افسانه سالاری برای کارگردانی «خانه» و تهیهکنندگی «تارهای ممنوعه» از جشنواره آمریکایی جایزه بهترین «فیلمساز نوظهور» را دریافت کرد.
به گزارش سینماسینما، افسانه سالاری برای کارگردانی «خانه» و تهیهکنندگی «تارهای ممنوعه» از جشنواره بینالمللی تینلاین در تگزاس آمریکا جایزه بهترین «فیلمساز نوظهور» را دریافت کرد.
دو مستند بلند «خانه» و «تارهای ممنوعه» به موضوع مهاجران افغانستانی در ایران میپردازند و هر ۲ فیلم در سطح بینالمللی دیده شده و جوایزی کسب کردهاند.
«تارهای ممنوعه» به کارگردانی حسن نوری فیلمساز افغانستانی ساکن ایران، روایت چهار جوان افغانستانی است که برای برگزاری کنسرت راک راهی بامیان افغانستان میشوند. این فیلم برای اولین بار در جشنوارهی ایدفا در آمستردام روی پرده رفت.
«خانه» هم روایت سه نسل از خانوادهای افغانستانی در تهران است و داستان پسر جوان خانواده را دنبال میکند که تصمیم گرفته برای زندگی به افغانستان بازگردد. «خانه» نامزد دریافت بهترین مستند از سی و نهمین جشنواره فجر بود و در اولین نمایش بینالمللی خود در جشنواره ویزیون دو ریل سوییس تقدیر ویژه هیات داوران را دریافت کرد.
افسانه سالاری به پاس ساخت همزمان دو فیلم در حوزه مهاجرت این جایزه را از جشنواره تینلاین آمریکا دریافت کرد که ارزش مادی این جایزه ۵ هزار دلار است. سالاری فیلمساز و تهیه کننده جوان ایرانی ساکن فرانسه است.
تین لاین قدیمیترین جشنواره فیلم مستند تگزاس است.
سابقه این جشنواره که از ۲۳ تا ۲۸ مارچ برابر با ۳ تا ۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ برگزار شد به سال ۲۰۰۷ بازمیگردد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- روایت کیهان از تلاش جریانهای معاند برای تحریم جشنواره فجر/ انتقاد کیهان از انتخاب پردیس چارسو
- معرفی اعضای هیات انتخاب بخش مسابقه سینمای ایران چهلمین جشنواره فیلم فجر
- راهیابی «تارهای ممنوعه» به دو جشنواره جهانی
- گیتیقاسمی: شاید تک سکانس کار کرده باشم ولی با دل و جان روی آنها تمرکز کردهام
- کشف جدیدی درباره پدیده عجیب و غریب سینمای ایران و جشنواره فجر
- دیپلم افتخار جشنواره سوئیسی به کارگردان ایرانی رسید
- مستند خانه در بخش مسابقه اصلی جشنواره ویزیون دو ریل سوییس پذیرفته شد
- سخنان ابراهیم حاتمیکیا در ۲۴مین جشنواره فیلم فجر + ویدئو
- صحبتهای اصغر فرهادی در اختتامیه بیستوچهارمین جشنواره فیلم فجر + ویدئو
- دومین فیلم مجید توکلی در راه جشنواره فجر/روزی دو میلیون در تهران کلید خورد
- رضا گوران، همزمان با اکران «سرکوب»: اکران عمومی را به حذفیات جشنواره ترجیح دادم
- نگاهی به فیلم “شبی که ماه کامل شد” / فاصله از فیلمهای آپارتمانی و ورود به میدان سینما
- همزمان با اکران فیلم سینمایی «۲۳ نفر» / ۲۳ آزاده و ۲۳ بازیگر فردا به کاخ جشنواره می آیند
- نگاهی به فیلم “سال دوم دانشکده من”|تصویری سطحی از دختران امروزی
- همسر علی نصیریان درگذشت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





