کمپانی «نتفلیکس» تهدید کرد هیچ یک از تولیدات سینماییاش را در هفتادویکمبن جشنواره فیلم کن به نمایش نخواهد گذاشت.
به گزارش سینماسینما به نقل از هالیوود ریپورتر، پس از آن که «تیری فرمائو» دبیر جشنواره کن حدود یک ماه پیش اعلام کرد هیچ از محصولات کمپانی «نتفلیکس» را در بخش رقابتی جشنواره نخواهد پذیرفت، حالا مسئولان این کمپانی آمریکایی نیز تهدید کردند در این صورت هیچ فیلمی را به بزرگترین رویداد سینمایی جهان نخواهند برد.

«نتفلیکس» تصمیم نهایی در این باره را به پس از اعلام رسمی فیلمهای جشنواره کن در تاریخ ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین) موکول کرده است.
در صورتی که کمپانی «نتفلیکس» تهدید خود را عملی کند حضور بسیاری از فیلمسازان مطرح در جشنواره کن تحت تاثیر قرار میگیرد چرا که پیش از این گمانهزنیهای فراوانی درباره حضور تولیدات این کمپانی در جشنواره مطرح شده بود که از آن جمله میتوان به «نروژ» ساخته «پل گرینگرس»، «تاریکی را نگه دار» به کارگردانی «جرمی سالنیر» و همچنین فیلم «روی دیگر باد» ساخته «اورسن ولز» اشاره کرد که پس از چندین دهه تکمیل و آماده نمایش شده است.
تهدید جشنواره کن از سوی مسئولان کمپانی «نتفلیکس» در واقع اقدامی تلافیجویانه در ارتباط با قانونی است که برای اولین بار در جشنواره سال گذشته اعلام شد و طبق آن فیلمهایی که اکران عمومی در سینماهای فرانسه نداشته باشند واجد شرایط حضور در بخش رقابتی جشنواره نخواهند بود.
از آنجایی که محصولات نتفلیکس در سینمای فرانسه اکران عمومی ندارند و پس از جشنواره مستقیما و به صورت سرویس دیجیتالی روی اینترنت قرار میگیرند، این فیلمها به صورت خودکار از حضور در مهمترین بخش جشنواره محروم میشوند.
«نتفلیکس» به یک بازیگر اصلی در صنعت سینمای جهان تبدیل شده و میلیونها دلار صرف پروژههای بزرگ سینمایی با کارگردانان طراز اول میکند اما استراتژی عدم اکران فیلمهای در سینما و ارائه آنها در بستر فضای مجازی اعتراضاتی را برانگیخته است. این در حالی است که کمپانی «آمازون» رقیب اصلی نتفلیکس، فیلمهایش ر ا در سالنهای سینمای نیز اکران میکند.
هفتادویکمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۸ می (۱۸ اردیبهشت) با نمایش فیلم «همه میدانند» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی افتتاح میشود و تا ۱۸ می ( ۲۸ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت. امسال «کیت بلانچت» ریاست هیئت داوران بخش رقابتی را بر عهده دارد.
مترجم: میثم رخفروز
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- با این همه جشنواره چه کنیم؟
- جشنوارههای سینمایی و کشف استعدادها
- با حضور اما کورین و اولیویا کولمن؛ یوروس لین «غرور و تعصب» را میسازد
- «روزی روزگاری در هالیوود۲» در نتفلیکس با کارگردانی دیوید فینچر
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- پایان مهلت ثبتنام بخش رسمی جشنواره کن/ فیلمهایی که شیفتگان سینما را مشتاق جشنواره فرانسوی میکند
- نتفلیکس «صد سال تنهایی» را وفادارانه و شیوا اقتباس کرده است
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- غولی که دنیای سرگرمی را میبلعد/ آیا درآمد نتفلیکس در سال جدید بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار میشود؟
- بررسی سریالهای پربیننده ۲۰۲۴/ سریال در عصبانیترین حالت ممکن
- غوغای فصل جدید یک سریال؛ «بازی مرکب» روی دست «چهارشنبه»
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ ۱۷ فیلم برتر برای تماشای آنلاین در آذر ۱۴۰۳؛ از «بیتلجوس ۲» تا «ماریا»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود
- نگاهی به تازهترین قسمت برنامه «اکنون»؛ سیر و سلوک بازیگری





