سیوسومین دوره جشنواره عشق مونس بلژیک با حضور پررنگ فیلمسازان ایرانى شب گذشته به کار خود پایان داد. این در حالی است که فیلم دختر ساخته رضا میرکریمی چهار جایزه اصلی این فستیوال را از آن خود کرد.
به گزارش سینماسینما، سیوسومین دوره جشنواره عشق شهر مونس بلژیک در حالى شب گذشته به کار خود پایان داد که فیلمسازان ایرانى در تمامى بخش هاى این جشنواره حضور دارند.
رضا میرکریمى با فیلم “دختر” در بخش مسابقه بین الملل، پوریا حیدرى اوره با فیلم “باغ هاى زردالو” محصول ارمنستان در بخش مسابقه فیلم هاى اروپایى، على عسگرى و فرنوش صمدى با فیلم “سکوت” در بخش مسابقه فیلم هاى کوتاه شرکت دارند.
فیلم هاى دختر و باغ هاى زردالو همچین کاندید دریافت جایزه ویژه تلویزیون بلژیک نیز بودند که شب گذشته در مراسم اختتامیه این جشنواره به همراه دیگر جوایز اهدا شد.
در جشنواره فیلم هایى از کشورهاى بلژیک، فرانسه، یونان، مصر،المان، شیلى، کلمبیا، تونس، ایتالیا، لهستان، امریکا، سوییس، اسپانیا، دانمارک، کرواسى، ارمنستان، الجزایر،لیبى، مکزیک، انگلیس، رمانى، کانادا، موزامبیک، برزیل و ایران حضور دارند.
جایزه بهترین فیلم، بهترین بازیگر مرد برای چهارمین بار است که به صورت همزمان برای فیلم دختر اهدا میشود. همچنین این پنجمین جایزهای است که فرهاد اصلانی برای بازی در این فیلم دریافت میکند.
استقبال از فیلم دختر در این جشنواره به حدی بود که در شهر کوچک مونس بلژیک تمامی مخاطبان جشنواره فیلم دختر را به عنوان بهترین فیلم خود نام میبردند. این جشنواره با موضوع عشق است و از این منظر قابل توجه است که غالب فیلمهای این جشنواره با موضوعات عاشقانه حضور پیدا میکنند و فیلم دختر با نگاه به عشق پدر و دختر مورد استقبال این جشنواره قرار گرفت.
یکی از جوایز این جشنواره نگاه حمایتی از پخش کننده فیلم برگزیده بود که فیلم دختر توانست با یکی از پخشکنندگان فعال در فرانسه و بلژیک برای اکران در این دو کشور به توافق برسد.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- فهرست اولیه نامزدهای ۱۰ بخش جوایز اسکار منتشر شد/ جایگیری انیمیشن ایرانی در لیست
- کارگردان ایرانی از اسکار جا ماند/ معرفی فیلمهای واجد شرایط رقابت برای اسکار بینالمللی
- شانس سینمای ایران در اسکار پیش رو چقدر است؟
- «نگهبان شب» رضا میرکریمی نماینده سینمای ایران در اسکار شد
- اعترافهای سینمایی رضا میرکریمی به شهرام مکری و مرتضی فرشباف
- صدور پروانه ساخت سینمایی برای ۹ فیلمنامه
- «نگهبان شب»؛ شیپور بیدارباش رویاها
- انتقاد میرکریمی از بیعدالتی در اکران فیلمهای روی پرده
- بازدید مجیدی و میرکریمی از پشتصحنه «در آغوش درخت»
- گزارشی از واکنشها به ویدئوی اعتراضی مهرجویی/ اندوه عمومی سینماگران ایرانی
- «نگهبان شب» یک اتفاق جدی در کارنامه فیلمسازی میرکریمی
- ساختن سخت است، ویران کردن آسان/ چهلمین جشنواره فیلم فجر و چند نکته مهم
- نگهبانی که زود گول خورد/ نگاهی به فیلم «نگهبان شب»
- ساده کردن پیچیدگیها آری، ساده انگاری نه/ نگاهی به فیلم «نگهبان شب»
- کمی بیرحم کمی جسور/ نگاهی به فیلم «نگهبان شب»
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- «یک تصادف ساده»، فیلم مورد علاقه باراک اوباما
- مدیران تلویزیون به جای اینکه نقدها را بپذیرند به انتقاد از منتقدان می پردازند
- آخرین قاب یک کارگردان در «سینماحقیقت۱۹»/ احسان صدیقی درگذشت
- «شهر خاموش»؛ طلسم فاوست بر فراز شهر
- واکنش روزنامه هفت صبح به مصاحبه اخیر مهران مدیری : از برج عاج خود پایین نیامد
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد















