عبدالرضا اکبری به بیان خاطره برخوردش با سیدحسن خمینی با گریم و ظاهر امام (ره) پرداخت.
به گزارش سینماسینما، اکنون زندگی شخصیتهای سیاسی دنیا همچون عمر مختار، ماهاتما گاندی و… ساخته شده اما «فرزند صبح» تنها فیلم تولید شده در سینمای ایران با موضوع زندگی امام خمینی(ره) است، ادای دین سینمای ایران به زندگی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با همین یک فیلم صورت گرفت.
فیلم دیگری هم با عنوان «یازده دقیقه و سی ثانیه» که در بخش مسابقه ویدئویی جشنواره بیست و هفتم فیلم فجر به نمایش درآمد و قرار بود به ۳۵ میلیمتری تبدیل شود که محقق نشد. هر دو فیلم توسط بهروز افخمی ساخته شد و در هر دو اثر عبدالرضا اکبری نقش حضرت امام خمینی(ره) را ایفا کرد.
عبدالرضا اکبری درباره اولین برخوردش با سیدحسن خمینی با گریم و ظاهر امام گفت: اولین برخوردی با سیدحسن خمینی داشتم خیلی بهت زده بود و همواره پشت دست میزد و میگفت الله اکبر. نگاهش به لباس من افتاد این چیست و چرا این لباس را پوشیدی! درست است که امام سادهزیست بودند ولی نه این طور. قرار بود آن روز کلید بزنیم. سیدحسن خمینی عمامهاش را بر سر ما گذاشت و آن عمامه را یک طوری بست و رفت. ما تا آخر کار عمامه را با نهایت احتیاط، برمیداشتیم و هیچکس نباید جلو میرفت؛ در واقع ۴۵ روز عمامه سیدحسن خمینی دست من بود.
منبع: تسنیم
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- سریال «آتش سرد» در روزهای پایانی تصویربرداری
- «نفس بکش زمین» به آنتن رسید/ عبدالرضا اکبری در نقش محیطبان
- عبدالرضا اکبری: نظارتی بر نحوه تقسیم نقشها بین بازیگران وجود ندارد
- نقش امام خمینی در سانسور نشدن نقش افسانه بایگان در «سربداران»
- مراسم تشییع پیکر بهرام شفیع / گزارش تصویری
- روایت عبدالرضا اکبری از تاثیر مهمانیهای شبانه در سرنوشت بازیگران
- یادداشت با طعنه و کنایه ابوالقاسم طالبی در حمایت از فیلم تنگه ابوقریب
- یادگار امام خمینی: عقلا میتوانند در قالب روحانی، سینماگر یا ورزشکار باشند
- سیدحسن خمینی در دیدار با میرکریمی: سینمای ایران درد محور است
- بانو قدس ایران/ رهبری که در دنیا شناخته شده است با چگونه همسری زندگی میکرده؟
- اسماعیل عفیفه: تصویربرداری «آنام» سه روز دیگر تمام می شود/ از کلیشه دوری کردیم
- رییس سازمان سینمایی به دیدار سیدحسن خمینی رفت
- گفتگوی زنده یادگار امام در یک برنامه
- پیام تسلیت نوه امام خمینی (ره) برای درگذشت عارف لرستانی
- ماجرای فیلم خارجیای که امام مرتب میدیدند/ خاطرهای از رهبر معظم انقلاب
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی





