جواد افشار گفت: وقتی گرجستانی بر درخت تکیه زد و چشمانش را بست ناگهان شاخه درخت شکسته و او افتاد اما خدا رحم کرد و پایش در شاخه ای گیر کرده و در هوا و زمین آویزان شد همه شتابان به دنبال او رفته و نجاتش دادیم و خوشحال بودیم از این که خدا او را برای ما حفظ کرده است.
به گزارش سینماسینما، جواد افشار کارگردان «آنام» به جزئیات تولید این سریال و مسائلی که وجود داشت اشاره و بیان کرد: آنام سختی های زیادی در تولید داشت با توجه به محدودیت ها و مشکلات مالی که پیش رو داشتیم سعی کردیم این مشکلات را تحمل کنیم تا خروجی بهتری داشته باشیم به همین دلیل به آذربایجان رفته و در روستاهای محروم و دورافتاده با سختی های بسیار زیاد، محدودیت ها و محرومیت ها توانستیم تصاویر زیبا و خروجی خوب و قصه های ناب روایت کنیم که برای مخاطب تازگی داشته باشد و دوستش داشته باشد که خوشبختانه این اتفاق روی داد.
وی درباره اینکه فیلمبرداری در آذربایجان دلیل خاصی دارد یا خود او آذری است افزود: همه آذری ها را دوست دارم و دوستان زیادی در آذربایجان، اتبریز، ارومیه و اردبیل دارم اما آذری نیستم بلکه اهل قم هستم.
این کارگردان به بیان خاطره ای از سریال آنام پرداخت و توضیح داد: وقتی سکانس مرگ خان با بازی سیروس گرجستانی را ضبط می کردیم این هنرمند باید روی درخت می نشست و ساز می نواخت و به آرامی در همان حال با تکیه بر درخت چشمانش بسته می شد و فوت می کرد. ضبط این صحنه را کلید زدیم و وقتی گرجستانی بر درخت تکیه زد و چشمانش را بست ناگهان شاخه درخت شکسته و او افتاد اما خدا رحم کرد و پایش در شاخه ای گیر کرده و در هوا و زمین آویزان شد همه شتابان به دنبال او رفته و او را نجات دادیم و خوشحال بودیم از این که خدا او را برای ما حفظ کرده است.
افشار به پیشنهاداتی که در حال حاضر برای فیلمسازی دارد اشاره و خاطرنشان کرد: چند پیشنهاد مطرح است اما در حال بررسی هستیم که کدام یک را برای تولید شروع کنیم و فکر می کنم در هفته های آینده ساخت یکی از آن ها را شروع کنیم.
منبع: میزان
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- تأملی بر فیلم «صیاد» و بازنمایی یکی از مؤمنترین فرماندهان ایران/ صیاد در آیینه سینما
- پایان مأموریت «ناریا» در تهران
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای ۹ فیلمنامه
- به کارگردانی جواد افشار؛ سریال «ناریا» مقابل دوربین میرود
- کیمیایی که کیمیا نبود/ به بهانه بازپخش سریال کیمیا
- محمود پاک نیت از دشواریهای بازیگری در دوران کرونا میگوید/ لزوم رعایت کامل فاصله اجتماعی
- مریم امیرجلالی از سیروس گرجستانی میگوید/ حسرت دیداری که میسر نشد
- پژمان جمشیدی نسخه دوم سیروس گرجستانی است
- مراسم خاکسپاری سیروس گرجستانی / گزارش تصویری
- مراسم خاکسپاری سیروس گرجستانی برگزار شد/ گرجستانی در کنار منوچهر حامدی به خاک سپرده شد
- سیروس گرجستانی درگذشت
- ساخت فیلم حضرت معصومه(س) به جریان افتاد
- توضیحات تهیهکننده «گاندو»؛ «گلستان» در دست مأمور آمریکایی چه میکرد؟/ جنجال کلاهگیس
- تهیهکننده «گاندو» به ماجرای حجاب زنان در سریالش پاسخ داد/ با حفظ روحیه انقلابی، تمام واقعیتها را نشان میدهیم
- آخرین جزییات ساخت سریال «گاندو» از زبان جواد افشار
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





