با پایان سومین جشنواره جهانی ایپس و برگزاری مراسم اختتامیه، دبیرخانه سومین دوره جشنواره آثار برتر قاره های مختلف را معرفی کرد که در میان برترین های آسیا تعدادی از آثار خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران نیز دیده می شود.
به گزارش سینماسینما ، در بخش صدا اثر شهرام زین العابدین از رادیو در رده دوم قرار گرفت و در قسمت عکس سهم بیشتری به ایران اختصاص یافت. به این ترتیب که در بخش گزارش تصویری مریم مجد از ایران ورزشی رده دوم را از آن خود کرد و احمد معینی جم از ایرنا به طور مشترک با عکاس هایی از چین و لبنان در رده نهم قرار گرفت. در همین قسمت عکس و در زیر مجموعه اسپورت اکشن نیز پرتو جغتایی به همراه سه عکاس دیگر از هند، مالزی و کویت رده هشتم آسیا را به خود اختصاص داد.
رقابت در بخش ویدیو هم در سه قسمت انجام شد که بهترین اثر ایران در این بخش ویدیو مازیار کوپیدار بود که در بخش جهانی در رده پنجم قرار گرفت و این اثر در آسیا به عنوان نخست بخش پروفایل ورزشکاران انتخاب شد. البته در این قسمت فقط دو اثر معرفی شد که بعد از نماینده ایران، خبرنگاری از افغانستان در رده دوم قرار گرفت. در بخش مستند اثر صادق حسینی رده چهارم آسیا را مال خود کرد و در قسمت فیلم کوتاه نیز اثر محمد فرهپور همراه اثری از چین، سوم شد. ویدیو فرهپور در بخش خبرنگاران جوان نیز در رده سوم قرار گرفت. در بخش عکس خبرنگاران جوان نیز علیرضا زینالی در رده سوم ایستاد.
همچنین در قسمت مکتوب نیز تنها یک اثر بین برترین ها قرار گرفت که این اثر به افسون حضرتی اختصاص دارد. اثر او در رده دوم ” بهترین ستون” در بخش مکتوب قرار گرفت.
انجمن خبرنگاران و عکاسان ورزشی ایران به نمایندگان ایران در این جشنواره و افرادی که بین برترین ها قرار گرفتند تبریک می گوید.
مقدمات برگزاری مراسمی برای تقدیر از این عزیزان در حال انجام است که به زودی جزییات این برنامه اطلاع رسانی می شود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- راهیابی انیمیشن ایرانی به جشنواره «آنیبار»
- حضور ۴ فیلم کوتاه ایرانی در جشنواره ارمنستانی
- جشنواره فیلم و عکس صنعتی فراخوان داد
- در اولین نشست روز هفتم جشنوارهی فیلم فجر مطرح شد: حضور فیلم کوتاه در جشنوارهی فجر مهم است
- اختصاصی سینماسینما / کریستف رضاعی: دلم میخواهد روی فیلمهای فرهادی موسیقی بگذارم
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





