تاریخ انتشار:۱۳۹۹/۰۹/۲۷ - ۱۳:۲۷ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 146899

منابع نزدیک به جشنواره برلین اعلام کرده اند این رویداد سینمایی با تعویق دو هفته از اوایل ماه مارس و تنها به صورت آنلاین برگزار خواهد شد.

به گزارش سینماسینما، به نقل از هالیوود ریپورتر، انتظار می رود مسئولان جشنواره فیلم برلین به زودی از تغییر تاریخ برلیناله ۲۰۲۱ و همچنین برگزاری آن به صورت صرفا آنلاین خبر دهند.

با افزایش مجدد آمار شیوع ویروس کرونا در آلمان در چند هفته اخیر گمانه های ها مبنی بر تغییر تاریخ و یا برگزاری مجازی این رویداد مهم سینمایی بیش از پیش قوت گرفته است و این کشور از روز گذشته (چهارشنبه ۲۶ آذر) به قرنطینه کامل رفته که با تعطیلی تمامی کسب و کارهای غیرضروری و مدارس همراه شده است.

علاوه بر برگزاری آنلاین هفتادو یکمین جشنواره فیلم برلین که به احتمال فراوان در دستور کار قرار خواهد گرفت، بازار فیلم اروپا در این جشنواره نیز از این روند پیروی خواهد کرد و امسال مجازی برپا خواهد شد.

برگزارکنندگان بازار فیلم اروپا (EFM) پیش از این قصد داشتند علاوه بر نمایش آنلاین، رویدادهایی را نیز به صورت فیزیکی تدارک ببینند که با توجه به شرایط کنونی غیرمحتمل به نظر می رسد.

گفته می شود جشنواره برلین قصد دارد فیلم های بخش رقابتی اصلی خود را تنها به صورت آنلاین نمایش دهد و در تابستان آینده جشنواره ای در مقیاس کوچک تر با نمایش حضوری فیلم ها نیز داشته باشد که د  واقع نمونه ای از جشنواره سه روزه کن است که امسال پس از لغو کن ۲۰۲۰ در ماه اکتبر برگزار شد و چهار فیلم بخش رقابتی اصلی و فیلم های کوتاه و سینه فونداسیون را به صورت حضوری به نمایش گذاشت.

گزارش ها حاکی از آن است که برلیناله قرار بوده با چند ماه تعویق در ماه آوریل و طبق روال هر سال به صورت حضوری برگزار شود اما هیات مدیره این رویداد سینمایی که بخش بزرگی از بودجه جشنواره را تامین می کند به دلیل غیرقابل پیش بینی بودن ویروس کرونا، همزمانی با جشنواره کن ۲۰۲۱ و همچنین تاریخی زودهنگام برای بازگشت توریستهای بین المللی با این تصمیم مخالف کرده است.

هفتاد و یکمین جشنواره فیلم برلین قرار بود از تاریخ ۱۱ تا ۲۱ فوریه (۲۳ بهمن تا ۳ اسفند) برگزار شود.

منبع: ایسنا

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها