فیلمهای مستند «جایی برای فرشتهها نیست» و «اکسدوس» برای نمایش در هشتمین دوره جشنواره فیلمهای ایرانی در پاریس (سینمای ایران) انتخاب شدهاند.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ارتباطات و اطلاعرسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، فیلم مستند «جایی برای فرشتهها نیست» ساخته سام کلانتری از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی روزهای ۲ و ۵ تیر و فیلم مستند «اکسدوس» ساخته بهمن کیارستمی که پخش آن برعهده مرکز گسترش است در روزهای ۳ و ۷ تیر در هشتمین دوره جشنواره فیلمهای ایرانی در پاریس به نمایش درخواهند آمد.
در این برنامه که از تاریخ ۲۹- ۲۳ ژوئن برابر با ۸ تا ۲ تیر ۱۴۰۰ در شهر پاریس در کشور فرانسه برگزار میشود، حدود ۳۰ فیلم سینمایی و مستند کوتاه و بلند به نمایش در خواهد آمد.
«اِکسُدوس» درباره مرکز بازگشت مهاجران افغان است که توسط اداره اتباع خارجی وزارت کشور گردانده میشود. این مرکز مسئولیت ثبتنام و اعزام مهاجران افغان را که بهصورت غیرقانونی وارد ایران شدهاند، برعهده دارد.
این فیلم در اولین نمایش خود در دوازدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، موفق به کسب جایزه بزرگ بخش مسابقه بینالملل این جشنواره شد. «اِکسُدوس» در اولین حضور بینالمللی خود نیز در بخش مسابقه بیست و ششمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند «هاتداکس» در شهر تورنتو کانادا روی پرده رفت.
«جایی برای فرشتهها نیست» مستندی درباره تیم ملی دختران «اسکیت هاکی» ایران و مشکلات پیچیده آنان در راه مسابقات آسیایی کرهجنوبی است که ورزش، بهانهای برای وارد شدن به زندگی این دختران شده است.
این فیلم، پُرجایزهترین مستند سینمایی سال ۱۳۹۸ است که سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر و چهار جایزه از جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» از جمله جایزه ویژه تماشاگران این جشنواره را کسب کرده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- هیات داوران مسابقه ملی «سینماحقیقت» ۱۹ معرفی شدند
- سرنوشت مبهم تیم ملی فوتبال بانوان در یک مستند
- سینماحقیقت در نمایش خانگی
- استادان و کارگاههای «سینماحقیقت۱۸» را بشناسید
- جشنواره فرانسوی به «کشیم عاشق» جایزه داد
- «کشیم عاشق» به فرانسه میرود
- فراخوان هجدهمین جشنواره «سینماحقیقت» منتشر شد
- «رُخ» بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو شد
- مستند مرکز گسترش در اکران نوروزی یک پلتفرم/ از کیارستمی تا رزاقکریمی
- نمایش مستند بهمن کیارستمی درباره «طعم گیلاس»
- مستند سینمایی «رخ»، تماشای شکوه یک عمر ۸۴ ساله است/ گفتوگوی اختصاصی سینماسینما با سام کلانتری
- آثار خارجی جشنواره سینماحقیقت معرفی شدند
- سلیمان سیسه در «سینماحقیقت»
- موزه سینما به «سینماحقیقت» پیوست
- اکران سه مستند در سالن حقیقت/ ادامه اکران حقیقت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





