خاویر باردم معتقد است که اصغر فرهادی در «همه میدانند» کار شجاعانهای انجام داده و در این فیلم رایحه اسپانیا را احساس میکند.
به گزارش سینماسینما، تازهترین فیلم اصغر فرهادی با عنوان «همه میدانند» روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت در افتتاحیه هفتادویکمین جشنواره فیلم کن به نمایش درخواهد آمد.
خاویر باردم بازیگر اصلی این هم به تازگی و در آستانه نمایش این فیلم در جشنواره کن، در مصاحبهای با خبرگزاری فرانسه درباره همکاری با فرهادی و بازی در فیلم «همه می دانند» توضیح داده است.
بارم با بیان اینکه ساخت این فیلم شجاعانه بوده است، گفت: «وقتی این کارگردان ایرانی به او گفته که قصد دارد فیلمی به زبان اسپانیایی بسازد که داستانش در اسپانیا میگذرد، او تعجب کرده و گفته که تصمیم شجاعانهای گرفته است. بعد از دیدن فیلم «گذشته» متوجه شدم که او میتواند این کار را انجام دهد. این فیلم بیشتر از هر فیلم اسپانیایی که در اسپانیا ساخته شده، اسپانیایی است.»
باردم با مقایسه «همه می دانند» با «ویکی کریستینا بارسلونا» وودی آلن که در اسپانیا ساخته شده بیان کرد: «فیلم وودی آلن درباره کلیشههاست، درباره چیزهایی که گردشگران خارجی به دنبالش هستند و به خاطر آن به بارسلونا سفر میکنند. اما اصغر فرهای چیز دیگری است. اصغر فرهادی خیلی واقعگراست. من در فیلم فرهادی رایحه اسپانیا را حس میکنم و این کشور را، این شهر را و آدمهای داخل فیلم را باور میکنم.»
او درباره مشورت دادن به فرهادی درباره زبان اسپانیایی توضیح داد: «ما به او درباره زبان اسپانیایی و پیچیدگیهایش مشورت دادیم اما اصغر فرهادی پیش از شروع فیلم خیلی در این باره میدانست و ۹۹ درصد فیلم، اثر خود اوست با همه عناصر فیلمهایش. شخصیتهای فیلمهای فرهادی اغلب آدمهای خیلی خوب، ساده و مهربانی هستند که در شرایط خیلی سخت قرار میگیرند اما اینبار، این جنبه دلهره آور فیلم است که شما را علاقهمند میکند که بفهمید چه اتفاقی دارد میافتد و بعد روی صندلی میخکوب میشوید.»
تریلر روانشناسانه «همه میدانند» که فیلمنامه آن نیز به قلم اصغر فرهادی نوشته است داستانی زنی به نام لارا با بازی پنهلوپه کروز را روایت میکند که از بوینسآیرس در آرژانتین برای شرکت در یک جشن خانوادگی به اسپانیا سفر میکند. در این گردهمایی خانوادگی رویدادهایی روال زندگی شخصیتهای داستان را تغییر میدهد. پنه لوپه کروز و ریکاردو دارین دیگر بازیگران این فیلم هستند.
فرهادی پیش از این با دو فیلم «گذشته» و «فروشنده» در جشنواره کن حضور داشت و این نخستین بار است که به عنوان کارگردان فیلم افتتاحیه در این رویداد حاضر می شود.
منبع: خبرآنلاین
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- اولین اخبار غیر رسمی درباره فیلم اصغر فرهادی
- «فروشنده» در آینه مکتب نقد عمیقگرا / فیلمی که مخاطبانی فراگیر دارد
- «ارتفاع پست»؛ پرواز اضطراب و امید بر فراز خاکِ ایران
- یادداشت محمد حقیقت/ رکوردشکنی «یک تصادف ساده» در فرانسه/ نگاهی به فروش فیلمهای سه فیلمساز مهم
- آغاز فیلمبرداری «داستانهای موازی» در پاریس
- نمایش «جدایی نادر از سیمین» در ایتالیا
- نمایش آثار مهرجویی، بیضایی و فرهادی در جشنواره مطرح ایتالیایی
- کلاس پیشرفتهی اصغر فرهادی در دبی
- طرح یک دادخواست جدید؛ زخم «قهرمان» دوباره برای فرهادی باز شد
- «داستانهای موازی» به خریداران عرضه میشود/ پروژه جدید فرهادی در بازار کن
- تایید خبر سینماسینما؛ نام فیلم، بودجه و اسامی بازیگران فیلم اصغر فرهادی اعلام شد
- معرفی بازیگران فیلم تازه اصغر فرهادی
- فیلمی که هنوز عنوانش اعلام نشده؛ اثر جدید اصغر فرهادی در پاریس
- به تهیهکنندگی اسکورسیزی و اسپیلبرگ؛ خاویر باردم و ایمی آدامز با «تنگه وحشت» بازمیگردند
- فیلم جدید اصغر فرهادی در نیویورک ساخته میشود
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی





