبایی به سوءاستفاده از صدا و تصویر پدرش در افتتاحیه جشنواره فیلم فجر
- اختتامیه جشنواره بینالمللی تئاتر فجر / گزارش تصویری