بنا بر دستورالعمل مقامات چینی، تمام آثار سینمایی برای کاهش ریسک شیوع کرونا میبایست زیر ۲ ساعت باشند و این در حالیست که زمان «تنت» نولان ۱۵۰ دقیقه است.
به گزارش سینماسینما، به نقل از ایندیوایر، دردسرهای اکران آخرین ساخته کریستوفر نولان یعنی «تنت – Tenet» در این روزهای کرونایی کم بود، حالا مشکلی جدید دیگری برای نمایش این فیلم در بازار بزرگ چین به وجود آمده و آن مدت زمان طولانی این اثر است.
بنا بر خبری که چند روز پیش منتشر شد، مقامات چینی به سالنداران این کشور در مناطق کمریسک اجازه دادهاند تا نمایش فیلمهای سینمایی را از ۲ روز دیگر یعنی ۲۰ جولای آغاز کنند، اما این مجوز یک شرط دارد و آن اینست که برای به حداقل رساندن حضور تماشاگران در کنار هم، طول آثار پخش شده میبایست کمتر از ۲ ساعت باشد.
اکشن جاسوسی «تنت» که اکران آن برای ۱۲ آگوست برنامهریزی شده است، مدت زمانی برابر با ۱۵۰ دقیقه دارد و این بدین معناست که ساخته نولان نیم ساعت بیشتر از حد مجاز مجوز مقامات چینی است.
البته لازم به ذکر است که اساسا مسئولان سینمای چین هنوز مجوزی برای نمایش این فیلم – فارغ از محدودیتهای مربوط به کرونا – صادر نکردهاند، اما به هر حال سینمای این کشور همواره بازاری مهم برای آثار نولان بوده است و ۳ فیلم آخر او بین ۸ تا ۱۸ درصد از فروش جهانی خود را از گیشههای این کشور به دست آورده است. در این میان فیلم حماسی و علمی-تخیلی «میان ستارهای» با فروشی برابر با ۱۲۲ میلیون دلار از ۶۶۸ میلیون فروش جهانی آن در چین، بالاترین مقام از این حیث را دارد.
کمپانی برادران وارنر هنوز راجع به این موضوع و احتمال تاثیرپذیری «تنت» از این قانون حرفی به میان نیاورده است.
کوتاه شدن و سانسور فیلمهای آمریکایی در چین موضوع تازهای نیست، اما باور اینکه نولان حاضر شود فیلم خود را برای تبعیت از قانون چینیها به دست تیغ جراحی بسپارد، سخت و دور از ذهن است.
«دولیتل» کمپانی یونیورسال و «بلادشات» سونی قرار است از ۲۴ جولای در چین به نمایش درآیند و به دنبال آنها «۱۹۱۷» اکران خواهد شد. «مولان» دیزنی که انتظار میرود در چین بازدهی بالایی داشته باشد قرار است اکران جهانی خود را از ۲۱ آگوست آغاز کند ولی مقامات چینی هنوز مجوزی برای نمایش آن در این کشور صادر نکردهاند.
منبع: صبا
لینک کوتاه
مطالب مرتبط
- پس از هفت ماه؛ فیلمبرداری «اودیسه»ی نولان به پایان رسید
- یک سال پیش از اکران؛ بلیتهای آیمکس «اودیسه» از فردا فروخته میشود
- لوگان مارشال-گرین به «اودیسه» پیوست/ کاسمو جارویس از فیلم نولان جدا شد
- آیا «اودیسه»ی نولان موفقیت «اوپنهایمر» را تکرار خواهد کرد؟
- فیلمی با بودجه حدودی ۲۵۰ میلیون دلار؛ «اودیسه» نولان به نیمه راه رسید
- ترجمه اختصاصی سینماسینما/ فیلمِ بعدی نولان، اقتباسی از اودیسه است
- به خاطر نقش برجسته در صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و همسرش، شوالیه و بانوی فرمانده شدند
- فیلمی که اطلاعاتش مخفی نگه داشته شده؛ لوپیتا نیونگو به فیلم کریستوفر نولان پیوست
- بر اساس یک نظرسنجی؛ «اوپنهایمر» بهترین فیلم دهه ۲۰۲۰ شد
- به مناسبت دهمین سالگرد ساخت؛ «میان ستارهای» دوباره به سینماها بازمیگردد
- ژاپنیها سرانجام «اوپنهایمر» را تماشا کردند/ واکنشهای متفاوت
- برای خدمات ارزنده به صنعت سینما؛ کریستوفر نولان و اما توماس شوالیه میشوند
- معرفی برگزیدگان اسکار ۲۰۲۴/ «اوپنهایمر» بهترین فیلم شد
- تهیهکنندگان هم به «اوپنهایمر» رای دادند/ تجلیل از اسکورسیزی
- سزار فرانسه تاج را بر سر «آناتومی یک سقوط» گذاشت/ معرفی برگزیدگان
نظر شما
پربازدیدترین ها
- آیا رونالدو وارد دنیای «سریع و خشمگین» میشود؟/ دیزل: ما برای او نقشی نوشتیم
- داستان پرسر و صدای «بیسر و صدا»
- نقش و جایگاه چهرهپردازی در سینمای ایران
- مقایسه فیلمنامه «کوچک جنگلی» تقوایی با سریال افخمی/ از پژوهشِ روایتمحور تا روایتِ موردپسند صداوسیما
- تاریخچه سریالهای ماه رمضان از ابتدا تاکنون/ در دهه هشتاد ۴۰ سریال روی آنتن رفت
آخرین ها
- استوری سحر دولتشاهی از پشت صحنه «هزار و یک شب»
- از «بادکنک سفید» تا «طعم گیلاس» در نیویورک
- پرویز شهبازی و سینمای مولف
- معرفی برگزیدگان بیست و چهارمین جشن حافظ؛ «پیر پسر» چهار جایزه گرفت/ سه جایزه برای «تاسیان»
- نقش هوش مصنوعی در باز طراحی کسب و کارها در ۲۰۲۶
- نمایش مناسبات داخل زندانها در سریالهای نمایش خانگی چگونه است؟
- «کفایت مذاکرات»؛ شوخیهای نخنما
- چهلوسومین جشنواره جهانی فیلم فجر؛ آزمونی جدی و نگاهی رو به آینده
- نمایش «بانو»ی داریوش مهرجویی در بنیاد حریری
- مستند «جستجو در تنگنا»؛ چیزی که شور زندگی خلق میکند
- «افسانه فیل»؛ سوار فیلی بزرگ و سفید، که انگار همهی راه را بلد بود
- سینمای ما چه سرسبز بود!/به بهانه نمایش نسخه بازسازی شده سارا مهرجویی در موزه سینما
- «کج پیله» وقتی زنها از پوست خودشان، خارج میشوند
- «راه دیگهای نیست»؛ خشونت مرهم زخم
- تحلیلی بر افت ژانر وحشت با تمرکز بر چهارگانه «احضار»/ این فیلم، ترسناک نیست
- «فریاد زیر آب» و موجی که فروکش نکرد
- پیشبینیهای جدید نشریه واریتی برای اسکار ۲۰۲۶
- «سرِ انقلاب»؛ خنده در اتاق بازجویی، نمایش فروپاشی قدرت
- جزئیاتی درباره فیلم جدید ایناریتو/ «دیگر» با بازی تام کروز یک سال دیگر اکران میشود
- نمایش تمام موزیکال «رابین هود»
- «الکترون» نامزد بهترین فیلم جشنواره انگلیسی شد
- تحلیل روانکاوانه فیلم «دوستداشتنی»؛ این رابطه دوست داشتنی نیست
- نمایش «برادران کارامازوف»؛ وفادار به روح اثر نه کالبد
- درباره کامران فانی و ترجمهای ناب/ مرغ دریاییِ فانی
- فیلم کوتاه «شامیر» نامزد بهترین فیلمبرداری جشنواره امریکایی شد
- درمان از نگاهی دیگر؛ وقتی سرطان، بازیگر صحنه زندگی میشود
- گاو خشمگین ۴۵ ساله شد
- «زیر درخت لور»؛ تصویری از انزوا و شکاف عاطفی
- «جستوجو در تنگنا»؛ انگار این همه چیزی باشد که از شهر و دیوارهایش به میراث بردهایم
- حمید طالقانی درگذشت





