تاریخ انتشار:۱۳۹۸/۱۱/۱۷ - ۱۵:۰۱ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 130471

سینماسینما، تابناک: تابناک روز گذشته گزارش داد، در نامه‌ای از سازمان سینمایی به متولیان جشنواره فجر تاکید شده که نمایش فیلم سینمایی «آشغال‌های دوست داشتنی اصل» برای خبرنگاران و منتقدین در جشنواره فجر بلامانع است.

این نامه مجوز پخش تک سانس این فیلم در سینمای رسانه‌ها و منتقدین برای استمزاج از ایشان است؛ درخواستی که کف مطالبه سازندگان این فیلم در مقطع کنونی محسوب می‌شود.

پس از انتشار این خبر، برخی سوءجریان های خبری در فضای سینما، منکر وجود چنین نامه ای شدند. با این حال، وجود نامه مورخ ۹۸/۱۱/۰۷ سازمان سینمایی قابل انکار نیست؛ نامه ای که در پاسخ به نامه یک ماه پیش‌تر محسن امیریوسفی تهیه کننده و کارگردان این فیلم سینمایی صادر شده است.

در متن این نامه چنین آمده است: «با توجه به درخواست جناب آقای محسن امیریوسفی تهیه کننده و کارگردان محترم فیلم سینمایی آشغالهای دوست داشتنی اصل مبنی بر نمایش نسخه جدید فیلم در بخش خارج از مسابقه سی و هشتمین جشنواره ملی فجر، به استحضار می رساند از آنجا که این فیلم دارای پروانه نمایش است و ابلاغ رسمی به عدم حضور و ممنوعیت آقای بهروز وثوقی در نقش بازیگر فیلم دریافت نکردیم و با رعایت جمیع جهات، مستدعی است در صورت صلاحدید در مورد یک بار نمایش فیلم در جشنواره اعلام نظر فرمایید.»

این نامه در حالی صادر شده که چندی پیش شهاب حسینی در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور که رونوشت آن به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود، درخواست کرد با رفع ممنوعیت حضور بهروز وثوقی در سینمای ایران دستور نمایش نسخه اصلی «آشغال‌های دوست داشتنی» با حضور این بازیگر در جشنواره فجر را صادر کند.

دبیر جشنواره فیلم فجر روز گذشته با نمایش دو فیلم «شین» و «عنکبوت» در بخش خارج از مسابقه برای اهالی رسانه موافقت کرد و با توجه به این نامه سازمان سینمایی، باید دید با نمایش این فیلم نیز موافقت می‌کند؟

 

لینک کوتاه

نظر شما


آخرین ها