جواد یحیوی، بازیگر تئاتر و سینما، از بازی در یک نمایش، به کارگردانی آیدا کیخایی خبر داد.
او احمد ساعتچیان، کیوان محمود نژاد و فردین شاه حسینی را ازجمله بازیگران این نمایش خواند و گفت: «در اینجا» بعد از ماه رمضان روی صحنه میرود.
یحیوی خاطرنشان کرد: متن اصلی «مارتین مکدونا» با نام «در بروژ» در واقع برای فیلم نوشته شده بود که ما آن را به شکل نمایشی اجرا میکنیم.
جواد یحیوی با اشاره به دیگر فعالیتهای تئاتری خود گفت: پنجم تیر ماه نیز همراه گروهی از بازیگران تئاتر مانند آیدا کیخایی و کیوان محمودنژاد نمایشنامه «زمستان ۶۶» نوشته محمد یعقوبی را خوانش میکنیم.
قرار نیست تغییری در صداوسیما اتفاق بیفتد
مجری سابق برنامههای تلویزیونی با اشاره به تغییر رئیس سازمان صداوسیما، گفت: من فکر میکنم با تغییر ریاست سازمان، هیچ تغییری در صداوسیما اتفاق نمیافتد چون فکر میکنند بهترین نسخه همین است.
یحیوی با اشاره به دیدار اخیر علی لاریجانی (رئیس مجلس) با علی عسکری (رئیس سازمان صداوسیما) گفت: آقای لاریجانی در دیدار با آقای عسکری به او توصیه کرده که برنامههای جوانانهتر و جذابتری در تلویزیون برای جوانان ساخته شود.
او ادامه داد: این درحالیست که ما در زمانی که آقای لاریجانی رئیس سازمان صداوسیما بود؛ با او کار میکردیم و همین جنگ را داشتیم؛ در واقع نگاه و سیاستها فرقی نمیکرد. اما چون الان ایشان در موقعیت رئیس مجلس قرار دارد میتواند به رئیس سازمان صداوسیما نصیحتی بکند که میکند؛ ولی همیشه اوضاع صداوسیما همین بوده است.
این بازیگر تئاتر و سینما، با اشاره به تیم جدیدی که علی عسکری در صداوسیما مشغول چیدن آن است، گفت: رئیس فعلی سازمان صداوسیما از نزدیکان آقای ضرغامی است و از جابجاییهایی هم که در این چند وقت در صداوسیما اتفاق افتاده؛ به نظر میرسد همان تیم گذشته با همان چیدمان دارد سر جای خود مستقر میشود.
یحیوی با تاکید بر اینکه بنا نیست تغییری در صداوسیما ایجاد شود، گفت: من به ایجاد تغییر در این سازمان امیدی ندارم ضمن اینکه در صداوسیما نباید آدمها تغییر کنند بلکه باید «نگاه» تغییر کند که متاسفانه نمیکند.
بازگشت ممنوعالکارها به تلویزیون، دغدغه صداوسیماییهاست نه ما
او همچنین با اشاره به موضوع برگشت ممنوعالتصویرها به تلویزیون، که چندی پیش از سوی معاون سابق سیما مطرح شده بود، گفت: همیشه این حرفها وجود دارد و هر چند وقت یکبار جدی یا شوخی تکرار میشود.
مجری سابق تلویزیون، با بیان اینکه حرف بازگرداندن ممنوع التصویرها را باید از طرف صاحبان حرف و بیانکنندهشان پرسید که آیا حساب کتابی دارد یا نه؟ گفت: مدیران تلویزیونی تاکنون ۱۰ بار اعلام کردهاند که لیست سیاه و ممنوعالکار نداریم درحالیکه داشتهایم؛ اینها حرفهایی است که نمیشود رویشان حساب کرد.
یحیوی خاطرنشان کرد: اینکه مجریان ممنوع التصویر باید به صداوسیما برگردند یا نه، بیشتر دغدغه ذهنی خود صداوسیماییهاست و ذهن خودشان درگیر این آمدنها و نیامدنهاست برای همین راجع به آن حرف میزنند.
او ادامه داد: کار ما (مجریان و بازیگران) زندگی در فضایی است که دوستش داریم و تلاش برای رسیدن به حال خوب در درک، فهم و تجربه بیشتر در فرهنگ و هنر است که ما مشغول آن هستیم. من اگر بخواهم بروم آنجا کاری انجام دهم یا در باز است و انجام میدهم یا تعطیل است و بعدا میآیم. دیگر تمام شبانهروز به این فکر نمیکنم که در چه زمانی بازمیشود و چه زمانی بروم. من به اینها فکر نمیکنم، زندگی میکنم. اما آنها مدام فکر میکنند و دربارهاش هم حرف میزنند.
منبع: ایلنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- ۲ فیلم جدید روی پرده سینماها میرود
- نامزدهای جوایز حلقه منتقدان لندن معرفی شدند/ «اشباح اینیشرین» پیشتاز شد
- الیور استون رئیس داوران جشنواره عربستان شد/ یک فیلم ایرانی در رقابت
- پایان داوری مرحله دوم جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران
- تصویر لرزان ماه در آب/ به بهانه انتشار ویدئویی از محمد یعقوبی و آیدا کیخایی
- یادداشت محمد یعقوبی درباره فیلم-تئاتر/ علیه پایمال شدن حقوق هنرمندان حرکت باید کرد
- ۳ روایت درباره ۲نفر/ چهکسی محمد یعقوبی و آیدا کیخایی را کارممنوع کرده است
- جواد یحیوی: امروز مجریهای صداوسیما استانداردهای لازم را ندارند
- گزارش تصویری از پنجمین روز سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر
- اکران «تابستان داغ» با حضور هنرمندان/ از پریناز ایزدیار تا ایرج طهماسب + تصاویر
- انتقاد تند یحیوی از فرزاد حسنی، عادل فردوسی پور، رامبد جوان، مهران مدیری، رضا رشیدپور و آزاده نامداری
- پاسخهای سخنگوی ارشاد به منتقدانش درباره اصغر فرهادی، محمدرضا شجریان/فیلم
- گزارش تصویری از روز هشتم جشنواره فیلم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵





