فیلم سینمایی «تابستان داغ» نماینده ایران در میان ۱۵ شرکت کننده بخش رقابتی هشتمین جشنواره بینالمللی فیلم پکن است که از فردا کار خود را شروع میکند.
به گزارش سینماسینما، هشتمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم پکن در حالی کار خود را از فردا شروع میکند که فیلم «تابستان داغ» ساخته ابراهیم ایرج زاد یکی از فیلمهای حاضر در بخش رقابتی امسال این جشنواره است.
در این بخش دو فیلم از چین و ۱۳ فیلم از سراسر جهان برای دریافت جوایز تیانتان شرکت دارند که از میان ۶۵۹ شرکت کننده از ۷۱ کشور انتخاب شدهاند.
دو فیلم چینی «دستهایت را بگیر» و «عملیات دریای سرخ» در کنار فیلم «باد سیاه» از هند، «مادر ترسان» از گرجستان-استونی، «پابرهنه» از چک، «سگ» از فرانسه، «اوکتاو» از رومانی، «وصیتنامه» از اتریش از دیگر شرکت کنندگان در این بخش هستند.
«تابستان داغ» که برمبنای فیلمنامه پیام کرمی ساخته شده و جواد نوروزبیگی تهیهکنندگی آن را برعهده داشته، محصول سال ۱۳۹۵ است.
این فیلم با بازی علی مصفا و پریناز ایزدیار درباره زنی است که هنگام طلاق نمیتواند دختر ۶سالهاش را از شوهرش بگیرد و زندگیاش را جمع میکند و بیاطلاع شوهر به گوشهای از شهر پناه میبرد.
ونگ کار-وای فیلمساز مشهور هنگکنگی امسال ریاست داوران این جشنواره را برعهده دارد و برندگان ۱۰ جایزه تیانتان را در آخرین روز جشنواره معرفی میکند.
هشتمین جشنواره بینالمللی فیلم پکن از ۱۵ تا ۲۲ آوریل(۲۶ فروردین تا ۲ اردیبهشت) در پکن برگزار میشود.
دیگر نماینده ایران در این دوره فیلم «خانه» ساخته اصغر یوسفینژاد است که در بخش مسابقه فیلمهای اول با عنوان آینده به پیش، به نمایش درمیآید.
جشنواره بینالمللی فیلم پکن از سال ۲۰۱۱ کار خود را آغاز کرده و با حمایت دولت چین برگزار میشود.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- «بوتاکس» و «اولین برف» در جشنواره فیلم پکن
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- جشنواره فیلم پکن آغاز به کار کرد
- کرونا یک جشنواره دیگر را به زانو درآورد
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
- آزمون بزرگ «خانه پدری»
- گزارش سازمان سینمایی از وضعیت سالنهای سینمای کشور
- حجازیفر: پول سینما را در تئاتر خرج میکنم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- از استعفای اعتراضی جعفر پناهی تا تقابل با هیاتمدیره؛ پشت پرده اختلافات صنفی سینماگران
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان





