فرزند سیامک اطلسی با اشاره به اینکه این بازیگر سر صحنه یک سریال به کرونا مبتلا شده بود، میگوید: پدرم آنقدر از نظر جسمی سالم بود که شاید تا صد سالگی هم میتوانست عمر کند، اما این بیماری لعنتی ایشان را از ما گرفت و ای کاش تمهیداتی در پروژههای تصویری اندیشیده شود تا از این اتفاقها رخ ندهد.
به گزارش سینماسینما، سحر اطلسی در گفتوگویی درباره چگونگی ابتلای پدرش به کرونا که هیچ خبری هم از آن در رسانهها منتشر نشده بود، بیان کرد: ایشان این اواخر سرِ سریالی به نام «اپیدمی» بودند که این کار را وقتی هر دو دوز واکسن را زدند و یک ماه هم از آن گذشت قبول کردند، چون در تمام ماههای گذشته از زمان شیوع کرونا تمام پیشنهادهای کاری را رد میکردند. در نهایت از آنجا که دوست داشتند کار کنند، بخصوص اینکه گفتند داستان آن درباره کرونا است و تمام شرایط برای کار، امن است برای بازی در پروژه تشریف بردند، البته ما (خانواده) ابتدا مخالف بودیم ولی بخاطر علاقه ایشان راضی شدیم و احتمال قریب به یقین پدرم در همین پروژه به کرونا مبتلا شدند چون من یک روز با ایشان همراه بودم و دیدم که جو آنجا شلوغ بود و پروتکلها خیلی رعایت نمیشد و هر چقدر هم بگوییم رعایت میشد اما در نهایت این طور نبود. متاسفانه این ضعف سیستم واکسیناسیون در این دست کارها مشکلاتی ایجاد کرده که برای پدر من یا هر کس دیگری به این شکل اتفاق افتاده است.
او افزود: پدر من یک روز سر همین پروژه دچار سرگیجه میشوند و زمین میخورند که قاعدتاً ناشی از ضعف کرونا بوده است. چند روز بعد هم در منزل زمین خوردند که به بیمارستان مراجعه کردیم. اما درباره اینکه این موضوع را اطلاعرسانی نکردیم ماجرا این بود که بیماریشان (کرونا) آنقدرها نفسگیر نبود و پزشکان امیدوارانه میگفتند که دوام خواهند آورد، اما در آخر پس از دو هفته که در بیمارستان بودند متأسفانه این اتفاق افتاد.
سحر اطلسی که خودش همانند پدر در حرفه دوبله فعالیت دارد، با رد صحبتهای تهیهکننده سریال «اپیدمی» مبنی براینکه «روزهای آخر که ایشان (سیامک اطلسی) در صحنه بودند، ناراحتی قلبی داشتند و حالشان رو به راه نبود» گفت: پدر من هیچ بیماری زمینهای نداشتند و اتفاقاً چنان قدرت بدنی بالایی داشتند که با یک دست سوار اسب میشدند اما متاسفانه درگیری ریه، التهاب بسیار شدیدی را به وجود آورده بود و این التهاب شدید قلب را تحت تاثیر قرار داد و امروز صبح (چهارم مهرماه) ایست قلبی کردند. اما جای سوال است که این دوست عزیز (تهیهکننده سریال اپیدمی) اعلام نکردهاند که سر همین پروژه پدر من زمین خوردند، مهره کمرشان کمی آسیب دید؟ ایشان هیچ بیماری قلبی نداشتند، اما همان زمینخوردگی آغاز سرگیجههای ناشی از کرونا بود که وقتی بار دوم در منزل تکرار شد ایشان را به بیمارستان رساندیم و کار تا امروز ادامه پیدا کرد.
او با بیان اینکه قرار بوده پدرش در یک اثر دیگری بازی کند و قرار بود جلسهای داشته باشند تا درباره نقش صحبت شود، ادامه داد: پدرم پیش از کرونا، سالی دو سه کار سینمایی یا سریال انجام میدادند ولی از زمان شیوع این بیماری هیچ پروژهای را قبول نمیکردند و حتی دوبله هم انجام نمی دادند، در حالی که شرایط کاری ما در این حوزه ساعتی شده بود و دوبله در اتاقهای ایزوله و ضدعفونی شده انجام میشد و خود من هم میروم، ولی در آخر درگیری سر صحنه پیش آمد و ما هم که دیگر کاری نداریم، چون اتفاقی که نباید میافتاد رخ داده و فقط امیدوارم تمهیداتی اندیشیده شود تا برای پروژههای دیگر از این اتفاقها رخ ندهد. هنر ما از این دست آدمها انگشتشمار دارد و کسانی مثل سیامک اطلسی جایگزین ندارند.پدر من شاید تا ۱۰۰ سال می توانست زنده بماند آنقدر که صحیح و سالم بود، هیچ بیماری در قلب، مغز یا حتی دیابت (در سن ۸۵ سالگی) نداشت و متاسفانه این ویروس لعنتی که معلوم نیست چه میکند، پدرم را از ما گرفت.
دختر سیامک اطلسی با بیان اینکه مراسم تشییع و خاکسپاری پدرش صبح سه شنبه ۶ مهر ماه در قطعه هنرمندان برگزار می شود، گفت: از همه مردم تقاضا می کنم با توجه به شرایط کرونا، از حضور در بهشت زهرا خودداری کنند، چرا که خود ما به خاطر کرونا، این مصیبت بر سر ما آمد.
منبع: ایسنا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- دو سال پس از رونمایی در جشنواره فجر؛ «شین» از چهارشنبه روی پرده میرود
- پیام تسلیت خانه سینما، کانون کارگردانان و انجمن بازیگران برای درگذشت اطلسی/ خاکسپاری، سهشنبه در قطعه هنرمندان
- خاموشی یک صدای ماندگار/ سیامک اطلسی درگذشت
- سیامک اطلسی: بیشتر خودم را دوبلور میدانم تا بازیگر
- توقف ساخت یک سریال به خاطر بیپولی
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت
- فیلمـکنسرت «برندگان اسکار موسیقی» روی صحنه میرود
- معرفی برگزیدگان نوزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت»
- آکادمی داوری اعلام کرد؛ فهرست نامزدهای اولیه جوایز اسکار ۲۰۲۶/ نامزدی فیلمسازان ایرانی در دو بخش
- با رای منتقدان مجله IndieWire؛ آخرین ساخته جعفر پناهی در میان بهترینهای ۲۰۲۵
- شورای بازبینی فیلمهای سینمایی موافقت کرد؛ صدور پروانه نمایش برای پنج فیلم سینمایی
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- «پیکار با پیکر»؛ پیکری در پیکار
- «غریزه»؛ عشق پرشور نوجوانی، عبور از ممنوعهها
- رابطه ظرف و مظروف





