سینماسینما،علی پاکزاد-جهانگیر کوثری تهیه کننده سینما گفت:« عوامل فیلم «فراری» روی آقای تنابنده حساب ویژه ای باز کردند. یعنی ما متصور بودیم که با حضور محسن تنابنده در سریال«پایتخت» و همزمانی اکران «فراری» به فروش فیلم کمک خواهد کرد اما انتظارات و برنامه ریزی ما اشتباه از آب در آمد و هیچ کدام از این مسائل روی فروش فیلم تاثیر نگذاشت. مردم ترجیح دادند که تنابنده را در خانه و از طریق تلویزیون ببنند.»
به گزارش سینماسینما، جهانگیر کوثری تهیه کننده و مجری با سابقه کشورمان اکنون فیلم «فراری» به کارگردانی علیرضا داوودنژآد را بر روی پرده سینماهای کشوردارد. کوثری اعتقاد دارد که عوامل مختلف باعث شده است که از این فیلم استقبال خوبی صورت نگیرد.
جهانگیر کوثری تهیه کننده فیلم «فراری» درباره اکران عمومی این فیلم گفت:«متاسفانه امروز سینماهای ما رونق قبل را ندارند. البته شرایط جامعه ، کشور و منطقه ای که در آن زندگی می کنیم بسیار مهم است. مردم دیگر مایل نیستند که در سینماها حاضر شوند و فیلم های مورد علاقه شان را دنبال کنند. این استقبال نسبت به سالهای گذشته به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.»
او ادامه داد:« فیلم های «مصادره»،«لاتاری»و «به وقت شام» پیش بینی بسیار زیادی برای بحث فروش داشتند که آنها نیز فروش خوبی نداشتند و آن طور که پیش بینی کرده بودند اوضاع پیش نرفت. برای رسیدن به اکران نوروزی تلاش بسیاری کردیم. به هر حال شانزده فیلم برای حضور در اکران نوروزی تلاش می کردند که خوشبختانه ما توانتیم که این اکران مهم را به دست بیاوریم.»
جهانگیری درباره عدم فروش بالای فیلم «فراری» گفت:«فیلم ما دچار یک یخ زدگی شد. یعنی این فیلم آن طور که باید و شاید به فروش قابل قبولی دست پیدا نکرد. عوامل فیلم «فراری» روی آقای تنابنده حساب ویژه ای باز می کرد. یعنی ما متصور بودیم که با حضور محسن تنابنده در سریال«پایتخت» و همزمانی اکران «فراری» به فروش فیلم کمک خواهد کرد اما انتظارات و برنامه ریزی ما اشتباه از آب در آمد و هیچ کدام از این مسائل روی فروش فیلم تاثیر نگذاشت. مردم ترجیح دادند که تنابنده را در خانه و از طریق تلویزیون ببنند.»
تهیه کننده فیلم «فراری» درباره نمایش «کوروش» گفت:«اکنون درگیر نمایش«کوروش» در تالار وحدت هستم. این نمایش یک اتفاق تاریخی است. زیرا تا به امروز درباره کوروش هیچ نمایش یا فیلمی ساخته نشده است.سعی کرده ایم که تصویر متناسبی را از کوروش نمایش دهیم؛ در خرداد ماه نیز یک فیلم سینمایی را کلید خواهیم زد.»
جهانگیر کوثری درباره برگزاری جشنواره های سینمایی در ایران گفت:«به دلیل وجود معیارها و قوانینی که در کشور حاکم است ما هیچ وقت نمی توانیم جشنواره های استانداردی برگزار کنیم. دلیل آن هم این است که مخاطب خرجی ما در نظر می گیرد که آیا تا چه حد حضورش در ایران می تواند مثمر ثمر باشد. موقعیت سینمای ایران و به خصوص سینمای نوین ایران که از سال ۱۳۶۰ به وجود آمده است یک اتفاق بسیار مهم در جهان است. ما اکنون جایگاه مناسبی داریم. بسیاری از جشنواره های مهم دنیا فیلم های ما را نمایش می دهند و حضور ما فوق العاده بوده است. شما نگاه کنید اکنون در جشنواره کن دو فیلم در بخش مسابقه حضور دارند که این موضوع بسیار مهم است. این سینما به چه دلیل به این جایگاه رسیده است؟ به دلیل تعامل جشنواره فجر با سینما بود.آیا این تعامل امروز هم دیده می شود؟»

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- با صدای رخشان بنیاعتماد، لیلی گلستان، جهانگیر و باران کوثری؛ نسخه صوتی داستان «تیستو سبزانگشتی» منتشر میشود
- عکسی قدیمی که شبنم مقدمی منتشر کرد/ تنابنده، اصلانی و مقدمی؛ ۲۱ سال پیش
- جهانگیر کوثری فینال «یورو ۲۰۲۴» را گزارش میکند
- واکنش روحالله سهرابی به ادعای جهانگیر کوثری؛ کی و کجا برای اکران فیلمتان مراجعه کردهاید؟
- جهانگیر کوثری: باران کوثری هم ممنوع از تصویر است هم ممنوع از خروج هم ممنوع از پوستر
- اکران فیلمی با بازی محسن تنابنده از هفته آینده
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
- ماجرای قهر و آشتیها در صداوسیما/ زندگی شیرین میشود؟
- «پایتخت» جدید، فرصت نو برای سیما
- مرد هزار چهره / درباره محسن تنابنده
- فروش دو میلیاردی «سه کام حبس» در چهار روز
- پریناز ایزدیار و محسن تنابنده به شبکه نمایش خانگی میآیند
- وقتی دیر میشود/ نگاهی به سریال «رهایم کن»
- چهارمین جایزه بین المللی محسن تنابنده برای فیلم جنگ جهانی سوم از جشنواره فانتاسپوآ برزیل
- رهایش نکنیم/ نگاهی به سریال «رهایم کن»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نگاهی به «عروج» به بهانه زادروز لاریسا شپیتکو/ لحظه روبرو شدن با «خود»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
آخرین ها
- یک واکنش دیرهنگام؛ بیانیه آکادمی داوری در پی خشونت علیه برنده اسکار
- پس از ۴ دهه برگزاری در یوتا؛ جشنواره ساندنس به کلرادو میرود
- فرشته سقوط کرده/ نگاهی به فیلمنامه «هیات منصفه شماره ۲» با بررسی عناصر مشترک درامهای دادگاهی
- «داستان سلیمان»؛ یک داستان واقعی از هزاران پناهجوی جهان
- «یک نبرد پس از دیگریِ» دیکاپریو کوتاهتر شد!
- یک عشق بی رحم،مجازات اعدام را در بریتانیا لغو کرد
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- هدیه نوروزی سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده (۲)» با صدای فرهاد اصلانی
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند