سینماسینما،علی پاکزاد-جهانگیر کوثری تهیه کننده سینما گفت:« عوامل فیلم «فراری» روی آقای تنابنده حساب ویژه ای باز کردند. یعنی ما متصور بودیم که با حضور محسن تنابنده در سریال«پایتخت» و همزمانی اکران «فراری» به فروش فیلم کمک خواهد کرد اما انتظارات و برنامه ریزی ما اشتباه از آب در آمد و هیچ کدام از این مسائل روی فروش فیلم تاثیر نگذاشت. مردم ترجیح دادند که تنابنده را در خانه و از طریق تلویزیون ببنند.»
به گزارش سینماسینما، جهانگیر کوثری تهیه کننده و مجری با سابقه کشورمان اکنون فیلم «فراری» به کارگردانی علیرضا داوودنژآد را بر روی پرده سینماهای کشوردارد. کوثری اعتقاد دارد که عوامل مختلف باعث شده است که از این فیلم استقبال خوبی صورت نگیرد.
جهانگیر کوثری تهیه کننده فیلم «فراری» درباره اکران عمومی این فیلم گفت:«متاسفانه امروز سینماهای ما رونق قبل را ندارند. البته شرایط جامعه ، کشور و منطقه ای که در آن زندگی می کنیم بسیار مهم است. مردم دیگر مایل نیستند که در سینماها حاضر شوند و فیلم های مورد علاقه شان را دنبال کنند. این استقبال نسبت به سالهای گذشته به صورت قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.»
او ادامه داد:« فیلم های «مصادره»،«لاتاری»و «به وقت شام» پیش بینی بسیار زیادی برای بحث فروش داشتند که آنها نیز فروش خوبی نداشتند و آن طور که پیش بینی کرده بودند اوضاع پیش نرفت. برای رسیدن به اکران نوروزی تلاش بسیاری کردیم. به هر حال شانزده فیلم برای حضور در اکران نوروزی تلاش می کردند که خوشبختانه ما توانتیم که این اکران مهم را به دست بیاوریم.»
جهانگیری درباره عدم فروش بالای فیلم «فراری» گفت:«فیلم ما دچار یک یخ زدگی شد. یعنی این فیلم آن طور که باید و شاید به فروش قابل قبولی دست پیدا نکرد. عوامل فیلم «فراری» روی آقای تنابنده حساب ویژه ای باز می کرد. یعنی ما متصور بودیم که با حضور محسن تنابنده در سریال«پایتخت» و همزمانی اکران «فراری» به فروش فیلم کمک خواهد کرد اما انتظارات و برنامه ریزی ما اشتباه از آب در آمد و هیچ کدام از این مسائل روی فروش فیلم تاثیر نگذاشت. مردم ترجیح دادند که تنابنده را در خانه و از طریق تلویزیون ببنند.»
تهیه کننده فیلم «فراری» درباره نمایش «کوروش» گفت:«اکنون درگیر نمایش«کوروش» در تالار وحدت هستم. این نمایش یک اتفاق تاریخی است. زیرا تا به امروز درباره کوروش هیچ نمایش یا فیلمی ساخته نشده است.سعی کرده ایم که تصویر متناسبی را از کوروش نمایش دهیم؛ در خرداد ماه نیز یک فیلم سینمایی را کلید خواهیم زد.»
جهانگیر کوثری درباره برگزاری جشنواره های سینمایی در ایران گفت:«به دلیل وجود معیارها و قوانینی که در کشور حاکم است ما هیچ وقت نمی توانیم جشنواره های استانداردی برگزار کنیم. دلیل آن هم این است که مخاطب خرجی ما در نظر می گیرد که آیا تا چه حد حضورش در ایران می تواند مثمر ثمر باشد. موقعیت سینمای ایران و به خصوص سینمای نوین ایران که از سال ۱۳۶۰ به وجود آمده است یک اتفاق بسیار مهم در جهان است. ما اکنون جایگاه مناسبی داریم. بسیاری از جشنواره های مهم دنیا فیلم های ما را نمایش می دهند و حضور ما فوق العاده بوده است. شما نگاه کنید اکنون در جشنواره کن دو فیلم در بخش مسابقه حضور دارند که این موضوع بسیار مهم است. این سینما به چه دلیل به این جایگاه رسیده است؟ به دلیل تعامل جشنواره فجر با سینما بود.آیا این تعامل امروز هم دیده می شود؟»
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- یک «پایتخت» غیرمعمولی/ فصل هفتم «پایتخت» جزو فصلهای موفق نبود
- رکوردشکنی «پایتخت ۷» در تلوبیون؛ ۳۳۰ میلیون دقیقه تماشا و ۶۶۰ هزار کاربر همزمان
- با صدای رخشان بنیاعتماد، لیلی گلستان، جهانگیر و باران کوثری؛ نسخه صوتی داستان «تیستو سبزانگشتی» منتشر میشود
- عکسی قدیمی که شبنم مقدمی منتشر کرد/ تنابنده، اصلانی و مقدمی؛ ۲۱ سال پیش
- جهانگیر کوثری فینال «یورو ۲۰۲۴» را گزارش میکند
- واکنش روحالله سهرابی به ادعای جهانگیر کوثری؛ کی و کجا برای اکران فیلمتان مراجعه کردهاید؟
- جهانگیر کوثری: باران کوثری هم ممنوع از تصویر است هم ممنوع از خروج هم ممنوع از پوستر
- اکران فیلمی با بازی محسن تنابنده از هفته آینده
- بازگشت مهران مدیری با یک سریال و شروعِ پیشتولید «پایتخت»
- ماجرای قهر و آشتیها در صداوسیما/ زندگی شیرین میشود؟
- «پایتخت» جدید، فرصت نو برای سیما
- مرد هزار چهره / درباره محسن تنابنده
- فروش دو میلیاردی «سه کام حبس» در چهار روز
- پریناز ایزدیار و محسن تنابنده به شبکه نمایش خانگی میآیند
- وقتی دیر میشود/ نگاهی به سریال «رهایم کن»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها





