فیلمهای ایرانی در دهمین جشنواره بینالمللی فیلم بنگلور حضوری گسترده داشتند.
به گزارش سینماسینما، فیلمهای «آپاندیس» ساخته حسین نمازی (برنده جایزه بهترین فیلمنامه از جشنواره جهانی مونترال – کانادا)، «ماجرای نیمروز» ساخته محمد حسین مهدویان (برنده جوایز اصلی سی و پنجمین جشنواره ملی فجر و به نمایش در آمده در جشنوارههای گوآ – هند و جنایت و مکافات – ترکیه)، «برگ جان» ساخته ابراهیم مختاری (برنده جایزه اینالکو از جشنواره فیلمهای آسیایی وزول – فرانسه) و «یه وا» ساخته آناهید آباد (نماینده سینمای ارمنستان در اسکار و به نمایش در آمده در جشنوارههایی چون مونترال – کانادا، میل ولی – آمریکا و تفلیس – گرجستان)، همه به پخش کنندگی بنیاد سینمایی فارابی، در بخش غیر رقابتی سینمای جهان به روی پرده رفتند.
سایر عناوین ایرانی حاضر در این بخش عبارت بودند از: «بدون تاریخ، بدون امضا» ساخته وحید جلیلوند، «نگار» ساخته رامبد جوان، «یک روز بخصوص» ساخته همایون اسعدیان و «نفس» ساخته نرگس آبیار.
فیلم «سد معبر» ساخته محسن قرایی نیز در بخش مسابقه سینمای آسیا به نمایش در آمد. همچنین فاطمه معتمدآریا در جمع داوران این بخش حضور داشت.
دهمین جشنواره فیلم بنگلور از ۳ تا ۱۰ اسفند ماه سال جاری در کشور هندوستان برگزار شد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- راهیابی «عنکبوت» به سیزدهمین جشنواره بینالمللی بنگلور هند
- نمایش چهار فیلم از ابراهیم مختاری در فرانسه
- مهدویان: مخملباف و حاتمیکیا فیلمسازان مهمیاند، اما من هیچکدام آنها نیستم/ تماشاگر باید خشونت را از عمق جانش تجربه کند
- انتشار نسخه ویژه نابینایان «ماجرای نیمروز» با صدای سجاد افشاریان
- افتتاح جشنواره جهانى بنگلور هند با یک فیلم ایرانی
- «یهوا» بهترین فیلم خارجی جشنواره آمریکایی شد
- این دروغ نیست، یه رازه!/ نگاهی به فیلم “یه وا”
- «یه وا» در آمریکا اکران میشود
- مادرانگی با طعم شکلات/ نگاهی به فیلم “یه وا”
- مام میهن/ نگاهی به فیلم «یه وا»
- تابناک :مرد پشت صحنه «ماجرای نیمروز» و «شبی که ماه کامل شد» کیست؟
- ۵۰ درصد از تماشاگران فیلم یه وا کسانی هستند که سالها به سینما نرفته اند
- ۳ فیلم ایرانی در راه جشنواره اسپانیایی
- یک عاشقانه دوستداشتنی/ نگاهی به فیلم «یه وا»
- آناهید آباد: سینمای ما با همین کلام اروتیکتر از فیلمهای آمریکایی است
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
آخرین ها
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف
- «محکوم»؛ آغازی برای پایان
- میراثِ کودکی
- بازیگر «پاریس تگزاس» در فیلم تازه نادر ساعیور
- اکران نسخه مرمت شده یکی از فیلمهای مهم داریوش مهرجویی
- این فیلم انعکاس واقعیتهای زندگی آدمهاست/ لیلا حاتمی: حواس کسی به «قاتل و وحشی» نیست
- «ارس، رود خروشان» روایت فاتحان شهرهای رفته بر باد است
- اکران و نقد نمایندهی کانادا در اسکار در سینما اندیشه
- نگاهی به مستند «زیر درخت لور»؛ بیانیهای هنری درباره شکلی از رنج جمعی
- «پیکار با پیکر»؛ وقتی که سخن هرودوت بهانه فیلم میشود
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- یک جایزه و دو تقدیر برای فیلمسازان ایرانی در جشنواره الیمپیای یونان
- سینما ایران در آتش سوخت





