مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در برج میلاد برگزار شد.
به گزارش سینماسینما، مراسم اختتامیه چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران عصر سهشنبه دوم آبان ماه با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و با اجرای محمد سلوکی در برج میلاد آغاز شد.
بعد از پخش تصاویری از حمله صهیونیستها به مردم مظلوم فلسطین مهدی آذرپندار دبیر این رویداد روی صحنه آمد و گفت: خوش آمدید، قدم بر چشم من گذاشتید. از همه دوستان فیلمسازان داوران و فعالان هنر تشکر میکنم. قبلا عرض کرده بودم که قصد ندارم گزارش بدهم چون فکر میکنم همه یک بالا سری داریم که گزارش کار ما را میداند، فقط یک گزارش باید به مدیران بدهیم که ارایه میشود و مهمتر از همه گزارش به علاقهمندان سینما و فیلمسازان است البته آنان هم آمدند و دیدند و امیدوارم اگر خواستند روزگاری از دوره چهلم یاد کنند این دوره را با استقبال یاد کنند.
وی ادامه داد: برای من مهمتر از همه همین بود، امیدوارم سالهای سال جشنواره را در شرایطی برگزار کنیم که هیچ جنگی نباشد و این ظلم هفتاد و پنج ساله صهیونیستها برطرف شود. امیدوارم جشنواره را سالهای سال در شرایطی که فلسطین آزاد شده و هیچ ظلمی در دنیا نیست برگزار شود.
در ادامه یادبود شهید امیر اسکندر یکه تاز از شهدای انجمن سینمای جوانان برگزار شد.
سپس محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی روی صحنه آمد و بیان کرد: خوشحالم که امشب در آیین اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه حضور دارم. خوشحالم که در جمع هنرمندان بسیار خوب، جوان، با نشاط و با انرژی و فیلمسازان داخلی و خارجی، اهالی رسانه، مسئولان سینمایی، نمایندگان مجلس و خانواده شهدا هستم. به دوست و برادر گرامی مدیر جهادی مهدی آذرپندار خسته نباشید می گویم که در برگزاری جشنواره اهتمام ویژه داشت.
وی ادامه داد: از اهالی رسانه تشکر میکنم که این روزها بازتاب خوبی را رقم زدند و اطلاعات مفیدی را مخابره کردند. از فیلمسازانی که از مردم مظلوم فلسطین حمایت کردند نیز تشکر میکنم. امسال شاهد جشنواره متفاوتی بودیم که شاید نقطه عطفی بود در میان جشنوارههای این سال ها. در بررسی اجمالی که داشتیم در جشنوارههای داخلی و خارجی چنین استقبال و ارسال آثاری بی سابقه بود. تنوع ژانرها که سیاستگذاری سازمان سینمایی بود امسال به بار نشست. در این دوره ژانرهای خوب، کارگردان های خوب و فیلم های خوبی داشتیم. همچنین نگاه جدی به شهرستانها داشتیم که آثارشان نسبت به دوره گذشته ارتقا پیدا کرده بود.
رییس سازمان سینمایی متذکر شد: توجه به مسایل جدی کشور مثل جمعیت و فرزندآوری در جشنواره دیده میشد. در تفاوت این دوره باید بگویم نسلی جوان و امیدوار دیدیم که آثار قابل اعتنایی خلق کرده بودند. من اکثر فیلمها را دیدم و بر خود بالیدم که چنین نسلی در کشور پرورش پیدا کردند اما دو نکته میگویم؛ یکی از مهمترین کشورهای جهان اسلام در حوزه سینما جمهوری اسلامی است، ما در دنیا صاحب سینما هستیم و در کشورهای تمام مکاتب دینی، جمهوری اسلامی جزو کشورهای معتبر است پس طبیعتاً انتظار از سینمای ما در دنیا متفاوت است. در سالهای گذشته واژگان متعددی در سینما مطرح بوده است یک زمان سینمای دینی، یک زمان سینمای معناگرا و زمانی نام سینمای ملی بر آن گذاشته شده است اما امروز همه این واژهها در نظریه سینمای اسلامی مطرح است و باید تلاش کنیم سینمای اسلامی داشته باشیم.
وی یادآور شد: دوستان در تبیین نظریه سینمای اسلامی عجله نکنند. الان دوستان روشنفکر موضع میگیرند اما سینمای اسلامی یعنی سینمای پیشرو و عدالتخواهانه و ستم ستیز، اسلام دین مترقی است. اگر ما قرائت درستی نداشتیم این یک بحث دیگر است اما سینمای اسلامی هم میتواند سینمای مترقی باشد نه بازدارنده و محدود کننده. اگر نظریه سینمای اسلامی در کشور شروع شود که ما مقدمات آن را فراهم کردهایم خیلی از مشکلات حل میشود. جهان اسلام منتظر این نوع سینماست، امروز سینمای اسلامی میتواند برندی برای کشورهای مسلمان باشد و شاخصهای خود را داشته باشد پس تلاش میکنیم این سینما محقق شود و بازدارنده نباشد. باید دستورالعملهایی برای آن داشته باشیم، یکی از مشکلات جوامع بشری امروز فاصله گرفتن از دین است امروز خیلی از ماها دچار پریشان احوالی و گرفتاری هستیم. بحث، اقتصادی نیست بلکه حالمان خوش نیست چون از خدا فاصله گرفتهایم. در تلاشیم گامی برای این امر برداریم. امیدوارم روزهای خوبی برای سینمای ایران رقم بخورد.
در ادامه جوایز بخش بینالملل اهدا شد.
در این بخش پس از قرائت بیانیه هیات داوران، جایزه حقیقت جویان به سمیح ساغمان برای «گلاب گل» از افغانستان اهدا شد.
در بیانیه هیات داوران برای جایزه دیگری با عنوان راه ابریشم آمده بود: امسال جشنواره دو جایزه حقیقت جویان و راه ابریشم را به جوایز اضافه کرده است. جایزه حقیقت جویان به کسانی اهدا میشود که برای یافتن حقیقت تلاش کردند و با سختی فیلم ساختند. جایزه بزرگ راه ابریشم به فیلمسازانی تعلق میگیرد که تلاش میکنند ظرفیتهای پنهان راه ابریشم را نشان بدهند.
جایزه راه ابریشم تعلق میگیرد به فیلمی که داستان مستندگونه دارد و پیام انسانی را میرساند؛ به «میراث باد» به کارگردانی نسیم سهیلی.
نسیم سهیلی هم بعد دریافت جایزهاش گفت: این جایزه خیلی برای من ارزشمند است چون تازه اول کار هستم. شادی این جایزه را به تمام کودکان جنگ به ویژه کودکان غزه تقدیم میکنم و آرزوی صلح دارم.
جایزه بهترین فیلم تجربی هم به یه یوان برای فیلم «اکنون» از چین تعلق گرفت.
در ادامه نقی نعمتی از داوران بخش بینالملل هم بیان کرد: دوست دارم یادی از داریوش مهرجویی نازنین داشته باشیم. وقتی این خبر را شنیدم یکی از بدترین روزهای زندگی من بود، یادی کنیم از فیلمهای او، وقتی «مهمان مامان» را میبینید، متوجه میشوید چقدر یک فیلمساز میتواند سفره ایرانی را به خوبی نشان میدهد. با دیدن «نارنجی پوش» متوجه میشوید چقدر یک فیلمساز میتواند مسأله محیط زیست را بهخوبی نشان بدهد.
وی افزود: من فستیوالهای زیادی رفتهام و دیدهام و به نظرم فیلمهای حاضر در این رویداد هر کدام میتوانستند تکتک جوایزی بگیرند.
جایزه بهترین فیلم مستند به فیلم «برلین کوچک» از فرانسه رسید.
جایزه بهترین پویانمایی این بخش هم به فیلم «وقتی جنگ تمام شود» از ایتالیا تعلق گرفت.
جایزه بهترین فیلم داستانی بخش بینالملل به حسن حکمت روش برای فیلم «همه چیز به نظر آقای کاف بستگی دارد» از ایران اهدا شد. دارنده این جایزه به طور مستقیم به آکادمی اسکار معرفی میشود.
در مراسم جوایز نهادها و سازمانها به این شرح اهدا شد:
جایزه سوم بنیاد ۱۵ خرداد به «باشه برای فردا» به کارگردانی علی رحیمی رسید.
جایزه دوم این بنیاد به «زاک» ساخته علی خسروی اهدا شد.
علی خسروی در سخنان کوتاهی گفت معنای فیلم من بچه است از این رو جایزهام را به بچههای غزه تقدیم میکنم.
جایزه اول هم به مهدی برجیان برای «فیل سفید» تعلق گرفت.
جایزه سازمان تبلیغات اسلامی به فیلم «شریف» ساخته محمد علیزاده فرد رسید.
علیزاده فرد در سخنانی گفت: همه مردم دنیا دنبال شرافت هستند و هیچ انسان باشرفی نمیتواند نسبت به کشته شدن بچههای غزه بی تفاوت باشد.
جایزه کتاب و سینما هم به مرتضی علیزاده برای «خوانا بنویسید» اهدا شد.
علیزاده نیز عنوان کرد: بر حسب وظیفه اول از خدا بعد پدر و مادرم و همسر فداکارم تشکر میکنم.
جایزه شهرداری نیز به فیلم های «خوانا بنویسید» و «شورشی» اهدا شد.
در ادامه محمد امین توکلی زاده معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران در سخنانی بیان کرد: ما فراموش نمیکنیم که طفل نوجوانی بودیم که تلویزیون هشدار می داد که میخواهیم تصاویری پخش کنیم که آنهایی که ناراحتی قلبی دارند، نگاه نکنند. موضوع این بود که بازوی یک نوجوانی را که به سمت صهیونیستها سنگ پرتاب کرده بود، شکستند این تصاویر متاثر کننده بود اما الان هر روز غزه بمباران میشود. انگار تصمیم گرفته شده است ظلم عادی شود. اسراییل از ابتدا شروع به مظلوم نمایی کرد مثلا گفت که حماس کودکان آنها را سر بریده اما نتوانست تصویری ارائه کند اما حتما تصویرسازی و حتما یک هولوکاست دیگر را جعل میکنند.
وی ادامه داد: حتما سینمایی که رگ معیشت آن به نظام ظلم بسته است به یک جعل هلوکاست دیگر دست میزند اما اینبار جلوی آنها ایستادگی میشود. یک گروه کوچک فلسطینی، نه یک دولت، نه یک ارتش، گروهی که هواپیمای جنگی ندارد، نظام اطلاعاتی ندارد، هفتاد سال است که در محاصره است، تلفنهایش در شنود است و به ناگاه طوفانی بر پا می کنند که هرچه تلاش میشود این آبروریزی را پنهان کنند، نمیشود. از بزرگترین دیوار آهنی رد میشوند گرچه لحظه به لحظه شهید میشوند اما موفق شدند. ما از سینمای کشورهای سلطه انتظاری نداریم اما شاید زمان آن رسیده یک سینمای دیگر شروع به کار کند و آن سینمایی که فریاد مظلومان باشد و نگذارد یک هلوکاست دیگر جعل شود. باید سمت مظلوم ایستاد. صدای مظلومیت مردم غزه از گوشه گوشه دنیا بلند شد و همان دانشگاهها و تیمهای فوتبال که خودشان درست کرده بودند صدای غزه شدند. خوشحالیم سینمایی داریم که بتواند ندای مظلومان باشد.
در ادامه بزرگداشت داریوش یاری کارگردان سینما با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی آذرپندار و محمد خزاعی برگزار شد.
یاری گفت: بزرگ شمایید که امروز من را به یاد داشتید. دم همه مدیران بامعرفتی که هر وقت پشت در اتاقشان نشستم من را دست خالی نگذاشتند و دم همه دوستانم گرم. غزه یک نوار باریک بین ظالم و مظلوم است. نوار باریک غزه هیچوقت پاره نمیشود.
سپس محمدمهدی اسماعیلی در سخنانی بیان کرد: به همه حاضران، فیلمسازان جوان و پر آتیه کشورمان، به مهمانان خارجی، هیاتهای انتخاب و داوری و همه کسانی که زحمت کشیدند تا امروز چهلمین جشنواره به اتمام برسد خوشامد میگویم و به همه این موفقیت را تبریک عرض می کنم. ایام خاصی را پشت سر می گذاریم، ایام اندوه باری است به واسطه جنایات صهیونیستها. کودکان مظلوم و بی پناه توسط رژیمی که اساسش قتل و غارت بوده کشته میشوند. امیدوارم به زودی اضمحلال آنها را ببینیم.
وی ادامه داد: جشنواره به دوره چهلم رسیده است. چهل در ادبیات دینی ما یک عدد مقدس است، هر چیزی میخواهد به تکامل برسد از این عدد یاد می شود. وقتی موسی به کوه طور برای گفتگو با پرودگار میرود به عدد چهل ختم میشود، پیامبر نیز در چهل سالگی به بعثت مبعوث شد بنابراین امیدواریم چهلمین دوره جشنواره آغاز یک حرکت تکاملی جدید مبتنی بر شناخت از نیازهای جامعه ایرانی باشد. بسیار امیدوار شدیم با دیدن صفهای طولانی، با دیدن ذوق و شوق بچهها. امیدوارم ریلگذاری که شده به ثمرات دلنشینی منجر شود، ما رسالت های مختلفی در سینما داریم و امیدوارم سینمای ما بازتابی از این رسالت باشد و در آن صدای مظلومان شنیده شود. ما از سینما چنین جایگاهی را انتظار داریم و مطمئنیم این مسیر شکل میگیرد.
وزیر ارشاد تاکید کرد: من افتخار داشتم در یکی از جشنوارههای منطقهای در یاسوج بودم؛ در شهرستانی که از حداقلهای زیر ساختی محروم است و حتی سینمای چندانی در این استان وجود ندارد ما البته چند پروژه سینمایی را در این استان افتتاح میکنیم اما پسران و دختران یاسوجی در عرصه سینما فعال بودند. از سیاست های خوب من توجه به دفاتر انجمن در شهرستان های مختلف است، ما تجهیزات همه دفاتر را نوسازی میکنیم برای اینکه این بودجه به دست دفاتر برسد به آقای آذرپندار و خزاعی گفتیم شماره حساب دفاتر را بدهند تا این بودجه مستقیم به حسابشان واریز شود.
وی در پایان صحبت هایش بیان کرد: ما به سینمای امید بخش معناگرا توجه میکنیم. جا دارد از مرحوم آتیلا پسیانی، داریوش مهرجویی و همسر گرامی او یاد کنم و علو درجات را برای آن ها خواهانم. امیدوارم شما سینماگران جوان افتخارات بیشتری نسبت به گذشته برای آینده این سرزمین به یادگاری بگذارید.
در ادامه مراسم جوایز بخش مسابقه سینمای ایران اهدا شد.
جایزه بهترین فیلم پویانمایی به فاطمه جعفری برای «ده سالگی» اهدا شد.
دیپلم افتخار بهترین مستند به هادی شریعتی برای «سایه سلطان» تعلق گرفت.
هادی شریعتی در سخنانی بیان کرد: جشنواره پرشوری بود، از تکتک عواملم تشکر میکنم. من هنرجوی انجمن سینمای جوان نجف آباد بودم، وقتی وارد این عرصه شدم یک حامی همیشگی داشتم البته ۶ سال است که آن حامی همیشگی را از دست دادم، اما این لحظه را به او تقدیم میکنم و میگویم مامان من بالاخره این جایزه را گرفتم.
جایزه بهترین فیلم مستند به فاطمه مرزبانی برای «دیوارههای مرز» رسید.
دیپلم افتخار بهترین کارگردان فیلم تجربی به رضا دانش پژوه برای فیلم «حجم تراکم» تعلق گرفت.
جایزه بهترین فیلم تجربی به محمد کچویی برای فیلم «پا د بوره» رسید.
دیپلم افتخار بهترین دستاورد هنری به امین جهانی برای طراحی صحنه و لباس «خودکشی به سبک نیچه» تعلق گرفت.
جایزه این بخش به محمدرضا سامیان برای بازی در فیلم «بازسازی» رسید.
جایزه بهترین صدای فیلم به سامان شهامت و بهنیا یوسفی برای فیلم «تاکسیدرمیست» رسید.
دیپلم افتخار بهترین تدوین به مصطفی ربانی برای فیلم «روزی روزگاری سینما» رسید.
جایزه این بخش به حمید نجفی راد برای فیلم «خودکشی به سبک نیچه» اهدا شد.
نجفی راد بعد از دریافت جایزه اش بیان کرد: من سال ۷۹ وارد انجمن شدم، این جایزه از آن جهت برای من جذاب است که اولین کسی که به من اعتماد کرد تا تدوین فیلمش را انجام دهم زهره زمانی بود و آخرین نفری هم که به من اعتماد کرد آقای کلاری هستند.
جایزه بهترین فیلمبرداری به علی طالبی برای فیلم «یوفو» تعلق گرفت.
جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی به پیام کردستانی برای فیلم «خودکشی به سبک نیچه» رسید.
جایزه بهترین فیلمنامه به محمد منصوبی برای فیلم «مدیر مدرسه» اهدا شد.
جایزه بهترین فیلم کوتاه از نگاه ملی به محسن مجیدپور و محمد علیزادهفرد برای فیلم «شریف» تعلق گرفت.
جایزه ویژه دبیر جشنواره به زهره صباغیان برای «اذان صبح به افق یزد» اهدا شد.
جایزه ویژه هیات داوران به علی علیزاده برای «قوتار» رسید.
بهروز شعیبی در ادامه روی صحنه آمد و گفت: جشنواره در روزگار تلخی برگزار میشود اما امیدوارم کام فیلمسازان تلخ نشود. در ادامه متنی را از هیات داوران میخوانم.
در بخشی از این متن آمده بود:
این نخستین گردهمایی سینماگران پس از قتل مهرجویی و همسرش وحیده است، این درد را تسلایی نیست اختتامیه جشنواره فرصتی است برای یاد کردن از او، او فیلم خوب ساختن را به سینمای ایران آورد و تنوع آثارش درسی است برای نسلهای بعد که از تجربه اندوزی نترسند.
جایزه بهترین کارگردان فیلم داستانی به حمید حسینی و مهدی حسینی برای فیلم «یوفو» رسید.
در ادامه جایزه بخش شاخه زیتون از نگاه رییس سازمان سینمایی به «شورشی» تعلق گرفت.
دیگر جایزه این بخش از نگاه رییس سازمان سینمایی به زهرا ترکمنلو برای «صونا» اهدا شد.
هاشمی یکی از تهیهکنندگان «شورشی» در سخنانی گفت: موشکش را بچههای غزه میخورند جایزهاش را ما میگیریم. این جایزه متعلق به بچههای غزه است.
جایزه بهترین فیلم در بخش سینمای ایران نیز به پیام کردستانی و بهمن رضائی برای فیلم «خودکشی به سبک نیچه» تعلق گرفت.
جایزه بزرگ جشنواره به عنوان بهترین فیلم به علی علیزاده برای فیلم داستانی «قوتار» از ایران اهدا شد.
جایزه بهترین فیلم از نگاه مخاطبان به فرهاد شنتیایی و سماع اسماعیلدخت برای فیلم «مورچه» رسید.
شنتیایی در سخنانی گفت: ممنونم که «مورچه» را دیدید. فارغ از موضوعات داوری، از تیم آقای آذرپندار تشکر میکنم چون جشنواره با شکوهی برگزار کردند. امیدوارم این جایزه به فجر برگردد چون سینما بدون مخاطب فقط تکنولوژی است. همچنین از خانواده ام تشکر میکنم، از مهدی قربانی هم ممنونم که اینقدر درخشان بازی کرد، از استاد عالی مقامم سعید روستایی هم تشکر میکنم.
سعید نجاتی سرپرست کانون دانشآموختگان که متولی اخذ آرای مردمی بود نیز در پایان عنوان کرد: ما سعی کردیم از آرا صیانت کنیم تا حتی یک رای جابهجا نشود البته فاصلهها هم بسیار نزدیک بود و نشان میدهد چهار پنج فیلم درجه یک داشتیم.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- توضیح شهاب حسینی درباره صحبتهایش در اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران
- اختتامیه چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران/ از تذکرات شهاب حسینی تا هشدار برای سرنوشت «هامون»
- سقوط آزاد جشنواره فیلم کوتاه تهران به چاه بیاعتباری
- معرفی نامزدهای چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران
- آثار راهیافته به پیچینگ حرفهای جشنواره فیلم کوتاه تهران معرفی شدند
- فیلمهای راهیافته به مسابقه سینمای بینالملل چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران اعلام شدند
- عکاسان راهیافته به مسابقه و نمایشگاه عکس «ایران من» اعلام شدند/ معرفی اعضای هیات انتخاب و داوری
- با معرفی هیات انتخاب و داوری؛ آثار مستند راهیافته به چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران اعلام شد
- آثار تجربی راهیافته به چهلمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران اعلام شد/ معرفی اعضای هیات انتخاب و داوری
- کتاب «چهلسالگی جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران» منتشر میشود؛ تاریخنگاری و فیلمنگاری یک رویداد جوان اما قدیمی
- جایزه بزرگ جشنواره فیلم کوتاه تهران به «فیلسوف» رسید
- آثار اقتباسی سیونهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند
- پوستر سی و نهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران رونمایی شد
- فرانسه، اسپانیا و هند در صدر متقاضیان شرکت در جشنواره فیلم کوتاه تهران
- مهلت ارسال آثار در بخش ملی تمدید نمیشود/ ثبت نام ۱۳۱ کشور در سی و نهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران
پربازدیدترین ها
- ردپای یک کارگردان مؤلف / نگاهی به فیلمهای کوتاه سعید روستایی
- وقتی زن تبدیل به «ناموس» میشود/ نگاهی به فیلم «خورشید آن ماه»
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
آخرین ها
- حضور همراه اول با مجموعهای از سرویسهای فناورانه در نمایشگاه تلکام ۲۰۲۴
- بازگشت جنابخان به تلویزیون همراه با محسن کیایی
- «در آغوش درخت» بهترین فیلم بلند سینمای جهان جشنواره هندی شد
- نکوداشت خسرو خسروشاهی در جشنواره فیلم رشد
- «شهر خاموش» و «شناور» در شبکه نمایش خانگی
- به پاس یک عمر دستاورد سینمایی؛ خرس طلایی افتخاری برلین به تیلدا سوئینتون اهدا میشود
- کنسرت نمایش ایرج، زهره، منوچهر / گزارش تصویری
- حقایقی درباره محمد نوری به بهانه سالروز تولد او/ مردی که از شکست هراس نداشت
- ذلت ماندن یا لذت رفتن و رستن!
- جدول فروش سینمای ایران در آخرین روز پاییز/ پنج فیلمی که از ابتدای امسال بیش از ۱۰۰ میلیارد فروختند
- نمایش «دِویل» تمدید شد/ آغاز اجرای نمایش «تشنگان» از ۴ دی
- شایعه فروش آثار تجسمی مربوط به فروغ فرخزاد و سهراب سپهری/ سریال و فیلم مستند سهراب و فروغ به زودی کلید میخورد
- نامزدی یک فیلم کوتاه ایرانی-آمریکایی در جوایز آکادنی فیلم سوئد
- نشست خبری بزرگداشت فروغ فرخزاد / گزارش تصویری
- درباره سه مستند سینماحقیقت/ از جسارت نمایش عریان اعتیاد تا عشق به سینما در اتاق آپارات
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- چرا «لیلی» سریال «داییجان ناپلئون» زشت بود؟/ پاسخ ناصر تقوایی را بخوانید
- «تیآرتی» ترکیه آغاز به کار کرد؛ صداوسیما هنوز در فکر سانسور است
- سیمرغ مردمی به جشنواره فیلم فجر بازگشت
- بستههای ویژه شب یلدای همراه اول با هدیه دیجیتال معرفی شد
- آنونس رسمی عاشقانه «عزیز» رونمایی شد
- با نظرسنجی از ۱۷۷ منتقد فیلم؛ نشریه ایندی وایر برترینهای سال ۲۰۲۴ سینما را معرفی کرد
- احمد رسولزاده و «بنهور» در بیست و هفتمین قسمت «صداهای ابریشمی»
- درباره «بی همه چیز»؛ درامی پیچیده با شخصیتهایی چندلایه
- نشست «شاهد عینی» / گزارش تصویری
- نگاهی به فیلم «هفتاد سی»/ در بستر واقعیت
- موقعیت فیلمهای ایران و سینماگران فراملی در فرانسه
- قهوه دمنکشیده/چرا سریال مهران مدیری نتوانست انتظارات را برآورده سازد؟
- سرقتهای سریالی ۳زن به سبک «تسویه حساب»
- با اعلام آکادمی داوری؛ نامزدهای اولیه اسکار معرفی شدند/ یک انیمیشن ایرانی در میان آثار