به گزارش سینماسینما، محمد خزاعی دبیر پانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت که تهیه کننده فیلمهای «به وقت شام» و «امپراطور جهنم» است، اعلام کرد: درباره شائبه حضور فیلمهای «به وقت شام» و «امپراطور جهنم» باید عرض کنم بنابر اعلام نظر جمعی اعضای شورای راهبردی جشنواره امکان حضور این فیلمها در بخش مسابقه سینمای ملی وجود ندارد.
او ادامه داد: شورای راهبردی معتقد است از آن جایی که در فرآیند تولید این فیلمها به جز تهیهکننده عوامل مؤثر دیگری هم نقش دارند لذا برای جلوگیری از تضییع حقوق سایر عوامل، این فیلمها از بخش مسابقه سینمای ملی خارج ولی به صورت مهمان حضور یابند و در صورت راهیابی به سایر بخشهای جشنواره از جمله بخش جایزه عماد مغنیه، جلوه گاه نور، بهترین فیلم از نگاه مردم و جایزه داوری خانواده شهدا امکان رقابت داشته باشند.

دبیر جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت خاطرنشان کرد: همچنین در صورت راهیابی این دو فیلم در بخش مسابقه بینالملل به جز بخش بهترین فیلم که حقوق تهیهکننده در آن مطرح است در سایر بخشهای جشنواره میتوانند مورد داوری قرار بگیرند.
او با اشاره به تجربه مشابه این اتفاق در دوره دبیری وی در سی امین دوره جشنواره بینالمللی فیلم فجر و خارج شدن فیلمش از بخش مسابقه سودای سیمرغ یادآور شد: فیلمهای سینمایی «به وقت شام» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا و «امپراطور جهنم» به کارگردانی پرویز شیخطادی از جمله آثار ارزشی و انقلابی در حوزه مقاومت محسوب میشوند که در بخش عماد مغنیه، داوری مردمی و جایزه خانواده شهدا و نیز در صورت راهیابی در بخش بینالملل مورد ارزیابی و داوری قرار میگیرند.
خزاعی در پایان گفت: به شخصه ترجیحم این بود که در این دوره جشنواره بهعنوان تهیهکننده حضور داشته باشم ولی به مقتضای شرایط و تکلیفی که به بنده شده است این دوره نیز در جایگاه دبیر و خدمتگزار در خدمت جامعه سینمایی و سینماگران حوزه مقاومت و دفاع مقدس هستم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- به بهانه تغییر رییس سازمان سینمایی/ باید مدیران را پاسخگو کنیم
- پیامهای تسلیت وزیر ارشاد و رئیس سازمان سینمایی در پی شهادت رئیس جمهور در سانحه هوایی
- با حکم وزیر ارشاد؛ رییس سازمان سینمایی، دبیر جشنواره فیلم فجر چهل و سوم شد
- توضیح خزاعی درباره اشتباه خواندن دعای تحویل سال: فسیلهای سیاسی مرا تخریب کردند!
- خاطرههای «خزاعی» از دورههای مختلف فجر/ «من آن محمد خزاعی نیستم!»
- ترکیب جدید هیات امنای بنیاد سینمایی فارابی مشخص شد
- ششمین جایزه پژوهش سال سینمای ایران برگزیدگانش را شناخت/ خزاعی: تاسیس اندیشکده سینما ضرورت است
- واکنش خزاعی به هتک حرمت قرآن؛ خودداری از پذیرش محصولات کشور سوئد در جشنوارههای ایران
- با حکم محمد خزاعی؛ مجید زینالعابدین مدیرعامل جدید بنیاد سینمایی فارابی شد
- دبیر جشنواره ۴۲ حکم گرفت؛ امینی دبیر ماند
- با حکم رئیس سازمان سینمایی؛ شورای سیاستگذاری جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان معرفی شد
- موافقت با آئیننامه اکران فیلمهای خارجی و تسهیم فروش فیلمها از مبدا
- خزاعی و اعلام سیاستهای تازه؛ کشفحجاب کردگانی که حاضرند باحجاب بازی کنند، عملا میگویند؛ اشتباه کردهایم
- جشنواره فیلم فجر یا دورهمی؟
- واکنش رئیس سازمان سینمایی به انصرافها از جشنواره فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی





