درام جنگی «۱۹۱۷» ساخته «سم مندس» با کسب جایزه معتبر انجمن کارگردانان آمریکا، قدم بزرگی به سوی کسب جوایز اصلی اسکار پیش رو برداشت.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، هفتاد و دومین دوره جوایز سالانه انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) برندگان خود را طی مراسمی معرفی کرد و «سم مندس» کارگردان انگلیسی توانست برای فیلم «۱۹۱۷» جایزه بهترین کارگردانی فیلمهای بلند سینمایی را از آن خود کند.
در شاخه بهترین کارگردانی این جوایز مهم «بونگ جون هو» برای فیلم «اَنگل»، «مارتین اسکورسیزی» برای ساخت فیلم «مرد ایرلندی»، «کوئنتین تارانتینو» برای فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» و «تایکا وایتیتی» هم برای ساخت فیلم «جوجو ربیت» نامزد دریافت جایزه بودند.
جوایز انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) یکی از بهترین پیشبینیکنندههای جوایز اسکار است، بطوری که در طول همه اداوار گذشته تنها در ۷ مورد برنده اصلی این جوایز نتوانسته جایزه اسکار بهترین کارگردانی را از آن خود کند. سال گذشته نیز جایزه انجمن کارگردانان و اسکار کارگردانی به «آلفونسو کواران» برای فیلم «روما» رسید. آخرین باری که برنده این دو جایزه یکسان نبودند به سال ۲۰۱۳ بازمیگردد که «بن افلک» برای فیلم «آرگو» پس از کسب جایزه (DGA) حتی نتوانست در شاخه کارگردانی اسکار نامزد شود.
«مندس» پس از کسب این جایزه عنوان کرد: آنقدر خوششانس بودهام که جایزه انجمن کارگردانان آمریکا را اولین بار دو دهه پیش دریافت کنم (برای فیلم زیبای آمریکایی در سال ۱۹۹۹). فکر میکنم با خودم صادق هستم. فکر نمیکنم آن زمان کاملا میدانستم که دارم چه کار میکنم اما اکنون کمی بیشتر میدانم در حال انجام چه کاری هستم.
«مندس» همچنین در صحبتهایش به تمجید از رقبایش «بونگ جون هو»، «مارتین اسکورسیزی»، «کوئنتین تارانتینو» و «تایکا وایتیتی» پرداخت و از فرصت ایجاد شده برای شناخت بهتری این سینماگران قدردانی کرد.
درام «۱۹۱۷» که به روایت داستانی در جریان جنگ جهانی اول میپردازد پیش از این جوایز گلدن گلوب بهترین فیلم درام و کارگردانی و جایزه اصلی انجمن تهیهکنندگان آمریکا (PGA) را نیز دریافت کرده است و حالا بیش از هر فیلم دیگری شانس درخشش در اسکار ۲۰۲۰ را دارد.
در سایر بخشهای جوایز «DGA» نیز جایزه بهترین کارگردانی فیلمهای اول به ««آلما هارل» برای فیلم «هانی بوی» اعطاء شد، «استیون بوگنار» و «جولیا ریچارت» جایزه بهترین کارگردانی مستند بلند را برای «کارخانه آمریکایی» به خانه بردند.
جایزه بهترین کارگردانی سریالهای درام و کمدی نیز به ترتیب به «نیکل کاسل» برای سریال «نگهبان» و «بیل هادر» برای سریال «باری» رسید.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی نامزدهای جوایز ۲۰۲۵ انجمن کارگردانان آمریکا
- بر اساس اعلام DGA؛ جایزه دستاورد یک عمرِ انجمن کارگردانان به آنگ لی اهدا میشود
- سم مندس پیشنهاد ساخت جیمز باند را رد کرد
- گام بلند «همه چیز همه جا به یکباره» به سمت موفقیت در اسکار/ برگزیدگان انجمن کارگردانان آمریکا معرفی شدند
- الیور استون رئیس داوران جشنواره عربستان شد/ یک فیلم ایرانی در رقابت
- سم مندس جایزه کیشلوفسکی را دریافت میکند
- سم مندس بازیگر فیلم جدیدش را انتخاب کرد/ همکاری با اولیویا کولمن
- راجر دیکینز نشان شوالیه دریافت میکند
- سکانس طلایی/ جادهای به سوی تباهی
- برگزاری آنلاین هفتادوچهارمین دوره اهدای جوایز «تونی»
- کمک مالی سم مندس به اهالی تئاتر که بر اثر کرونا بیکار شدهاند
- استیون سودربرگ رئیس کارگروه بازگشت امن سینماگران به کار شد
- انجمن فیلمبرداران آمریکا بهترین فیلمبردار سال ۲۰۱۹ را معرفی کرد
- «۱۹۱۷» در صدر گیشه سینمای آمریکا
- کارگردان «جیمز باند»، با «۱۹۱۷» وارد رقابت اسکار شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «مثل یک بهمن»؛ روایت خنیاگری که صدای یک قوم اصیل شد
آخرین ها
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت
- ۲۶ هزار پاترهد دست دوستی دادند/ پیش به سوی فیلم-کنسرت «بازی تاج و تخت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- «سگ سیاه»؛ بازمانده در شهر مردگان
- پیوند نوستالژی و نقد اجتماعی در «سینما شهر قصه»
- سیویکمین دوره جوایز سینمایی لومیر فرانسه؛ نامزدی ۲ سینماگر ایرانی/ «بیگانه» نامزد ۶ جایزه شد





