نازنین فراهانی بازیگر این روزها مشغول نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی «سه و چهل و سه دقیقه» است.
به گزارش سینماسینما، نازنین فراهانی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون درباره فعالیتهای اخیر خود گفت: این روزها مشغول نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی «سه و چهل و سه دقیقه» هستم که قرار است حمیده معینیفر آن را بسازد.
وی ادامه داد: فیلم سینمایی «کوپال» را آماده نمایش دارم و به زودی فیلم سینمایی «نزدیکتر» وارد شبکه نمایش خانگی میشود. از سوی دیگر پیشنهاد برای حضور در یک سریال را هم دارم که هنوز قطعی نشده است.
بازیگر فیلم توقیفشده «خانه پدری» درباره گزیدهکاری خود در طی یک سال اخیر عنوان کرد: نمیدانم امسال بعد از حضور در تئاتر «نگاهمان میکنند» چه اتفاقی افتاد که بیشتر پیشنهادهایی که به سمتم آمد تئاتری بود تا سینمایی و پیشنهاد خوبی در سینما نداشتم، بنابراین این گزیدهکاری از جانب من و به انتخاب من نبوده است.
فراهانی افزود: تئاتر را بسیار دوست دارم، اما چون به تازگی روی صحنه تئاتر بودم، دوست ندارم این اتفاق به زودی تکرار شود. بنابراین این روزها درگیر نگارش فیلمنامه «سه و چهل و سه دقیقه» هستم که قرار است حمیده معینیفر که یک کارگردان فیلم اولی است آن را برای حضور در جشنواره فیلم فجر آماده کند. فیلم در ژانر جنایی- معمایی است و بازنویسی آن انجام شده است و مراحل آخر خود را سپری میکند و بهزودی کلید زده میشود.
این بازیگر در ادامه درباره انتخاب این ژانر و شباهت آن به آنچه تاکنون به عنوان ژانر جنایی – معمایی – پلیسی دیده شده است گفت: تا جایی که من فیلم دیدهام، این فیلم شبیه هیچ یک از کارهایی نیست که در این ژانر تولید شدهاند و حداقل من با این فرمت در سینمای ایران تاکنون فیلمی ندیدهام.
بازیگر فیلم «صداها» با اشاره به اینکه جای این ژانر در سینمای ایران بسیار خالی است، درباره موضوع فیلم و کار کردن با یک کارگردان جوان در این ژانر نیز اظهار کرد: داستان فیلم درباره جنایتی است که رخ داده و حالا راز این جنایت باید فاش شود. همانطور که گفتم کارگردان کار جوانی است که تاکنون چند فیلم کوتاه با حال و هوای معمایی و جنایی ساخته است. من کارهایش را دوست داشتم و مورد علاقهام بود. احساس میکنم جای فیلمهای جنایی – معمایی – پلیسی بسیار در سینمای ما خالی است و باید به آن بیشتر بها داده شود.
وی ادامه داد: در چند سال اخیر در فیلمهای کارگردانهای فیلم اولی بسیاری حضور داشتم و تجربیات بسیار خوبی را برایم رقم زدند. این جوانان بسیار ایده آل نگاه میکنند و خیلی خوب با سینمای دنیا و روندی که طی میکند آشنا هستند. از سوی دیگر سلیقههای کهنه از فیلمسازان جوان بسیار دور است و من این را بسیار دوست دارم. فیلمهای آنها به زندگی بسیار نزدیکتر است، اتفاقی که سینمای ما بسیار از آن دور است و همواره از آن رنج میبرد.
فراهانی با اشاره به اینکه در چند سال اخیر این نسل شور و هیجان را وارد سینما کردهاند عنوان کرد: با حضور جوانان فیلمساز شاهد اتفاقات بسیار خوبی در سینما بودیم. ضمن اینکه به هر حال در مرحله آزمونوخطا به سر میبریم، اما حضور این نسل این امیدواری را میدهد که نسل جدیدی از فیلمسازان میآیند که امید را در سینما به ارمغان میآورند. پیش از این ما هرچند سال یک بار شاهد فیلمهای خیلی خوب بودیم، اما الان در یک سال شما چند کار خوب را میتوانید در سینما ببینید که این ما را امیدوار میکند. ضمن اینکه این اتفاقات قدیمیها را هم مجبور میکند تا دید خود را به سینما تغییر دهند، چرا که سلیقه مردم نیز همراه با سینما تغییر میکند.
منبع: هنرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نسخه اصلی «خانه پدری» آنلاین اکران شد
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با کیانوش عیاری/ اگر این سینما فروش داشته باشد غیرطبیعی است
- پوستر «تارا» همزمان با اکران رونمایی شد
- نمایش افتتاحیه «خورشید آن ماه» در جشنواره بینالمللی فیلم هند
- رویا میرعلمی جدیدترین بازیگر «مستوران» شد + عکس
- نازنین فراهانی بازیگر سریال «مستوران» شد
- بازیگر اثرگذار اما همیشه مهجور/ نگاهی به بازیهای نازنین فراهانی به بهانه حضورش در فیلم «مصلحت»
- تجدد و تحجر/ نگاهی به «خانه پدری»
- همین است که هست؟!/ بازخوانی قتل رومینا در خانه پدری
- کیانوش عیاری: «خانه پدری» را دوباره بهخاطر مردم و حفظ امنیت و سلامت روان جامعه اکران کنید
- کنایه تند مازیار میری به مجری هفت به خاطر واکنشش در زمان اکران خانه پدری
- رسول صدرعاملی: کیانوش عیاری عزیز، طعنه چرا؟ شفاف و زلال حرف بزن!
- واکنش کیانوش عیاری به خبر قتل یک دختر نوجوان توسط پدرش
- برترین کارگردانان سال ۹۸ (۱)/ کیانوش عیاری
نظر شما
پربازدیدترین ها
آخرین ها
- زبان بهمثابه مقاومت؛ در یادِ بهرام بیضایی
- در اندوه فقدان چهره شاخص موج نو سینمای ایران؛ بازتاب جهانی درگذشت بهرام بیضایی
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ پروانه ساخت سینمایی برای ۷ فیلمنامه صادر شد
- در پاسداشت استاد بیبدیل هنرهای نمایشی ایران/ بیضایی، تاریخ و علامت تعجب
- در سوک سیاوش که از شاهنامه رفت
- یادبود بهرام بیضایی؛ ایرانی بودن بار بزرگی است بر دوش ما
- بریژیت باردو درگذشت
- برای رفتن غریبانه شیرین یزدانبخش؛ وصیتی به مثابه گلایه
- «کفایت مذاکرات» و خندههایی که از دل موقعیت میآیند
- «پرهیجان: نبرد برای اوبر»؛ چطور میتوانیم آرزوی شکستِ نجاتبخشمان را داشته باشیم؟
- درباره بازیگران زن مولف سینمای ایران/ ترانه علیدوستی؛ آخرین بازیگر زن مولف
- درباره اهمیت خواندن فیلمنامه اشغال بیضایی پس از جنگ ۱۲ روزه /بیگانه آزادی نمی آورد
- بهرام بیضایی درگذشت
- «موبهمو»؛ خط به خط، نفس به نفس، چهره به چهره
- در بیست و چهارمین دوره جشنواره؛ ۱۴ اثر از سینماگران ایرانی در داکا نمایش داده میشود
- از ۱۰ دیماه؛ «مرد خاموش» به سینماها میآید
- «بامداد خمار»؛ در منزلت فرودستی
- در ستایش سینمای بیچیز؛ همه چیز داشتن در عین بی چیزی
- آیین پایانی یازدهمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی / گزارش تصویری
- شیرین یزدانبخش درگذشت
- افسانهای در حبس؛ سرنوشت «چریکه تارا»
- اقتباس بهمثابه ابزار فهم جامعه/ از روایت تراژیک تا روایت عاشقانه
- «دیدار بلوط»؛ بازگشتی به شکوه یک خاطره
- اشغال بهرام بیضایی وزمانه پس از جنگ ۱۲ روزه/به بهانه ۵ دی سالروز تولد بهرام بیضایی
- «سامی»؛ روایتی انسانی از جنگ بیپایان
- سینمای مستقل ایران را به رسمیت بشناسید
- گیشه سینما در دست کمدیها/ دو فیلم جدید اکران شدند
- اعلام بودجه فرهنگ و هنر در سال ۱۴۰۵
- مصوبهای برای حذف وزارت فرهنگ؛ مصوبه «سیاستهای صوت و تصویر فراگیر»؛ تعارض با جمهوریت
- «بابا پیکاسو»؛ در چنبره عواطف، حرمان و جداافتادگی





