هیات داوران بخش مسابقه سینمای ایران در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند.
به گزارش سینماسینما، واروژ کریم مسیحی، آیدا پناهنده، محمد آفریده، بهتاش صناعیها، رامتین شهبازی، کاوه قهرمان و لقمان خالدی به عنوان هیئت داوران بخش مسابقه سینمای ایران جشنواره اعلام شدند.
واروژ کریم مسیحی، کارگردان، فیلنامه نویس و تدوینگر سینما است که کارگردانی فیلمهایی چون: «فاخته»، «سمک عیار»، «پرده آخر» و «تردید» در کارنامه کاری او دیده می شود. همچنین کریم مسیحی در بسیاری از فیلمهای بهرام بیضایی نیز دستیار کارگردان بوده است.
آیدا پناهنده، نویسنده و کارگردان است که ساخت فیلمهای کوتاه «قوطی حلبی»، «بازار»، «رمولوس»، «انتگرال» و مستندهای «اتاق امن»، «خانه قمر خانم» و فیلمهای بلندی چون «ناهید» و «اسرافیل» را در کارنامه کاری خود دارد.
محمد آفریده، فیلمسازی خود را از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سینمای آزاد آغاز کرد. وی کارگردانی سریالهای تلویزیونی «مهمانی خدا»، فیلم های کوتاه «پیقام»، «بچههای انقلاب»، «قهرمان کیه» و فیلم تلویزیونی «بادیههای شیر» را در کارنامه کاری خود دارد.
بهتاش صناعیها، نویسنده و کارگردان است که آثاری چون «احتمال باران اسیدی» و «دیپلماسی شکست ناپذیر آقای نادری» را در کارنامه کاری خود دارد.
رامتین شهبازی، پژوهشگر میان رشتهای سینما و تئاتر است که مقالات متعددی از در این زمینه ارائه کرده است. او همچنین تالیف کتابهای «جستاری در جامعه شناسی فیلم»، و مشارکت در تولید جمعی چندین عنوان کتاب را در کارنامه کاری خود دارد.
کاوه قهرمان، کارگردان، فیلمنامه نویس، تصویربردار، تدوینگر و صداگذار است که تاکنون ساخت بیش از ۲۸ اثر کوتاه داستانی مستند، و تجربی را در کارنامه خود دارد.
لقمان خالدی، مستندساز و تدوینگر است که از جمله مستندهای او میتوان به «و من مسافرم»، «مشترک مورد نظر»، «کمی بالاتر»، «نساء» و «فصل حرص» اشاره کرد.
مسابقه سینمای ایران شامل دو بخش مسابقه و ویژه است که در این دوره، ۱۰۸ اثر از فیلمسازان ایرانی در آن به نمایش گذاشته میشود.
جشنواره فیلم کوتاه تهران از ۱۸ آبان ماه در پردیس سینمایی ملت آغاز شده است.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- بنیاد ایرانشناسی برگزار میکند؛ نشست تخصصی روایت وطن در سینمای ایران
- یک یادداشت کوتاه برای مردی بزرگ/ آقای متوسلانی نازنین ۹۰ سالگیتان خجسته
- امروز، روز ملی سینما نیست!
- راهیابی چهار فیلم کوتاه ایرانی به جشنواره ژاپنی
- چاقوکشی برای رسیدن به حق!/ درباره لزوم فاصلهگذاری بین هنرمند و انسان خوب
- سینمای ایران از نفس افتاده است
- از تاریکی گفتن موجب روشنایی نمیشود/ سینمای ایران نیازمند فیلمهایی است با تم امید و جسارت
- اختتامیه جشنواره فیلم کوتاه تهران / گزارش تصویری
- آغاز نمایش فیلمهای جشنواره فیلم کوتاه تهران از اول بهمن ماه
- چرا سیاهنمایی کارِ سینمای ایران نیست
- دبیر سیوهفتمین جشنواره فیلم کوتاه مطرح کرد/ همچنان تصمیم بر برگزاری فیزیکی جشنواره است
- بازنشستگی را باید پذیرفت!
- سینمای ایران به هوای تازه نیاز دارد
- استقبال تماشاگران و منتقدین از یلدا در جشنواره ساندنس
- نکتههای گمشده سینمای ایران/ اهمیت دکور در سینمای دهه ۳۰ + ویدئو
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- حقایقی درباره فیلم سرب ساخته مسعود کیمیایی به بهانه نمایش آن از تلویزیون
آخرین ها
- «شمعی در باد»؛ جسورانهترین فیلم نیمه اول دهه هشتاد
- مهتاب ثروتی و مرجان اتفاقیان به «خاکستر خیال» پیوستند
- «جزیره آزاد»؛ خداوندگار خودخوانده جزیره آزاد
- جیمز کامرون: از سلطه هوش مصنوعی میگریزم/ «آوارتار۳» و شروع افتخارآمیز اکران
- بازیگر آمریکایی خودکشی کرد
- «قمرتاج»؛ از ثبتِ واقعیت تا سازماندهی روایت
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود





