فیلم کوتاه «بازگشت» ساخته یوسف حاتمیکیا در بخش مسابقه اصلی سی و نهمین جشنواره گرنویل فرانسه به نمایش در میآید.
به گزارش سینماسینما، گرنویل با سابقهترین جشنواره فیلم کوتاه فرانسه به شمار میآید و فیلم بازگشت ساخته یوسف حاتمیکیا تنها فیلم ایرانی است که به بخش مسابقه اصلی این جشنواره راه پیدا کردهاست.
فیلم «بازگشت» داستان دو ساعت از زندگی روحانی را روایت میکند که باید مناسک مذهبی پیش از اعدام زندانی مسیحی را انجام دهد. حاتمیکیا در فیلم خود روابط میان این دو را بررسی کرده و لحظات پر از چالشی را به نمایش گذاشته که مورد توجه هیات انتخاب جشنواره فرانسوی قرار گرفتهاست.
جشنواره گرنویل در سه بخش داستانی، تجربی و مستند کوتاه آثار را به رقابت میگذارد. این جشنواره از ۵ تا ۱۰ ژوئیه با حضور نمایندگان ۱۲۰ کشور جهان برگزار میَود. ۳۴ فیلم در بخش مسابقه اصلی این جشنواره به رقابت میپردازند که از میان ۵ هزار فیلم ارسالی به جشنواره انتخاب شدهاند.همچنین ۲۹ فیلم در بخش نگاه و ۲۷ فیلم نیز در بخش جوان این جشنواره حضور دارند.
کارگردانی فیلم کوتاه بازگشت توسط یوسف حاتمیکیا انجام شده و همچنین فیلمنامه نیز توسط یوسف حاتمیکیا و بهراد مهرجو نوشته شدهاست. مهدی حسینیوند تدوین فیلم را انجام داده و علی قاضی مدیر فیلمبردرای فیلم کوتاه بازگشت بودهاست. صدای گذاری فیلم توسط سید علی علویان انجام شده و مدیر پخش بینالمللی فیلم نیز برعهده بلال طاهری است. فیلم کوتاه بازگشت در چندین جشنواره داخلی نیز به نمایش درآمده بود.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پایان فیلمبرداری «اسکورت» با حضور امیر جدیدی و هدی زینالعابدین
- روز ششم: سفارشی هم میسازی خوبش را بساز! + تلاش برای فرهادی شدنِ یک حاتمیکیا!/ نگاهی به فیلمهای «هِناس» و «شب طلایی»
- رونمایی از لوگو و تیزر فیلم سینمایی «شب طلایی»
- پایان فیلمبرداری فیلم «شمش طلا»
- ادامه فیلمبرداری «شمش طلا»
- «شمش طلا» با حضور ابراهیم حاتمیکیا کلید خورد
- تحلیل جالب تابناک به بهانه اکران فیلمهای پسر حاتمی کیا در گروه هنر وتجربه :یوسف در امتداد سینمای ابراهیم خواهد بود؟
- مستندی درباره یک دهه عکاسی جنگ / حاتمی کیا در سینما حقیقت
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود





