فیلم های ساخته «لوکرسیا مارتل» و «ماری الساندرینی» به ترتیب موفق به کسب جایزه جشنواره لوکارنو در بخش بین المللی و سینمای سوئیس شدند.
به گزارش سینماسینما به نقل از ورایتی، هفتاد و سومین جشنواره فیلم لوکارنو امسال تحت تاثیر بحران جهانی ویروس کرونا، دوره ویژه ای را به صورت ترکیبی از نمایش آنلاین و فیریکی برگزار کرد.
این رویداد سینمایی معتبر بر خلاف گذشته، امسال ۲۰ پروژه انتخابی برای بخش حمایتی “فیلمهایی برای فردا” را انتخاب کرده بود که شامل ده فیلم بین المللی و ده فیلم سوییسی در مراحل مختلف تولید بودند که به سبب شیوع ویروس کرونا فرآیند تولید آنها به تاخیر افتاده بود.
هیات داوران جشنواره لوکارنو به ریاست «کلی ریچارد» کارگردان آمریکایی فیلم «چوکوبار» ساخته «لوکرسیا مارتل» را به عنوان بهترین پروژه بین المللی و «زاهوری» ساخته «ماری الساندرینی» را به عنوان بهترین پروژه سوئیسی در بخش «فیلم هایی برای فردا» انتخاب کردند.
این دو پروژه هر کدام مبلغ ۷۷ هزار دلار کمک مالی برای ادامه ساخت و فرآیند تولید دریافت میکنند.
فیلم «چوکوبار» مستندی سیاسی درباره قتل «خاویر چوکوبار» فعال حقوق بشر آرژانتینی در سال ۲۰۰۰ است.
پروژه سینمایی «وحشی گری» به کارگردانی «مبگوئل گومز» سینماگر معروف پرتغالی نیز برنده جایزه هیات داوران لوکارنو شد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- شاهرخ خان از جشنواره فیلم لوکارنو جایزه میگیرد
- معرفی برندگان جشنواره لوکارنو/ یوزپلنگ طلایی به کارگردان ایرانی رسید
- تجلیل جشنواره لوکارنو از تسای مینگ لیانگ
- مت دیلون جایزه لوکارنو را دریافت کرد/ هنوز خیلی کار دارم
- خبرهایی از جشنواره لوکارنو/ شهرام مکری داور بخش عملکرد اول شد
- معرفی برندگان لوکارنو ۲۰۲۱/ پلنگ طلا برای نخستین بار به اندونزی رفت
- جشنواره لوکارنو از بازیگر فرانسوی تجلیل میکند
- توجه جشنواره لوکارنو به فیلم کوتاه/ کشف صداهای جدید
- سینماسینما/ تاریخ قطعی برگزاری جشنواره کن مشخص شد
- سینماسینما/ خبرهایی از هفتادوچهارمین جشنواره لوکارنو
- سینماسینما/ معرفی مدیر جدید جشنواره لوکارنو
- اختصاصی/ گفتوگو با کارگردان «زرد خالدار»، راه یافته به جشنواره لوکارنو/ این «خالهای زرد رنگ» وسوسهانگیز
- اختصاصی/ نمایش دو فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره لوکارنو/ جزئیاتی از بخش فیلم کوتاه این جشنواره
- بخش فیلم کوتاه جشنواره لوکارنو به صورت آنلاین برگزار میشود
- نسیم تغییر در جشنواره فیلم برلین
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





