درام جنگی «۱۹۱۷» ساخته «سم مندس» با کسب جایزه معتبر انجمن کارگردانان آمریکا، قدم بزرگی به سوی کسب جوایز اصلی اسکار پیش رو برداشت.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، هفتاد و دومین دوره جوایز سالانه انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) برندگان خود را طی مراسمی معرفی کرد و «سم مندس» کارگردان انگلیسی توانست برای فیلم «۱۹۱۷» جایزه بهترین کارگردانی فیلمهای بلند سینمایی را از آن خود کند.
در شاخه بهترین کارگردانی این جوایز مهم «بونگ جون هو» برای فیلم «اَنگل»، «مارتین اسکورسیزی» برای ساخت فیلم «مرد ایرلندی»، «کوئنتین تارانتینو» برای فیلم «روزی روزگاری در هالیوود» و «تایکا وایتیتی» هم برای ساخت فیلم «جوجو ربیت» نامزد دریافت جایزه بودند.
جوایز انجمن کارگردانان آمریکا (DGA) یکی از بهترین پیشبینیکنندههای جوایز اسکار است، بطوری که در طول همه اداوار گذشته تنها در ۷ مورد برنده اصلی این جوایز نتوانسته جایزه اسکار بهترین کارگردانی را از آن خود کند. سال گذشته نیز جایزه انجمن کارگردانان و اسکار کارگردانی به «آلفونسو کواران» برای فیلم «روما» رسید. آخرین باری که برنده این دو جایزه یکسان نبودند به سال ۲۰۱۳ بازمیگردد که «بن افلک» برای فیلم «آرگو» پس از کسب جایزه (DGA) حتی نتوانست در شاخه کارگردانی اسکار نامزد شود.
«مندس» پس از کسب این جایزه عنوان کرد: آنقدر خوششانس بودهام که جایزه انجمن کارگردانان آمریکا را اولین بار دو دهه پیش دریافت کنم (برای فیلم زیبای آمریکایی در سال ۱۹۹۹). فکر میکنم با خودم صادق هستم. فکر نمیکنم آن زمان کاملا میدانستم که دارم چه کار میکنم اما اکنون کمی بیشتر میدانم در حال انجام چه کاری هستم.
«مندس» همچنین در صحبتهایش به تمجید از رقبایش «بونگ جون هو»، «مارتین اسکورسیزی»، «کوئنتین تارانتینو» و «تایکا وایتیتی» پرداخت و از فرصت ایجاد شده برای شناخت بهتری این سینماگران قدردانی کرد.
درام «۱۹۱۷» که به روایت داستانی در جریان جنگ جهانی اول میپردازد پیش از این جوایز گلدن گلوب بهترین فیلم درام و کارگردانی و جایزه اصلی انجمن تهیهکنندگان آمریکا (PGA) را نیز دریافت کرده است و حالا بیش از هر فیلم دیگری شانس درخشش در اسکار ۲۰۲۰ را دارد.
در سایر بخشهای جوایز «DGA» نیز جایزه بهترین کارگردانی فیلمهای اول به ««آلما هارل» برای فیلم «هانی بوی» اعطاء شد، «استیون بوگنار» و «جولیا ریچارت» جایزه بهترین کارگردانی مستند بلند را برای «کارخانه آمریکایی» به خانه بردند.
جایزه بهترین کارگردانی سریالهای درام و کمدی نیز به ترتیب به «نیکل کاسل» برای سریال «نگهبان» و «بیل هادر» برای سریال «باری» رسید.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- معرفی نامزدهای جوایز ۲۰۲۵ انجمن کارگردانان آمریکا
- بر اساس اعلام DGA؛ جایزه دستاورد یک عمرِ انجمن کارگردانان به آنگ لی اهدا میشود
- سم مندس پیشنهاد ساخت جیمز باند را رد کرد
- گام بلند «همه چیز همه جا به یکباره» به سمت موفقیت در اسکار/ برگزیدگان انجمن کارگردانان آمریکا معرفی شدند
- الیور استون رئیس داوران جشنواره عربستان شد/ یک فیلم ایرانی در رقابت
- سم مندس جایزه کیشلوفسکی را دریافت میکند
- سم مندس بازیگر فیلم جدیدش را انتخاب کرد/ همکاری با اولیویا کولمن
- راجر دیکینز نشان شوالیه دریافت میکند
- سکانس طلایی/ جادهای به سوی تباهی
- برگزاری آنلاین هفتادوچهارمین دوره اهدای جوایز «تونی»
- کمک مالی سم مندس به اهالی تئاتر که بر اثر کرونا بیکار شدهاند
- استیون سودربرگ رئیس کارگروه بازگشت امن سینماگران به کار شد
- انجمن فیلمبرداران آمریکا بهترین فیلمبردار سال ۲۰۱۹ را معرفی کرد
- «۱۹۱۷» در صدر گیشه سینمای آمریکا
- کارگردان «جیمز باند»، با «۱۹۱۷» وارد رقابت اسکار شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»





