جوایز سزار فرانسه در میان اعتراضات گروههای فمینیستی سه جایزه از جمله بهترین کارگردانی خود را به «رومن پولانسکی» برای فیلم «یک افسر و یک جاسوس» داد.
به گزارش سینماسینما به نقل از ددلاین،برگزیدگان مراسم چهل و پنجمین دوره جوایز سینمایی سزار موسوم به اسکار سینمای فرانسه در حالی اعلام شد که فیلم «بینوایان» ساخته «لاج لی» برنده جایزه بهترین فیلم شد و «رومن پولانسکی» که حضورش در جوایز امسال و نامزدی در ۱۲ شاخه اعتراضات گستردهای را به همراه داشت نیز در نهایت با فیلمش «یک افسر و یک جاسوس» برنده سه جایزه از جمله بهترین کارگردانی شد.
تعدادی از گروههای طرفدار حقوق زنان پیش از آغاز مراسم جلوی سالن «Salle Pleyel» محل برگزاری مراسم اعطای جوایز سزار تجمع کرده بودند و در نهایت با اعلام برنده شدن «پولانسکی» در شاخه بهترین کارگردانی تعدادی از حاضرین نیز سالن برگزاری مراسم را به نشانه اعتراض ترک کردند.
اعتراضات بیرون از سالن برگزاری جوایز سزار ۲۰۲۰
«پولانسکی» که پیش از این اعلام کرده بود به دلیل نگرانی از واکنش فعالان فمینیستی در مراسم این جایزه شرکت نخواهد کرد، علاوه بر جایزه بهترین کارگرانی، جایزه بهترین فیلمنامه اقتباسی را همراه با «رابرت هریس» برای نگارش فیلمنامه «یک افسر و یک جاسوس» کسب کرد و این فیلم در شاخه بهترین طراحی لباس نیز برنده شد.
«آلن گلدمن» تهیهکننده فیلم «یک افسر و یک جاسوس» و «ژان دوژاردین» بازیگر اصلی فیلم نیز از حضور در مراسم اعطای جوایز سزار فرانسه انصراف داده بودند.
«پولانسکی» در سال ۱۹۹۷ به تجاوز به یک دختر ۱۳ ساله در آمریکا متهم شد، اما پیش از آغاز دوران محکومیت، به فرانسه گریخت و از آن زمان تا کنون دولت آمریکا در تلاش برای استرداد اوست. چندی پیش تمامی اعضای هیئت نظارت بر آکادمی «سزار» اعلام کردند به دلیل انتقادهای واردشده به این جایزه سینمایی برای نامزد کردن فیلم «پولانسکی» در ۱۲ شاخه، استعفا خواهند کرد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- آسیبشناسی سوءاستفاده از قدرت در میان سلبریتیها و سیاستمداران
- با رضایت طرفین/ محاکمه جدید پولانسکی در آمریکا حل و فصل شد
- در پنجاهمین دوره اسکار فرانسه؛ جولیا رابرتز سزار افتخاری میگیرد
- رومن پولانسکی در فرانسه محاکمه میشود
- «کاخ» پولانسکی در ونیز اقبال پیدا نکرد/ یک کمدی سیاه که خنده نگرفت
- فیلم باید به دل بنشیند/ گفتگوی اختصاصی با فوزی بن سعید عضو هیئت داوری جشنواره ونیز ۲۰۲۳
- شیطان؛ بازیگر نقش اول غرب/ چرا تصویر ابلیس در سینمای جهان این همه تکرار میشود؟
- کدام فیلمها به جشنواره ونیز میروند؟
- حمایت قربانی تجاوز از کارگردان متجاوز
- جوایز سزار: ورود متهمان جنسی ممنوع!
- پولانسکی پشت درهای جشنواره برلین
- بازبینی پرونده تجاوز پولانسکی پس از ۴۵ سال
- مبارز واقعی خیر و شر جهان فانی/ درباره کتاب «بچهای که عاشق تنفر داشتن از او هستید»
- «توهمهای گمشده» بهترین فیلم جوایز سزار فرانسه شد
- زمان پردهها را کنار خواهد زد/ نگاهی به فیلم «کشتار»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





