فیلم «آپاندیس» در نخستین حضور بین المللی جایزه بهترین فیلمنامه جشنواره مونترال را دریافت کرد.
به گزارش سینماسینما، فیلم «آپاندیس» نخستین ساخته حسین نمازی و به تهیه کنندگی مقصود جباری جایزه بهترین فیلمنامه را در جشنواره جهانی فیلم مونترال کسب کرد.
فیلم «آپاندیس» که در جشنواره جهانی فیلم فجر برای نخستین بار به روی پرده رفته بود، در نخستین حضور بینالمللی خارج ایران و در بخش مسابقه اصلی جشنواره جهانی فیلم مونترال به نمایش در آمد و جایزه بهترین فیلمنامه را برای حسین نمازی به ارمغان آورد.
جشنواره جهانی فیلم مونترال یکی از رویدادهای پانزده گانه رقابتی بینالمللی در تقویم فیاپف محسوب میشود که در انتخاب و نمایش فیلمهای ارزشمند سینماگران ایرانی نقشی شایان توجه داشته است.
در این دوره از جشنواره مونترال، بنیاد سینمایی فارابی در مقام پخش کننده بین المللی فیلم «آپاندیس» را در بخش مسابقه جهانی و فیلم «یه وا» – نخستین ساخته آناهید آباد؛ محصول مشترک ارمنستان و ایران – را در بخش غیر رقابتی فوکوس بر سینمای جهان عرضه کرد.
گفتنی است در این جشنواره که از ۲ تا ۱۳ شهریور در کشور کانادا برگزار شد، فیلم «زیر سقف دودی» ساخته پوران درخشنده نیز در بخش فوکوس بر سینمای جهان حضور داشت.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پروانه ساخت سینمایی برای چهار فیلمنامه صادر شد
- مجوز ساخت سینمایی برای ۸ فیلمنامه صادر شد
- «شهسوار»؛ شیرین اما تلخ…
- واکنشهای سینماگران ایرانی به درگذشت «مادر سینمای آسیا»
- اکران «شهسوار» از چهارشنبه
- معرفی داوران دو بخش مستند و نماهنگ جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی
- الگوی ضعیف/ نگاهی به فیلم «شهسوار»
- بالاخره در روز هشتم جشنواره اتفاق افتاد؛ معرفی داوران چهل و دومین جشنواره فیلم فجر
- «قلب رقه» و «شهسوار»؛ تریلر و کمدی، دو روی جشنواره فیلم فجر
- پوران درخشنده : امیدوارم مسئولان پروانه ساخت «هیس پسرها گریه نمیکنند» را هر چه زودتر بدهند
- انگار پوران درخشنده هم باید فیلم فسیل بسازد تا به او مجوز بدهند
- داوران بخش ملی و بینالملل جشنواره۳۵ فیلم کودک معرفی شدند
- «سیاهچاله» از اول اردیبهشت در فیلمنت
- داوران جشنواره فیلم ۱۰۰ معرفی شدند
- نمایش بیش از ۱۰ فیلم ایرانی در بنگلادش/ دو ایرانی در جشنواره داکا داوری میکنند
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





