طرح حمایت از تولید فیلمنامه مختص اعضای رسمی انجمن صنفی فیلمنامهنویسان منتشر شد.
به گزارش سینماسینما، سازمان سینمایی برای حمایت از تولید فیلمنامه برای سینمای ایران، از همه اعضای انجمن صنفی فیلمنامه نویسان، با شرایط زیر دعوت به نگارش فیلمنامه میکند.
۱- این طرح مختص اعضای رسمی انجمن صنفی فیلمنامهنویسان (مندرج در سایت انجمن) است و بنیاد سینمایی فارابی اجرای آن را به عهده خواهد داشت.
۲- به هر فیلمنامه نویسی که در این طرح ثبت نام کند، مبلغ سی میلیون ریال فوراً پرداخت خواهد شد. (ثبت نام فقط از طریق انجمن صنفی فیلمنامه نویسان انجام خواهد شد)
۳- فارغ از ژانر و ویژگیها با هر طرح ۵ صفحهای که مورد پذیرش شورای موضوع ماده ۹ قرار گیرد، قرارداد نگارش به مبلغ سیصد میلیون ریال منعقد خواهد شد. (طرحهای ارایه شده افراد داوطلب تنها از طریق سامانه فیلمنامه فارابی به نشانی https://fcfscriptdepartment.i دریافت میشود)
۴- در هر مرحلهای از نگارش اعم از طرح و فیلمنامه، اگرتهیهکننده خصوصی، دولتی و یا عمومی علاقمند به تولید فیلمنامه مذکور باشد قرارداد موجود به صورت مستقل به تهیهکننده و فیلمنامه نویس منتقل میشود.
۵- چنانچه در هر زمانی فیلمنامه به تولید برسد، براساس برآوردی که در مرحله تولید فیلم برای فیلمنامه در نظر گرفته میشود مبالغ پرداختی بنیاد سینمایی فارابی، کسر و مابقی از سوی تهیه کننده به فیلمنامه نویس پرداخت خواهد شد.
۶- به هر پروژهای که براساس فیلمنامههای این طرح به تولید برسد وام کم بهره ۴% تعلق خواهد گرفت.
۷- هرطرحی از این مجموعه که واجد ویژگی طرح حمایتی اقتباس و یا طرح حمایتی تنوع ژانر باشد به خواست نویسنده یا تهیه کننده در چارچوب آن حمایت های ویژه قرار خواهد گرفت.
۸- نویسندگان طرحها، ظرف ۱۵ روز از ارسال هر طرح فیلمنامه، صرفا سه جواب شفاف (الف-پذیرفته شد، ب-پذیرفته نشد، ج-در صورت توجه به نکات اعلام شده مجددا مورد بررسی قرار خواهد گرفت) را از اعضای شورای بررسی دریافت خواهند کرد.
۹- اعضای شورای بررسی عبارتند از معاون فرهنگی بنیاد (دبیر و عضو)، یک کارشناس با معرفی اجماعی شورای مرکزی انجمن صنفی فیلمنامه نویسان و یک کارشناس به انتخاب رئیس سازمان سینمایی.
تبصره: پذیرفته شدن طرح یا فیلمنامه در هر سازمان تولیدی دولتی (نظیر سازمان صدا و سیما، حوزه هنری، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، سازمان اوج و …) نیز مشمول این طرح قرار خواهد گرفت.
۱۰ – در هر مرحله از این روند، امکان تسویه و در اختیار گرفتن طرح بهدرخواست فیلمنامهنویس وجود دارد.
۱۱- برخی ازمضامین دارای اولویت عبارتند از: مردم دوستی، بخشش، ایثار، احقاق حق، راستگویی، درستی، مبارزه با فساد، مقاومت، عدالتطلبی، وطندوستی، اقتدار ملی، امنیت کشور، راه حل مشکلات، خانواده، تعاون اجتماعی، کرونا، امید با رویکرد جذابیت برای مخاطب.
۱۲- این طرح تا پایال سال ۹۹ اجرا می شود و درصورت ضرروت، تمدید خواهد شد.
۱۳- مبالغ پرداختی به فیلمنامه نویسانی که تا پایان بهمن نتوانند طرح خود رابه تصویب برسانند به عنوان علی الحساب دریافتی فرد در حسابهای فیمابین با انجمن منظور میشود.
۱۴- مشخصات طرحهای پذیرفته شده، در وبگاه بنیاد سینمایی فارابی اطلاع رسانی خواهد شد.
منبع: ایرنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- مسعود نجفی مدیر روابط عمومی سازمان سینمایی شد
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
- سینمای استراتژیک به استراتژی سینما تبدیل شود
- ابراز شگفتی هیأت رئیسه خانه سینما از انگیزههای تنظیم کنندگان سند ملی سینما
- انجمن تهیهکنندگان مستقل سینما مطرح کرد؛ درخواست شفافسازی مالی وزارت ارشاد و سازمان سینمایی
- انتشار فراخوان سی و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان
- نظارت سازمان سینمایی به نمایش آثار سینمایی خارجی در پلتفرمها
- دبیر هفتمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران منصوب شد
- اکران آنلاین غیرمنصفانه و ناعادلانه است/ چرا «کاپیتان» قربانی شد؟
- چه بودیم و چه شد!
- خاطرههای «خزاعی» از دورههای مختلف فجر/ «من آن محمد خزاعی نیستم!»
- محمدرضا شریفینیا و آزیتا حاجیان در «معجزه پروین»
- انتصاب دبیر سی و ششمین دوره جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان
- ترکیب جدید هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی مشخص شد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- فشار سیاسی و خروج یک فیلم از داوری آکادمی؛ موافقت اردن با درخواست آذربایجان برای خروج «سرزمین شیرین من» از اسکار
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
آخرین ها
- یادداشتی بر فلسفه دوستی بر پایه «چشمانت را ببند»/ در جستوجوی دوست
- دنزل واشینگتن از دنیای بازیگری خداحافظی میکند
- تاد هینز رئیس هیئت داوران جشنواره فیلم برلین شد
- پس از جنجال حرفهای مدیر جشنواره کمرایمیج؛ استیو مک کوئین رفت/ کیت بلانشت ماند
- ابوالفضل جلیلی مطرح کرد؛ حضور در کلاس بازیگری عامل موفقیت نیست
- نمایش بلندترین سکانس پلان سینمای مستند ایران در آمریکا
- کدام سینما واقعی تر است ؟
- پیدا شدن جسد یک بازیگر در خانهاش
- دیدار اصغر فرهادی با علاقهمندان فیلمهایش در استانبول
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- «کتابخانه نیمهشب» روی صحنه میرود
- سه نمایش برای مستند «۹۹-۱۹» در یک هفته
- با موافقت شورای پروانه فیلمسازی؛ ۶ فیلمنامه پروانه ساخت سینمایی گرفتند
- درباره فیلم جدید رابرت زمکیس/ «اینجا»؛ یک قرن را طی می کند، اما بدون حرکت دوربین
- سوینا منتشر میکند؛ نسخه ویژه نابینایان «مورد عجیب بنجامین باتن» با صدای مهدی پاکدل
- «پینگو» بعد از ۱۸ سال بازمیگردد
- جوایز اصلی فستیوال فیلم هانوی به «بی سر و صدا» رسید
- درباره یک خبر بی نهایت وحشتناک و غم انگیز
- نمایش وقتی الاغا عاشق میشوند / گزارش تصویری
- تریلر قسمت هشتم منتشر شد؛ «مامویت غیرممکن» با تام کروز پایان مییابد؟
- ستاره اسکندری: ساخت «خورشید آن ماه» مسئولیت اجتماعی من بود
- «سودابه»؛ فیلمی برخلاف ذائقهسازی مرسوم سینمای ایران
- سیزدهمین جشن مستقل سینمای مستند به شیوه «آکادمی» داوری میشود
- یادداشتی کوتاه در مورد تئاترِ ناصدا..
- درباره ساخته جدید علی عباسی/ امتحان نهایی «شاگرد»
- زندگینامه بیتا فرهی منتشر میشود
- هانس زیمر: خلق موسیقی برای فیلم «بلیتز» و چالشهای نوای جنگ جهانی دوم
- شکستِ دنباله «جوکر»؟ «جوکر: جنون مشترک» به نقطه صفر رسید
- فشار سیاسی و خروج یک فیلم از داوری آکادمی؛ موافقت اردن با درخواست آذربایجان برای خروج «سرزمین شیرین من» از اسکار
- رالف فاینز و ژولیت بینوش بار دیگر همبازی می شوند