انیمیشن «سیم ششم» جدیدترین ساختهی «بهرام عظیمی» که در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تهیه میشود، به مرحلهی ساخت موسیقی توسط فردین خلعتبری رسید.
به گزارش سینماسینما، به نقل از روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، بهرام عظیمی پیرامون ساخت انیمیشن «سیم ششم» توضیح داد: این انیمیشن ۱۵ دقیقهای دربارهی زندگی یک نوازنده ایرانی است که ۹۰ سال پیش از دنیا رفته است.
وی ادامه داد: یک سال و نیم برای ساخت انیمیشن سه بُعدی «سیم ششم» زمان گذاشتیم و با تیمی کوچک تولید را پیش بردیم. اکنون تصویربرداری به پایان رسیده و طی روزهای آتی فردین خلعتبری ساخت موسیقی آن را آغاز خواهد کرد تا پس از پایان تمام امور، حدود یک ماه دیگر آماده نمایش شود.
عظیمی دربارهی رونمایی از این انیمیشن گفت: از آن جایی که «سیم ششم» دربارهی زندگی یک نوازنده است، علاقهمندم برای نخستین بار در افتتاحیه و یا اختتامیه جشنواره موسیقی فجر نمایش داده شود؛ در غیر این صورت جشنواره دوسالانه بینالمللی پویانمایی تهران، معتبرترین جشنوارهای است که علاقمند به شرکت در آن هستم و فضای مناسبی برای رونمایی از «سیم ششم» است.
عوامل تولید انیمیشن «سیم ششم» عبارتند از: کارگردان، تهیهکننده، استوریبُرد، تایمینگ: بهرام عظیمی؛ فیلمنامه، تحقیق و تاریخنگاری: مهناز عادلی؛ جانبخشی: لیلا شعبانینژاد؛ مدلسازی و متریال فضا، ریگ اشیا، سیمولیتمو، نورپردازی و رندر، کامپوزیت و افکت، لیآوت و تیتراژ: یاشار جعفرخانپور؛ مدلسازی و استخوانبندی کاراکتر، طراحی بافت کاراکترها، طراحی و ساخت حالات صورت و موی کاراکترها: سپهر فرحزادی؛ بداههنوازی تار: علی قمصری؛ موسیقی فانتزی ایرانی برای ارکستر زهی: فردین خلعتبری؛ تدوین و صداگذاری: احسان عظیمی؛ طراحی فضا: بهرام عظیمی، یاشار جعفرخانپور؛ طراحی کاراکترها: بهرام عظیمی، سپهرفرحزادی، مهناز عادلی؛ سیمولیت لباس: یاشار جعفرخانپور، لیلا شعبانینژاد؛ صدابردار: کاوه آبدین؛ ضبط موسیقی: استودیو صبا؛ محصول: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بالاخره در روز هشتم جشنواره اتفاق افتاد؛ معرفی داوران چهل و دومین جشنواره فیلم فجر
- اکران عمومی فیلم سینمایی “عصبکشی” در سینماهای دانمارک
- موازیکاری در نهادهای زیرمجموعه سازمان سینمایی
- در چهارمین نشست «بازیابی» مطرح شد؛ کوک کردن ساز «اعتراض» در جامعه موسیقی/ هیچکس به داد ما نمیرسد
- با حضور مسعود شعاری، مهران مهرنیا و فردین خلعتبری؛ مداخلهی هنرمند موسیقی در صورتبندی امروز و فردا بررسی میشود
- “عصبکشی” در بخش اصلی جشنواره رتردام
- سینماگران حاضر در نشستهای تخصصی جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند
- جشنواره سینما حقیقت؛ اثرگذاری اجتماعی و آگاهیبخشی
- رضا تیموری: سهم فیلمبردار در فیلمهای مستند بسیار بیشتر از سینمای داستانیست
- آغاز ساخت موسیقی «روزهای ناتمام»/ آمادهسازی برای جشنواره سینماحقیقت
- مهلت ارسال اثر به جشنواره سینماحقیقت پایان یافت
- «دوربین شخصی، سینمای ذهنی و فیلم جستار» منتشر شد
- تمدید مهلت ارسال اثر برای حضور در پانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»
- پیامهای تسلیت مرکز توسعه سینمای کودک و نوجوان ایران، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و فرهنگستان هنر به مناسبت درگذشت فرشته طائرپور
- راهاندازی سامانه خدمات غیرحضوری مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





