به گزارش سینماسینما، محمد خزاعی دبیر پانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت که تهیه کننده فیلمهای «به وقت شام» و «امپراطور جهنم» است، اعلام کرد: درباره شائبه حضور فیلمهای «به وقت شام» و «امپراطور جهنم» باید عرض کنم بنابر اعلام نظر جمعی اعضای شورای راهبردی جشنواره امکان حضور این فیلمها در بخش مسابقه سینمای ملی وجود ندارد.
او ادامه داد: شورای راهبردی معتقد است از آن جایی که در فرآیند تولید این فیلمها به جز تهیهکننده عوامل مؤثر دیگری هم نقش دارند لذا برای جلوگیری از تضییع حقوق سایر عوامل، این فیلمها از بخش مسابقه سینمای ملی خارج ولی به صورت مهمان حضور یابند و در صورت راهیابی به سایر بخشهای جشنواره از جمله بخش جایزه عماد مغنیه، جلوه گاه نور، بهترین فیلم از نگاه مردم و جایزه داوری خانواده شهدا امکان رقابت داشته باشند.

دبیر جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت خاطرنشان کرد: همچنین در صورت راهیابی این دو فیلم در بخش مسابقه بینالملل به جز بخش بهترین فیلم که حقوق تهیهکننده در آن مطرح است در سایر بخشهای جشنواره میتوانند مورد داوری قرار بگیرند.
او با اشاره به تجربه مشابه این اتفاق در دوره دبیری وی در سی امین دوره جشنواره بینالمللی فیلم فجر و خارج شدن فیلمش از بخش مسابقه سودای سیمرغ یادآور شد: فیلمهای سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و «امپراطور جهنم» به کارگردانی پرویز شیخطادی از جمله آثار ارزشی و انقلابی در حوزه مقاومت محسوب میشوند که در بخش عماد مغنیه، داوری مردمی و جایزه خانواده شهدا و نیز در صورت راهیابی در بخش بینالملل مورد ارزیابی و داوری قرار میگیرند.
خزاعی در پایان گفت: به شخصه ترجیحم این بود که در این دوره جشنواره بهعنوان تهیهکننده حضور داشته باشم ولی به مقتضای شرایط و تکلیفی که به بنده شده است این دوره نیز در جایگاه دبیر و خدمتگزار در خدمت جامعه سینمایی و سینماگران حوزه مقاومت و دفاع مقدس هستم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- پیامهای تسلیت وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی در پی شهادت رئیس جمهور در سانحه هوایی
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- توضیح خزاعی درباره اشتباه خواندن دعای تحویل سال: فسیلهای سیاسی مرا تخریب کردند!
- خاطرههای «خزاعی» از دورههای مختلف فجر/ «من آن محمد خزاعی نیستم!»
- ترکیب جدید هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی مشخص شد
- ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران برگزیدگانش را شناخت/ خزاعی: تاسیس اندیشکده سینما ضرورت است
- واکنش خزاعی به هتک حرمت قرآن؛ خودداری از پذیرش محصولات کشور سوئد در جشنوارههای ایران
- با حکم محمد خزاعی؛ مجید زینالعابدین مدیرعامل جدید بنیاد سینمایی فارابی شد
- دبیر جشنواره ۴۲ حکم گرفت؛ امینی دبیر ماند
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ شورای سیاستگذاری جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان معرفی شد
- موافقت با آئیننامه اکران فیلمهای خارجی و تسهیم فروش فیلمها از مبدا
- خزاعی و اعلام سیاستهای تازه؛ کشفحجاب کردگانی که حاضرند باحجاب بازی کنند، عملا میگویند؛ اشتباه کردهایم
- جشنواره فیلم فجر یا دورهمی؟
- واکنش رئیس سازمان سینمایی به انصرافها از جشنواره فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم





