هادی حجازیفر سال گذشته با بازی در فیلم «ایستاده در غبار» شناخته شد، اما این بازیگر و کارگردان تئاتر اوایل دهه هشتاد با حضور در سکانس کوتاهی از فیلم «مزرعه پدری» ساخته رسول ملاقلیپور اولین تجربه سینماییاش را به دست آورده بود.
به گزارش سینماسینما، او به تازگی خاطره جالبی را از مواجهاش با ملاقلیپور سرصحنه این فیلم بازگو کرده و بازی در «مزرعه پدری» را بزرگترین تجربه سینماییاش در آن زمان دانسته است.
حجازیفر در فیلم «ماجرای نیمروز» نیز حضور دارد که امسال نیز برای این نقش نامزد دریافت سیمرغ شد. اما پیش از اینها او در سال ۱۳۸۲ در فیلم «مزرعه پدری» ساخته رسول ملاقلیپور در سکانس کوتاهی بازی کرده بود.
حجازیفر به بهانه پاسداشت ملاقلیپور که سه شنبه۱۰ اسفند ساعت ۱۶ در نخلستان اوج برگزار میشود، خاطرهای از مواجهاش با این کارگردان را بازگو کرده و گفته است: «تولید «مزرعه پدری» زمانی آغاز شد که من در دانشگاه تهران تئاتر میخواندم و ساکن کوی دانشگاه بودم. «مزرعه پدری» بزرگترین اتفاق آن دوره زندگی من بود. حضور در یک جمع حرفه ای و کار سنگین. یادم است اولین مواجهه ام با آقای ملاقلی پور سر صحنه بود. روزی که برای تست گریم پشت صحنه رفته بودم. دیدم که آقای ملاقلی پور داشت با چندتا از بازیگران معروف فیلم خیلی تند حرف می زد. آن لحظه گفتم خدا به داد من برسد.»
او درباره اتفاقی که برایش در این سکانس افتاد، اینطور توضیح داده است: «روزی که نوبت به من رسید تا جلوی دوربین بروم صحنهای بود که در قهوه خانه نشسته بودیم و قرار بود وقتی که من به عنوان فرمانده در حال مجاب کردن بقیه برای عملیات هستم، انفجار اتفاق بیافتد. قرار بود وقتی من دستم را روی میز می کوبم، به ترتیب یک انفجار دورتر، نزدیک تر، و خیلی نزدیک تر به قهوه خانه اتفاق بیفتد و شیشه ها خرد شود. آقای ملاقلی پور آمد به من گفت پسرم تو فرمانده ای، اینها خیلی میترسند ولی تو یه ذره سرت را خم کن. گفتم آقا حله! من دیدم یک پتو آویزان کردند و فقط لنز دوربین از وسط آن معلوم است. هرچه به این دیالوگ نزدیک میشد، استرس من بیشتر می شد. وقتی انفجار صورت گرفت، من دیدم شیشه ها به سمت داخل خم شده خرد شد، و من هم با بقیه رفتم زیر میز. داد و بیداد کردند و کات دادند. گفتم آقا ببین بدنم پر شیشه خرده شده. بعد یادم هست با آقای شرف الدین دعوا کردند. من یک ذره دلخور شدم. بعد آقای ملاقلی پور گفتند پسرم من هرکسی را دوست داشته باشم دعوا می کنم. گفتم آقا دیگر من را دوست نداشته باش! خلاصه آن صحنه را گرفتیم.»
او در پایان اضافه کرده است: «آخرین روز سرویسها دچار مشکل شده بود، من و یکی دیگر از بچهها را سوار کردند و تا امیرآباد رساندند. آن روز عکس گرفتیم. بزرگترین تجربه سینمای من در آن دوران بود. با همه تندیاش به شدت مهربان بود. روزی که خبر درگذشتش را شنیدم یکی از تلخترین روزهای زندگیام بود. هنوز عکسی که با ملاقلیپور گرفتم در آلبومم دارم.»
منبع: فارس
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پس از واکنش پوریا شکیبایی به افتتاحیه جشنواره؛ علی ملاقلیپور به استفاده ابزاری از تصویر پدرش و هنرمندان دیگر اعتراض کرد
- اختتامیه اولین دوره جشنواره نمایش عروسکی تلویزیونی؛ بازگشت سنجد/ جناب خان خوش آمدی!
- جشنواره نمایش عروسکی تهران-مبارک به بهار ۱۴۰۲ موکول شد
- معرفی هیات انتخاب بخش فضای باز جشنواره نمایش عروسکی
- در جشن سالانه نمایشگران عروسکی عنوان شد؛ روایت حجازیفر از چالشهای «مبارک»/ مرضیه برومند: دنبال بودجه بدوید
- فَرِّ فرهنگستان هنر به هادی حجازیفر رسید
- معرفی برگزیدگان چهاردهمین جشن منتقدان/ جوایز اصلی به «آتابای» رسید
- هادی حجازیفر دبیر نوزدهمین جشنواره بینالمللی نمایش عروسکی شد
- نامگذاری ۲ سالن سینما به نام شهید آوینی و زندهیاد ملاقلیپور
- «موقعیت مهدی» از مرز ۵ میلیارد تومان عبور کرد
- حسین سلطان محمدی: رسول ملاقلیپور از جنگ برآمد و در جنگ زیست
- نمایش نسخه مرمت شده «بلمی به سوی ساحل» در سینماتک خانه هنرمندان ایران
- «موقعیت مهدی» پروانه نمایش گرفت
- در نشست رسانهای «موقعیت مهدی» مطرح شد؛ کل دریافتی این فیلم ۳۰ میلیارد تومان بود
- برشهای کوتاه/ تصاویری از هجدهمین جشنواره فیلم فجر
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





