رخشان بنی اعتماد معتقد است جشنواره جهانی فیلم فجر در حال نزدیک شدن به استاندارد جشنواره های معتبر دنیاست.
به گزارش سینماسینما، کارگردان فیلم«قصه ها» با اشاره به تاثیرگذاری جشنواره جهانی فیلم فجر بر سینمای ایران گفت: در ابتدا نگرانی هایی در مورد جدا شدن بخش جهانی جشنواره از بخش داخلی وجود داشت، چون از سال های دور همه سینماگران و مخاطبان به در کنار هم برگزار شدن این دو بخش عادت کرده بودند. اما فکر می کنم با توجه به اتفاقاتی که در بخش جهانی در حال رخ دادن است و با مدیریتی که در تعریف جشنواره بین المللی فیلم فجر اتفاق افتاده و درعین حال با رویکردهای موجود در آن، این جشنواره به استانداردهای جشنواره های خوب دنیا نزدیک است و دیگر جای نگرانی نیست.
او افزود: وقتی در مورد جشنواره های خوب دنیا صحبت می کنیم، الزاما منظورم جشنواره های بسیار معروف یا پرزرق و برق نیست. جشنواره های بسیار معتبری در بسیاری از جاهای دنیا برگزار می شوند که با این تعریف و رویکرد حرفه ای هستند.
این کارگردان گفت: خوشبختانه آن چیزی که در این جشنواره می بینم این است که بسیار به آن معیارها نزدیک شده است. امیدوارم آن کسانی که با افکار کلیشه ای، غیرقابل تغییر و منجمد به هر مقوله و پدیه ای در این جامعه نگاه می کنند با سمپاشی نتوانند مانع این حرکت درست شوند.
بنی اعتماد ادامه داد: تنها بخشی از جشنواره، به نمایش فیلم ها و استقبال مخاطبان از آثار اختصاص دارد، در بخش های دیگر جشنواره آداب و آیین حرفه ای برگزار می شود که موجب آشنایی فیلمسازان با یکدیگر است، کارگاه های تخصصی-آموزشی که در کنارش برگزار می شود و مارکتی که وجود دارد همگی از بخش های پراهمیت جشنواره است. به نظرم جشنواره جهانی به استانداردهایی در هر دو عرصه فیلم ها و برنامه های جانی در حال نزدیک شدن است.
او که کارگاهی در بخش دارالفنون جشنواره جهانی برگزار کرده بود درباره این کارگاه گفت: این کارگاه دو ساعته با عنوان «انتقال تجربه» برگزار شد و سعی کردم که سرفصل هایی را که کاملا مرتبط با تجربه های شخصی ام در کار فیلمسازی بود را برای بچه ها بگویم ولی همین اتفاق؛ جمع شدن فیلمسازان جوان از کشورهای مختلف دنیا کنار همدیگر و تجربه با هم بودن آنها در اینجا سرشار از انرژی بود. اتفاقی که بسیار برایم خوشحال کننده بود.
آدرس سایت رسمی جشنواره جهانی Fajriff.com و پست الکترونیکی جشنواره Film@Fajriff.com است.
سی و پنجمین جشنواره جهانی فیلم فجر، ۸-۱ اردیبهشت ۱۳۹۶(۲۱ تا ۲۸ آوریل ۲۰۱۷) به دبیری رضا میرکریمی در تهران برگزار می شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سانس فوق العاده برای چهار فیلم در جشنواره جهانی فیلم فجر
- محمدرضا دلپاک از همکاری با اصغر فرهادی و عباس کیارستمی گفت
- فارابی و هشت فیلم جدید در بیستمین بازار بینالمللی فیلم ایران
- کارگاه کارگردانی رخشان بنیاعتماد در جشنواره جهانی
- نمایشگاه عباس کیارستمی در کاخ جشنواره جهانی فجر برپا میشود
- آغاز زودهنگام جشنواره جهانی و سالن اختصاصی برای اهالی رسانه
- پوستر بخش جلوهگاه شرق رونمایی شد
- حضور رضا میرکریمی در جلسه کمیسیون فرهنگی درباره قصه ها
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





