تاریخ انتشار:۱۳۹۵/۱۲/۲۶ - ۱۲:۰۵ تعداد نظرات: ۰ نظر کد خبر : 49459

۵۹۸۵۶۷۲_۳۷۶هنرمندان زمانی در اوج هستند با آنها انس و الفت داریم و زمانی که از صحنه دور می‌شوند، آرام آرام از یاد می‌روند و نسل بعد آنها را نمی‌شناسد.

به گزارش سینماسینما، مراسم تشییع خسرو شجاع زاده بازیگر سریال ماندگار «پدر سالار» پنج شنبه ۲۶ اسفند در تالار وحدت آغاز شد.
در این مراسم احترام برومند همسر داود رشیدی، اصغر همت، اتابک نادری ،رضاناجی،  ایرج راد، قطب الدین صادقی، سعیدداخ، بهزاد فراهانی ،قاسم زارع و…حضور دارند.
قطب الدین صادقی  بازیگر سینما تلویزیون تئاتر در این مراسم گفت: خسرو شهرت خود را از اصولی کار کردن و کار گروهی به دست آورده بود و به سینما راه پیدا کرد. خسرو برای یک دهه یکی از بهترین چهره‌های سینمایی ایران بود با کارگردانان بزرگی همچون مهرجویی عیاری،‌ بیضایی، کیمیایی کار کرده است و جایگاهی که به دست آورد از طریق لابی‌ها و جنجال‌ها نیست.
وی ادامه داد: خسرو شجاع‌زاده با دو ضربه کاری مواجه شد ضربه اول از طریق متلاشی شدن اداره تئاتر بود چرا که با تصمیم نابجا تمام هنرمندان کاربلد و خوش تکنیک بیکار شدند. با این اتفاق بسیاری به سمت تلویزیون و سینما رفتند که متاسفانه  خسرو که جایگاه خوب در تئاتر داشت یک بار دیگر جایگاه سینمایی خود را از دست داد. از ۲۱ سال پیش خسرو بازی نکرد، در این مدت شانس این را داشتم به جز دوستی چند سفر و جشنواره با او همراه باشم. به قدری بازتاب بی‌کاری خسرو که متضاد با استعداد و توانایی بود این بازیگر را آزار را می‌داد که خسرو ۸ نوع آرامبخش مصرف می‌کرد. به نظرم خسرو دو روز پیش از بین ما نرفت بلکه ۲۰ سال پیش فوت کرد.
وی عنوان کرد: با جلوگیری از کار و نشان شایستگی‌های این بازیگر او دچار بحران خانوادگی نیز شد امیدوارم خانواده‌اش از من راضی باشند که این موضوع را می‌گویم زمانی که راه رشد و شکوفایی هنری شما را می‌گیرند، بحران‌های اجتماعی در دل خانواده شما راه پیدا می‌کند.
صادقی اظهار داشت: خسرو انسان والایی بود هرگز کسی را ندیدم از آن گله‌مند باشد بسیار نجیب فهیم بی‌حاشیه بود متاسفم کاری کردند که با آن سابقه و فضلیت‌های اخلاقی به این مرگ زودرس رسید.
 ایرج راد نیز در این مراسم صحبت‌هایی داشت این هنرمند گفت: از اداره تئاتر با خسرو آشنا شدم خسرو جوان اول سینما تئاتر این کشور بود با توجه به مشهوریت و محبوبیتی که داشت وقتی با او در خیابان راه می‌رفتیم مجبور بودیم برای رسیدن به مقصد از گوشه و کنار حرکت کنیم اما متاسفانه بعد از ۲۱ سال این اواخر کسی او را نمی‌شناخت.
وی ادامه داد: زمانی که با او درد دل می‌کردم مشکلاتش را بیان می‌کرد خسرو در گذشته اتومبیل‌ و خانه داشت اما در اواخر به جایی رسید که جایی برای خوابیدن نداشت به نظر من هنرمندان زمانی در اوج هستند با آنها انس و الفت داریم و زمانی که از صحنه دور می‌شوند، آرام آرام از یاد می‌روند و نسل بعد آنها را نمی‌شناسد. خسرو در عرصه تئاتر زحمات زیادی می‌کشید حتی در سینما هم تاثیرگذار بود متاسف هستم که زندگی هنرمند پیگیری نمی‌شود.
مهدی شفیعی رئیس مرکز هنرهای نمایشی نیز در این مراسم اظهار داشت: سال ۹۵ سالی پر از سوگ بود برای جامعه هنری بود از دست دادن همه هنرمندان ناراحت کننده است. از اصغر همت به دلیل پیگیری‌ها و حضور پررنگ در این مراسم‌ها تشکر می‌کنم و به خانواده این هنرمند و جامعه هنری تسلیت می‌گویم.
گفتنی‌است؛ به دلیل مصادف شدن روز تشییع مرحوم خسرو شجاع زاده با آخرین پنج‌شنبه سال و ازدحام بهشت‌زهرا، پیکر این هنرمند فقید به تالار وحدت منتقل نشد و اهالی هنر برای تشییع پیکر وی به بهشت‌زهرا رفتند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

لینک کوتاه

مطالب مرتبط

نظر شما


آخرین ها