بهرام ارک یکی کارگردانان فیلم کوتاه «حیوان» گفت این فیلم یک اثر تجربی است که هیچ دیالوگی در آن به کار گرفته نشده است.
به گزارش سینماسینما، بهرام ارک که به همراه برادر خود بهمن ارک فیلم کوتاه «حیوان» را کارگردانی کرده و این فیلم در بخش سینه فونداسیون هفتادمین فستیوال کن حضور دارد گفت: فیلم کوتاه «حیوان» از طریق مدرسه ملی سینمای ایران به فستیوال کن ارسال و در بخش سینه فونداسیون پذیرفته شده و در کنار ۱۶ فیلم از دیگر کشورها به نمایش گذاشته می شود.
به گفته وی، «حیوان» که به مدت ۱۵ دقیقه ساخته شده داستان مردی است که می خواهد از مرز رد شود.
ارک با اشاره به اینکه این اثر را می توان یک فیلم تجربی دانست، توضیح داد: فضای داستان به گونه ای طراحی شده است که بدون مکان و زمان خاصی باشد و برای این فیلم کوتاه ۱۵ دقیقه ای هیچ دیالوگی در نظر گرفته نشده است.
این هنرمند جوان بیان کرد: پیش تولید اواسط مرداد ماه سال ۹۵ انجام و مهرماه نیز فیلمبرداری انجام شد که مدت فیلمبرداری ما ۱۳ روز در منطقه محافظت شده بستان آباد تبریز بود.
وی با اشاره به اینکه داوود نورپور به عنوان تنها بازیگر در این پروژه حضور دارد، تاکید کرد: علاوه بر حضور در فستیوال کن، «حیوان» را برای حضور در جشن خانه سینما نیز ارسال کرده ایم که امیدوارم بتواند در این جشن داوری شود. در بخش بین المللی نیز در نظر داریم تا با یک پخش کننده مناسب قرارداد ببندیم و آن را در جشنواره های بین المللی نمایش دهیم.
ارک در پایان صحبت هایش با اشاره به اهمیت ادامه فعالیت های مدرسه ملی سینما گفت: متاسفانه شنیده ام با تغییر ریاست سازمان سینمایی این امکان وجود دارد که فعالیت و حمایت از این مدرسه زیر سوال برود این در حالی است که «حیوان» نتیجه آموزش های اولین گروه هنرجو در این مدرسه است. می توان گفت مدرسه ملی سینما یک مزیت بزرگ نسبت به دیگر مراکز آموزشی سینما در کشور دارد و آن این است که این مدرسه انسان را دارای بینش می کند و استفاده از تجربه استادان این مدرسه و حضور بزرگان سینما در کارگاه های آموزشی بسیار قابل توجه است. امیدوارم مدیریت سازمان سینمایی از این مدرسه حمایت کند.
منبع: مهر
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- «خداحافظ آشغال»؛ سفرِ پنهانِ پیرزنِ معلم
- «حیوان» هندی پرفروشترین فیلم گیشههای جهان شد/ سبقت از «ناپلئون»
- دست و پنجه نرم کردن با محدودیتها/ معرفی تنها فیلم بلند ایرانی راهیافته به بخش رسمی کن
- نگاهی به فیلم «پوست»/ یک نقل قول سینمایی که الگوها را به چالش میکشد
- «پوست»؛ ترجمهای تازه از داستان سحر و ساحری
- از شر طلب عشق نکن/ گفتوگو با بهمن ارک، کارگردان فیلم «پوست»
- آثار راه یافته به جوایز آکادمی فیلم کوتاه ایران اعلام شد
- بهرام ارک مطرح کرد/ شرایط ناعادلانهای بر فرهنگ و هنر حاکم است
- پروژه جدید برادران ارک چیست؟
- برندگان سومین دوره جشنواره بینالمللی فیلم بیکلام گلوب معرفی شدند
- «حیوان» برگزیده جشنواره ازمیر شد
- انتقاد دوباره جسیکا چستین به نابرابری جنسیتی در صنعت سینما
- استقبال از فیلم های پولانسکی و رمزی در جشنواره فیلم کن+ تصاویر
- پیش بینی منتقدان برتر سینما درباره نخل طلای جشنواره فیلم کن
- نظر پولانسکی درباره آینده سینما چیست؟
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
آخرین ها
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد





