کمپانی «نتفلیکس» تهدید کرد هیچ یک از تولیدات سینماییاش را در هفتادویکمبن جشنواره فیلم کن به نمایش نخواهد گذاشت.
به گزارش سینماسینما به نقل از هالیوود ریپورتر، پس از آن که «تیری فرمائو» دبیر جشنواره کن حدود یک ماه پیش اعلام کرد هیچ از محصولات کمپانی «نتفلیکس» را در بخش رقابتی جشنواره نخواهد پذیرفت، حالا مسئولان این کمپانی آمریکایی نیز تهدید کردند در این صورت هیچ فیلمی را به بزرگترین رویداد سینمایی جهان نخواهند برد.

«نتفلیکس» تصمیم نهایی در این باره را به پس از اعلام رسمی فیلمهای جشنواره کن در تاریخ ۱۲ آوریل (۲۳ فروردین) موکول کرده است.
در صورتی که کمپانی «نتفلیکس» تهدید خود را عملی کند حضور بسیاری از فیلمسازان مطرح در جشنواره کن تحت تاثیر قرار میگیرد چرا که پیش از این گمانهزنیهای فراوانی درباره حضور تولیدات این کمپانی در جشنواره مطرح شده بود که از آن جمله میتوان به «نروژ» ساخته «پل گرینگرس»، «تاریکی را نگه دار» به کارگردانی «جرمی سالنیر» و همچنین فیلم «روی دیگر باد» ساخته «اورسن ولز» اشاره کرد که پس از چندین دهه تکمیل و آماده نمایش شده است.
تهدید جشنواره کن از سوی مسئولان کمپانی «نتفلیکس» در واقع اقدامی تلافیجویانه در ارتباط با قانونی است که برای اولین بار در جشنواره سال گذشته اعلام شد و طبق آن فیلمهایی که اکران عمومی در سینماهای فرانسه نداشته باشند واجد شرایط حضور در بخش رقابتی جشنواره نخواهند بود.
از آنجایی که محصولات نتفلیکس در سینمای فرانسه اکران عمومی ندارند و پس از جشنواره مستقیما و به صورت سرویس دیجیتالی روی اینترنت قرار میگیرند، این فیلمها به صورت خودکار از حضور در مهمترین بخش جشنواره محروم میشوند.
«نتفلیکس» به یک بازیگر اصلی در صنعت سینمای جهان تبدیل شده و میلیونها دلار صرف پروژههای بزرگ سینمایی با کارگردانان طراز اول میکند اما استراتژی عدم اکران فیلمهای در سینما و ارائه آنها در بستر فضای مجازی اعتراضاتی را برانگیخته است. این در حالی است که کمپانی «آمازون» رقیب اصلی نتفلیکس، فیلمهایش ر ا در سالنهای سینمای نیز اکران میکند.
هفتادویکمین جشنواره فیلم کن از تاریخ ۸ می (۱۸ اردیبهشت) با نمایش فیلم «همه میدانند» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی افتتاح میشود و تا ۱۸ می ( ۲۸ اردیبهشت) ادامه خواهد داشت. امسال «کیت بلانچت» ریاست هیئت داوران بخش رقابتی را بر عهده دارد.
مترجم: میثم رخفروز
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک چرخش استراتژیک بزرگ؛ نتفلیکس برای خرید برادران وارنر، وارد مذاکرات انحصاری شد
- اظهار نظر تند جیمز کامرون؛ فیلمهای نتفلیکس نباید به جوایز اسکار راه یابند
- با این همه جشنواره چه کنیم؟
- جشنوارههای سینمایی و کشف استعدادها
- با حضور اما کورین و اولیویا کولمن؛ یوروس لین «غرور و تعصب» را میسازد
- «روزی روزگاری در هالیوود۲» در نتفلیکس با کارگردانی دیوید فینچر
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- پایان مهلت ثبتنام بخش رسمی جشنواره کن/ فیلمهایی که شیفتگان سینما را مشتاق جشنواره فرانسوی میکند
- نتفلیکس «صد سال تنهایی» را وفادارانه و شیوا اقتباس کرده است
- آموختههایی از پشت صحنه «صد سال تنهایی»/ آیا مارکز از نتیجه اقتباس راضی میشد؟
- غولی که دنیای سرگرمی را میبلعد/ آیا درآمد نتفلیکس در سال جدید بیشتر از ۴۰ میلیارد دلار میشود؟
- بررسی سریالهای پربیننده ۲۰۲۴/ سریال در عصبانیترین حالت ممکن
- غوغای فصل جدید یک سریال؛ «بازی مرکب» روی دست «چهارشنبه»
- بر اساس اعلام سامانه نمایش آنلاین نتفلیکس؛ کمک ۵۲ میلیون دلاری «صد سال تنهایی» به کلمبیا
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





