پخشکننده فیلم «والدین امانتی» با تاکید بر اینکه دستگاههایی که میتوانند در تبلیغ سینما موثر باشند نباید ارتباط مردم و این هنر را قطع کنند، گفت: زمانی تبلیغ فیلمهای سینمایی توسط شبکههای ماهوارهای تاثیر زیادی داشت اما باید از صدا و سیما پرسید آیا کار بدی است که فیلمها را تبلیغ کند تا سینما رونق بگیرد؟
به گزارش سینماسینما، محدودیتهایی که صدا و سیما برای تبلیغ فیلمهای سینمایی در حال اکران اعمال میکند اتفاق تازهای نیست و سالهاست که سینماگران از تصمیمهای سلیقهای و تبعیض در تبلیغ فیلمها و پخش تیزرها گلهمند هستند اما در شرایط فعلی که پس از دو سال رکود ناشی از شیوع کرونا در سینما، هنوز رونق نصف و نیمهای هم به سالنها برنگشته، اطلاعرسانی از سوی تلویزیون تاثیر بسزایی میتوانست داشته باشد. این همکاری نکردن برخلاف وعدههای داده شده از سوی مدیران جدید، تصور دشمنی را برای برخی سینماگرها ایجاد کرده است.
حبیب اسماعیلی که این روزها فیلم «والدین امانتی» را روی پرده و «برای مرجان» را هم آماده اکران دارد، با اشاره به اینکه پیش از شروع اکران برای پخش تیزر از تلویزیون اقدام کرده ولی با شروع نمایش فیلم اتفاقی نیفتاد، اظهار کرد: اکران فیلم از ۱۸ خرداد آغاز شد ولی تیزر را یک هفته زودتر در اختیار گذاشتیم تا مسئولان تلویزیون ببینند که خبری نشد. کلا در این چند وقت عملکرد خوبی از آنها ندیدهایم در حالی که با توجه به شرایط کرونایی، صدا و سیما از سینمای داخلی و بخش خصوصی باید حمایت میکرد. متاسفانه پخش تبلیغات فیلمها کم و اغلب به زمانهای نامناسب محدود میشود در صورتی که تلویزیون متعلق به مردم است و جزو وظایف این رسانه است که با توجه به ضررهای وارد شده به سینما در دو سال گذشته حمایت کند.
او افزود: فیلمسازان و سرمایهگذاران زیادی هستند که به دنبال دلالی و کارهای تجاری نرفتند و لازم است که از آنها حمایت شود نه اینکه آنقدر تیزر را پخش نکنند تا وقتی فیلم به روزهای آخر اکران میرسد پخش کنند. گاهی میگویند که چند میلیارد تومان تیزر پخش کردهاند و ممکن است این تصور پیش آید که چقدر تعداد زیادی بود اما وقتی بررسی میکنید، میبینید بیشتر از هفت – هشت تیزر نبوده است.
وی در پاسخ به تصمیمی که برای اکران در این مقطع گرفته نیز گفت: حدود ۲۰۰ فیلم پشت اکران ماندهاند و نیاز است که فیلمها نمایش داده شوند. اگر بخواهیم بگوییم زمان مناسبی برای اکران نیست باید به این هم فکر کنیم که برای سینما چه اتفاقی میافتد. سالنهای سینما به خوراک نیاز دارند و حالا که سینماها بعد از دو، سه سال هنوز پابرجا هستند، وظیفه ما است که حمایت کرده و فیلمها را اکران کنیم. آن هم در شرایطی که میدانیم وضعیت اقتصادی مردم خوب نیست ولی به هر حال سینما هم یک تفریح است، اما با این وجود نمیدانم چه دشمنی و خصومتی با سینما وجود دارد که اینگونه برخورد میشود.
این تهیهکننده و پخشکننده سینما با بیان اینکه «همه در این مملکت مشغول کار هستند و فیلمهایی هم که اکران میشوند متعلق به همین مملکت هستند و این تلویزیون هم برای همین مردم است» گفت: زمانی شبکه ماهوارهای جم به صورت رایگان تیزر فیلمها را پخش میکرد و چقدر تاثیر داشت، اما به دلایلی این ارتباط قطع شد و ما چشم انتظار هستیم که از طریق تلویزیون خودمان حمایت شویم که این اتفاق نمیافتد. در حال حاضر به غیر از همکاران خودمان و اهالی رسانه در حوزه سینما بیشتر مردم نمیدانند که فیلمهای روی پرده چیست یا مثلاً اکران فیلمهای جدید شروع شده است، این در شرایطی است که در گذشته سینماها بیلبورد داشتند و الان که به مجتمع و پردیس تبدیل شدند دیگر به آن شکل، تبلیغی در خیابان و سر در سینما نیست و بعضی هم فقط مانیتور دارند که تیزری از فیلمها را نمایش میدهند، به همین دلیل واقعا برای من سوال است که اگر یک فیلم تبلیغ شود، مردم سراغ تماشای آن بروند، سینما رونق پیدا کند و تهیهکننده تشویق شود که فیلمهای دیگری بسازد چه اتفاقی میافتد؟ آیا این کار بدی است؟ آیا متعلق به دشمن است؟
اسماعیلی افزود: تصور میکردیم رئیس جدید صدا و سیما که میآید دیگر شرایط مثل سابق نیست و اتفاقهای خوبی میافتد، مخصوصاً با توجه به جلسهای که خانه سینما و عوامل دیگر سینما با مدیران جدید داشتند اما متاسفانه گوش شنوایی وجود ندارد و تیزرها با نگاهی سلیقهای و همراه با ممیزی بررسی میشوند، در حالی که فیلمها توسط وزارتخانهای (فرهنگ و ارشاد اسلامی) مجوز میگیرند که در شورای پروانه نمایش آن نمایندگانی از دستگاههای مختلف با نگاههای متفاوت حضور دارند و درباره فیلمها نظر میدهند پس دیگر احتیاج به بازبینی در جایی مثل تلویزیون نیست اما متاسفانه این اتفاق رخ میدهد.
او در پایان با اشاره به اینکه اکران «والدین امانتی» را با تعداد مناسب سالن سینما شروع کردهاند، گفت: متاسفانه خیلی از مردم اطلاعی از اکران ندارند چون طبیعی است که حمایت رسانههایی مثل صدا و سیما و نیز شهرداری در اطلاعرسانی اهمیت زیادی دارد، اما در بخش تبلیغات شهری اهالی سینما در وضعیتی نیستند که توان پرداخت بیش از ۲۰۰ میلیون تومان برای بیلبوردهای شهری را داشته باشند.
منبع: ایسنا

لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اکران آنلاین «ویلای ساحلی» و ۲ فیلم دیگر
- واکنش روابط عمومی صدا و سیما به بازگشت برخی چهرهها
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با حبیب اسماعیلی/ صداوسیما و شهرداری قدمی برای توسعهی سینما برنمیدارند
- سه وزیر حاضر، رئیسجمهور غایب/ چه کسانی برای سینما تصمیم میگیرند؟
- انتقاد نصرالله مدقالچی از دوبلههای زیرزمینی؛ ویراستاران واحد دوبلاژ تخصص کافی ندارند/ نمیتوانیم مردم را فریب دهیم
- وزیر فرهنگ و ارشاد در حاشیه جلسه هیات دولت: نگاه تهدیدمحور به شبکه نمایش خانگی را نمیپسندیم
- طی نامهای به رییس سازمان صدا و سیما؛ یک نماینده مجلس درباره تعطیلی پلتفرمهای داخلی هشدار داد
- نامه عجیب رییس ساترا به رییس صداوسیما/ آیا دستورالعمل جدیدی در حوزه نظارت بر پلتفرمها اعلام خواهد شد؟
- معاون سیاسی صداوسیما مطرح کرد؛ «شهر فرنگ» فضای خبری نداشت/ «چاپ اول» چالشی نبود
- چهار فیلم جدید در دو روز ۳۰۰ میلیون فروختند/ استقبال سرد مخاطبان و انصراف پخشکنندهها از اکران فیلمها
- سرپرست شبکه نمایش سیما منصوب شد
- اعتراض عضو کمیته علمی کرونا و پاسخ «خندوانه»؛ با مجوز کدام نهاد ماسکها را برداشتید؟/ مجوز شورای سلامت صداوسیما را داشتیم
- تعیین گروه تحقیق و ارزیاب متخصص برای امکان سنجی اکران فیلمهای خارجی
- چهار هزار امضا برای پس گرفتن شبکه نمایش خانگی از ساترا
- تاکید خزاعی بر ضرورت افزایش ظرفیتهای اشتغال و تولید در سینما/ مطالبه خانواده سینما در زمینه نمایش خانگی پیگیری میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- حقایقی درباره فیلم یک تکه نان به بهانه پخش آن از شبکه نمایش
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- چهره تلخ عشق یک سویه/ نگاهی به فیلم «در دنیای تو ساعت چند است؟»
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
آخرین ها
- اکران آنلاین «زودپز» در شبکه نمایش خانگی
- نتفلیکس با «صد سال تنهایی» به یک رمان کلاسیک «غیرقابلاقتباس» جان میبخشد
- «ذهن زیبا»؛ اتفاقی زیبا در تلویزیون
- اسرائیل، کارگردان برنده اسکار را بازداشت کرد
- یک جایزه برای مجری اسکار؛ کونان اوبراین، جایزه مارک تواین را گرفت
- برای دستاوردهای یک دهه فعالیت حرفهای؛ بالاترین تجلیل سینمایی بریتانیا از تام کروز
- داوری فیلمساز ایرانی در جشنواره مورد تایید اسکار
- نگاهی به «اکنون»/ هنرِ شنیدن
- «بیگانه» کامو مقابل دوربین کارگردان فرانسوی میرود
- «روایت ناتمام سیما» قاچاق شد/ علیرضا صمدی: خواهش میکنم نسخه غیرقانونی را نبینید
- نقدچیست؟ منتقدکیست؟
- نوروز موسیقایی با فیدیبو؛ برنامه فستیوال موسیقی «گوشه» اعلام شد
- دارن آرونوفسکی میسازد؛ اقتباس سینمایی از رمان «کوجو»
- «بیصدا حلزون»؛ تلخی میان تصمیم و تسلیم
- «سلب مسئولیت»؛ کابوسی پنهانشده پشت نور
- خبرهای اختصاصی سینماسینما از جشنواره کن؛ مجیدی و فرهادی نمیرسند/ در انتظارِ روستایی، پناهی، مکری، کاهانی و اصلانی
- اختصاصی سینماسینما- کنفرانس خبری؛ ۱۰ آوریل/ احتمال حضور جارموش، لینکلیتر، اندرسن، مالیک و برادران داردن در جشنواره کن
- تبعات کرونا و اختلافات حقوقی با برادران وارنر؛ اعلام ورشکستگی شرکت تولیدکننده فیلمهای «ماتریکس» و «جوکر»
- به هر سازی رقصیدیم غیر از ساز دل خویش/ این بهاریه نیست، نامهای است برای امیروی امیر نادری
- تفاوت ساعت «۶ صبح» و «۵ عصر»
- پوستر بخش ۱۵ روز کارگردانان جشنواره کن منتشر شد
- یادداشت علیرضا داود نژاد برای مهدی مسعود شاهی
- هدیه نوروزی سوینا؛ انتشار نسخه ویژه نابینایان «پدرخوانده (۲)» با صدای فرهاد اصلانی
- یک جایزه دیگر برای «دانه انجیر معابد»/ برندگان جوایز فیلم آسیایی معرفی شدند
- متوهمی به نام «اون»!
- نگاهی به سریال «شوگر»/ محله چینیها
- سریال کُمدی «خجالت نکش» نوروز منتشر میشود
- عرضه ۲۳۵ مستند در شبکه نمایش خانگی
- وکیل مادر وحیده محمدیفر: پرونده قتل مهرجویی و محمدیفر بسته نشده/ حکم صادره قطعی نیست
- دبیر جوایز ایسفا مشخص شد