الیاس حضرتی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اشارات مهمی به حوزه فرهنگ و هنر و سینما داشت.
به گزارش سینماسینما، حضرتی در نطق میان دستور خود گفت: در حوزه فرهنگ و هنر، ما دچار مشکلات عدیدهای هستیم که یک همت عمومی سهجانبه باید در صدد رفع این مشکلات برآیند. اولین ضلع این مثلث مردم و جامعه هستند که نیاز همیشگی کشورها و جوامع به اشتیاق و شور عمومی در بین مردمش هست که خدارو شکر این مهم از سوی مردم چند وقتی است که بیشتر شده که حضور مردم در اتفاقات مهم تا فروش خوب آثار هنری تاییدی بر این ادعا میباشد که البته انتظار میرود در ماهها و سالهای آتی هم روند رو به صعود خود را حفظ کنند. ضلع دوم و مهم این مثلث وزارت ارشاد و نهادهای نظارتی و مجاری قانونی است که ما امیدواریم با تغییرات پیش آمده کمتر شاهد توقیف فیلمی یا لغو کنسرتی باشیم و همچنان منتظر فعالیت دوستان هنرمندی هستیم که در چند سال اخیر بنابه دلایلی کمتر کار کردند یا کار کردند و جلوی آنها را گرفتیم که بعضی از این دوستان جواهری هستند مثل کیانوش عیاری و خانه پدریاش که سالهاست توقیف شده و اتفاقهایی از این دست باعث رکود فضای هنری و فرهنگی میشود که امیدواریم وزیر محترم جدید ارشاد با تدبیر خود این اتفاقات را از بین ببرد یا به حداقل برساند.
وی در ادامه گفت: ضلع سوم این اضلاع که تاریخ هم ثابت کرده است که مهمترین ضلع بوده و هست. خود هنرمندان و فرهنگیان ما هستند که باید فضای هنر و فرهنگ را از این رکود و تکرار خارج کنند و شور و انرژی برای تولید و عرضه محصول با کیفیت فرهنگی و هنری لحظه به لحظه بیشتر شود. در واقع ما نیاز به نوجویی داریم و موج نویی دوباره میتواند شور و شوق هنر را دوباره در سالنهای تئاتر، سینما، کنسرتها، گالریها و غیره متبلور کند. این نوجویی میسر نمیشود مگر با فعالیت شبانهروزی هنرمندان ما. عطش برای با کیفیتتر کردن محصولاتشان و همچنین حمایت ارگانهای حمایتی وزارت ارشاد و حوزه هنری از نوجویان و این فرآیند قطعا مصادف میشود با اقبال عمومی و شور و نشاط و پسامد این جریان نو و پرشور ما را و تصمیمگیران فرهنگ و هنر را وادار به تخصیص بودجه درخورتر در این حوزه میکند. البته همچنان باید به فکر افزایش سهم وزارت فرهنگ و ارشاد از بودجه فرهنگ کشور باشیم که بتوان انتظار پاسخگویی هم داشته باشیم.
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- نسخه اصلی «خانه پدری» آنلاین اکران شد
- گفتگوی اختصاصی سینماسینما با کیانوش عیاری/ اگر این سینما فروش داشته باشد غیرطبیعی است
- هشدار الیاس حضرتی به وزیر ارشاد/ آقای وزیر، مواظب باشید در دامِ سناریوی تخریب سینماگران نیفتید!
- بازیگر اثرگذار اما همیشه مهجور/ نگاهی به بازیهای نازنین فراهانی به بهانه حضورش در فیلم «مصلحت»
- تجدد و تحجر/ نگاهی به «خانه پدری»
- همین است که هست؟!/ بازخوانی قتل رومینا در خانه پدری
- کیانوش عیاری: «خانه پدری» را دوباره بهخاطر مردم و حفظ امنیت و سلامت روان جامعه اکران کنید
- کنایه تند مازیار میری به مجری هفت به خاطر واکنشش در زمان اکران خانه پدری
- رسول صدرعاملی: کیانوش عیاری عزیز، طعنه چرا؟ شفاف و زلال حرف بزن!
- واکنش کیانوش عیاری به خبر قتل یک دختر نوجوان توسط پدرش
- برترین کارگردانان سال ۹۸ (۱)/ کیانوش عیاری
- گزارش فروش هفتگی سینمای ایران/ افزایش دو میلیاردی فروش
- پایان اکران «خانه پدری»/ بازگشت به صندوقخانه
- گزارش فروش هفتگی سینمای ایران/ «مطرب» و «چشم و گوش بسته» میفروشند!
- به بهانه رفع توقیف «خانه پدری»/ توفیق پس از سه توقیف!
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





