حبیب اسماعیلی مدیر عامل موسسه رسانه فیلمسازان گفت: مشکل اساسی مان کمبود سالن سینما است. در سال حدود ۱۰۰ فیلم تولید می شود که تناسبی با تعداد سالن ندارد. هرچند امسال سعی کرده اند تولیدات حساب و کتاب داشته باشند. اگر از میان فیلم هایی که از سال های گذشته مانده اند و به حدود ۱۰۰ فیلم می رسد، بتوانیم ۶۰ تا را اکران کنیم قطعاً ۴۰ فیلم رنگ اکران به خود نمی بینند و حتی اگر به صورت چرخشی یا فصلی اکران شوند، باز هم تهیه کنندگان صدمه می بیند.
به گزارش سینماسینما ،اسماعیلی افزود :بعضی از سینماها متأسفانه حق را ناحق می کنند و با رانت خواران همدست می شوند. خودم با این مسائل دست به گریبان بودم. به جای حمایت از فیلم هایی که خیلی پرمخاطب نبودند، به آنها سانس نمی دادند و از سالن محرومشان کرده بودند که به فیلمهای خودشان برسد و این بی عدالتی محض است.
تهیه کننده «خرگیوش» افزود: واقعاً در این شرایط امروز می بینم چند تا فیلم که در این دو هفته اکران شده مبلغ شان به صد میلیون تومان هم نرسیده است. فکر می کنم در اکران نگاهمان باید عادلانه باشد. پردیس و سینمایی که فروش خوبی می کند، به فیلم هایی که یک مقدار از فروش کمتری دارند بها بدهد و از آنها حمایت کند. البته همه سینماداران این طور نیستند و تنها یکی- دو سینما متأسفانه با تبعیض شان باعث ایجاد بدبینی شده اند. شما حتی اگر به صحبتهای تهیه کنندگانی که معترض اند، مراجعه کنید هم می بینید راجع به همه سینما صحبت نمی کنند، چون اکثر سینماها مراعات می کنند و با وجود اینکه کمتر مخاطب داشته اند، اما به سانس ها دست نزده اند. از سوی دیگر بعضی سینماها طمع برشان داشته و فکر می کنند اگر فیلمی در یک سالن فقط ۵۰ نفر تماشاگر دارد، چرا باید صندلی های دیگر خالی بماند؛ در نتیجه بلافاصله سانس اش را باطل و با در اختیار قرار دادن آن برای نمایش فیلمی دیگر، تماشاگران را تبدیل به ۱۰۰ نفر می کند.
او ادامه داد:متأسفانه شرایط جوری شده که همه چیز را برای خودشان می خواهند و ۴ ماه از سال می گذرد، اما آیین نامه اکران اگر واقعاً درست رعایت شود، از خیلی اتفاقهای ناگوار جلوگیری می شود. تأسف می خورم از افرادی که در این صنف هستند. این کار اسمش دزدی و کار دلال ها است. اگر آدمها با فرهنگ بودند و حساب و کتاب سرشان می شد چنین کاری را انجام نمی دادند.
او درباره اینکه برای حل بحران اکران و کوتاه کردن دست مافیا باید چه کار کرد، افزود: ما ارکان نظارتی مثل شورای عالی و شورای اکران داریم که بالاخره باید رسیدگی کنند. متأسفانه همه با هم دوست و رفیقیم، اما در عمل شاهد رفتارهای ناجوانمردانه در قبال فیلمهایمان هستیم. امروز می بینیم برخی تیشه به ریشه فرهنگ می زنند و جیب خودشان پر کنند.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با حبیب اسماعیلی/ صداوسیما و شهرداری قدمی برای توسعهی سینما برنمیدارند
- حبیب اسماعیلی: شبکه جم فیلمها را رایگان تبلیغ میکرد/ تلویزیون چه خصومتی با سینما دارد؟
- گفتوگوی سینماسینما با حبیب اسماعیلی درباره اکران نوروزی
- گفتوگوی تصویری اختصاصی سینماسینما با حبیب اسماعیلی/ به سینمای ایران امیدوارم
- گفت وگوی سینماسینما با حبیب اسماعیلی درباره وضعیت این روزهای سینماها
- حبیب اسماعیلی: کار هنری نیازمند تحقیق و پژوهش است
- ویدئویی از مصاحبه با حبیب اسماعیلی برگرفته از تاریخ شفاهی موزه سینما
- چرا سینمای ایران به فیلم های پلیسی بی اعتناست ؟
- گفتوگوی تصویری سینماسینما با حبیب اسماعیلی/ سینما از مراکز تفریحی و تجاری امنتر است
- دستاورد ردهبندی سنی فیلمها به روایت یک تهیهکننده
- حبیب اسماعیلی: برخی سرمایهگذاران سینمایی فقط دنبال گرفتن عکس یادگاری با ستارهها هستند
- انتقاد حبیب اسماعیلی از رویکرد برخی سرمایهگذاران در سینما
- یک تهیه کننده سینما: همه ژانرها در اکران نوروزی گنجانده شده است
- اکران فیلم خارجی در سینماها محقق میشود؟
- پیشنهاد یک تهیه کننده: چیدمان اکران نوروزی متنوع باشد
نظر شما
پربازدیدترین ها
- فوت خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی گیلان/ ناصر مسعودی درگذشت
- نگاهی به فیلم «بیسر و صدا»؛ ایده خلاقانه، مسیر اشتباه
- حقایقی درباره بازمانده ساخته سیف الله داد/ماجرای توقیف فیلم بازمانده به دلیل حجاب!
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- «رابین هود»؛ افسانهی شیرین مرد شریف قانون شکن!
آخرین ها
- نگاهی به فیلم سینمایی «سامی»؛ دوربین به مثابه سمفونی برای سفری طولانی
- معرفی برندگان هیئت ملی نقد آمریکا ۲۰۲۵/ «یک تصادف ساده»؛ بهترین فیلم بینالمللی/ «نبردی پس از دیگری» ۵ جایزه گرفت
- ۱۵ اثری که برای فهرست اولیه اسکار فیلم بینالمللی شانس بالاتری دارند
- تأملی بر حضور نوری بیلگه جیلان در جشنواره جهانی فیلم فجر؛ داور غایب
- بیانیه کانون کارگردانان سینما درباره بازداشت سینماگران در مهمانی خصوصی
- واکنش رضا کیانیان به گزارش تاریخ سه هزار ساله زیر چرخ لودرها
- اعلام مستندهای دو بخش از نوزدهمین جشنواره «سینماحقیقت»
- واکنش کانون کارگردانان سینمای ایران به حکم جعفر پناهی
- شروودِ تالار وحدت؛ جایی که ماهان حیدری قهرمانان آینده را پیدا میکند
- تورج اصلانی داور جشنواره ترکیهای شد
- سروش صحت و علی مصفا «بیآتشی» را روایت کردند
- سام درخشانی هم استعفا داد
- نمایش موزیکال «رابین هود» / گزارش تصویری
- حلقه منتقدان فیلم نیویورک منتخبان ۲۰۲۵ خود را اعلام کرد/ «نبردی پس از دیگری»، بهترین فیلم شد؛ پناهی، بهترین کارگردان
- جشنواره جهانی فیلم فجر۴۳؛ در ایستگاه پایانی «درس آموختهها» بهترین فیلم شد/ جایزه ویژه داوران به کارگردان ژاپنی رسید
- «خرگوش سیاه، خرگوش سفید» به چین میرود
- گاتهام ۳ جایزه به «یک تصادف ساده» داد/ «نبردی پس از دیگری» بهترین فیلم جوایز مستقل نیویورک شد
- بیانیه انجمن بازیگران سینما در واکنش به وقایع اخیر و هتک حرمت هنرمندان/ پژمان بازغی استعفا داد
- مصائب افزایش سن ، از جولیا رابرتز تا نیکول کیدمن
- تام استاپارد؛ نویسندهای که جهان را از نو صحنهپردازی کرد
- نگاهی به فیلم «پارتنوپه»؛ زیبایی از دست رفته
- توقیف سکوی پخش «بازمانده» پس از انتشار ویدیوی بدون مجوز
- «سمفونی باران» کلید خورد
- «ناتوردشت» به باکو میرود
- از جدال اندیشه تا لبخند روی ردکارپت
- گفت وگو با کارگردان مستند «مُک» به بهانه حضور آن در جشنواره سینما حقیقت
- «زوتوپیا ۲» رکورددار فروش جهانی سینما شد
- صدای بخش خصوصی را بشنوید؛ هوای آلوده با تعطیلی تئاتر تمیز میشود؟
- «رها» بهترین فیلم اول جشنواره گوا شد
- سنگرم اندازه همان کافه ام بود





