مدیر پخش فیلم های خارجی از اختصاص ۶۰ درصد از فروش بلیت فیلم های خارجی در سینماها برای ساخت مرکز درمانی هنرمندان خبر داد.
به گزارش سینماسینما، علی آشتیانی پور مدیر پخش فیلم های خارجی در سینماهای ایران درباره آخرین جزییات اکران آثاری از سینمای جهان در ایران گفت: این طرح با هدف ایجاد تنوع در سبد اکران سینمای ایران طراحی شده و به زودی اجرایی می شود.
وی افزود: در ابتدای راه یک فیلم خارجی در سینماهای کشور اکران می شود و پس از سنجیدن جوانب طرح، فیلم های بعدی در دستور کار قرار می گیرد.
آشتیانی پور با اشاره به اینکه مالکیت این فیلم ها متعلق به موسسه رسانه های تصویری است و این طرح نیز زیر نظر موسسه اجرا می شود، بیان کرد: گرفتن حواله اکران از شورای صنفی نمایش ضروری است.
مدیر پخش فیلم های خارجی در سینماهای ایران، خبر داد: سینماهایی که بالای ۷ سالن داشته باشند می توانند یک سالن کامل به اکران فیلم خارجی اختصاص دهند و دیگر سینماها فقط می توانند در تک سانس فوق العاده فیلم خارجی نمایش دهند.
وی با تاکید بر اینکه اجرای این طرح ابزار کمکی به سینمای ایران است، گفت: ۴۰ درصد از درآمد این طرح در اختیار سینمادار قرار می گیرد و ۶۰ درصد باقی فروش بلیت در اختیار خانه سینما خواهد بود تا برای ساخت مرکز درمانی ویژه اهالی هنر مورد استفاده قرار گیرد.
آشتیانی پور در پاسخ به اینکه آیا فیلم های روز سینمای جهان برای اکران در نظر گرفته شده اند، عنوان کرد: هدف ما این است که به جریان اکران جهان نزدیک باشیم و این فیلمی که به زودی در سینماها اکران خواهد شد از جمله آثار روز جهان است که مدت زمان زیادی از اکران آن نمی گذرد.
مدیر پخش فیلم های خارجی در سینماهای ایران در پایان گفت: حق پخش فیلم های خارجی توسط موسسه رسانه های تصویری خریداری شده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- درخواست هنرمندان از دولتهای ایران و عراق/ طاق کسری را نجات دهید
- آیا هنرمند نباید سیاسی باشد؟
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
- ساختار «خانه سینما» پیر شده است/ صنف نباید نیازمند پول دولت باشد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





