جدیدترین تصویر از فاطمه معتمدآریا در فیلم «جان دار» بعنوان یکى از غایبان بزرگ بخش سوداى سیمرغ منتشر شد.
به گزارش سینماسینما، صداگذارى و ساخت موسیقى فیلم سینمایى «جان دار» به کارگردانى حسین امیرى دومارى و پدرام پورامیرى، بعنوان یکى از مهمترین آثار بخش نگاه نو سى و هفتمین جشنواره فیلم فجر به پایان رسیده و فیلم بزودى آماده نمایش شده و نسخه پایانى آن به دفتر جشنواره خواهد رسید.
فاطمه معتمدآریا که تصویرى جدید از حضور او منتشر شده است، در این فیلم نقشى متفاوت را بر عهده دارد و بازیگران برجسته دیگرى چون حامد بهداد، باران کوثرى، جواد عزتى، مسعود کرامتى، على شادمان، گیتى قاسمى و امیراحمد قزوینى در این اثر به ایفاى نقش پرداختهاند. همین ترکیب بازیگران و نقش آفرینىهاى درست، یکى از امتیازهاى برجسته «جان دار» است که فضایى باورپذیر و مهیج را براى مخاطب ایجاد کرده است.
«جان دار» یکى از ۱۰ فیلم بخش «نگاه نو» سى و هفتمین جشنواره فیلم فجر است که برخلاف انتظارات رسانهها و تعدادى از منتقدان به بخش سوداى سیمرغ راه نیافت. برخى رسانههاى آگاه از کیفیت و جنبههاى مثبت فیلم، نسبت به غیبت این اثر در سوداى سیمرغ واکنش نشان دادند و از آن بعنوان غایب بزرگ بخش سوداى سیمرغ نام بردند.

فیلمى که گفته مىشود اگر در بخش سوداى سیمرغ جشنواره حضور داشت، در بخشهاى بسیارى از جمله فیلمنامه، کارگردانى، بازیگرى، فیلمبردارى، تدوین، گریم، طراحى صحنه و … مىتوانست شانس بالایى براى قرار گرفتن در فهرست نامزدها و دریافت جایزه داشته باشد و بعنوان پدیده این دوره از آن یاد شود.
اسامى دیگر عوامل «جان دار» عبارتند از نویسندگان: حسین امیرى دومارى، پدرام پورامیرى و محمد داودى، تهیهکننده: کامران مجیدى، مجرى طرح: حسین فرضىزاد، مدیر تولید: احسان وحید، مدیر فیلمبردارى: هومن بهمنش، مشاور کارگردان: محسن قرایى، طراح صحنه و لباس: بابک کریمى طارى، طراح گریم: عباس عباسى، مدیر صدابردارى: طاهر پیشوایى، تدوین: بهرام دهقانی، مدیر برنامهریزى و دستیار اول کارگردان: هانیه بساتینى، مدیر تدارکات: نادر اژدرى، منشى صحنه: نائله شریفى، موسیقى: امیر توسلى، عکاس: اردلان آزرمى، فیلمبردار پشت صحنه: مانی مجیدی و مشاور رسانهاى و مدیر روابط عمومى: میثم محمدى.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- در سومین دوره فستیوال انجام میشود؛ نمایش فیلمهای ایرانی در جشنواره زنان شرقی
- پنج فیلم، پنج نقد/ از عشق در فضای کارگری تا دزدی به دلیل سوگ
- «صددام»؛ بدلی که مختصر برقی میزند، اما طلا نیست
- ترانه تنهایی/ نگاهی به فیلم «عامه پسند»
- تو پیش نرفتی، تو فرو رفتی؟/ معتمدآریا و حسرت دهه ۶۰
- چراغ تالارهای نمایشی تهران روشن شد؛ آغاز بهار تئاتر با فاطمه معتمدآریا
- «هفت سال ده روز کم» برگزیده جشنواره هالیوود سیلور اسکرین شد
- درخواست ستاد مقابله با کرونا تهران از وزارت ارشاد/ تا اطلاع ثانوی پروژههای سینمایی متوقف شود
- بازیگری با یک کارنامه درخشان و کمنظیر/ یادداشتی کوتاه به بهانه تولد فاطمه معتمدآریا
- راما قویدل: با اعتراض غیرمنطقی مانع ساخت سریال درباره اقوام نشویم
- مثل یک زنِ واقعی/ نگاهی به فیلم «بنفشه آفریقایی»
- سینماسینما/ گفتوگو با رضا بابک بازیگر «بنفشه آفریقایی»/ عشق میتواند مرده را زنده کند
- سیمین یک بنفشه آفریقایى
- آیین تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بینالملل ۱ / گزارش تصویری
- پوستر «بنفشه آفریقایی» منتشر شد/ ۶ روز تا آغاز اکران آنلاین
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





